Nieuw lid :-) advies gevraagd over Edox Les Vauberts Chronograph Big Date

Hallo beste Forum leden.
Na een poosje te hebben rondgeneusd vond ik het ook wel tijd om een keer wat te plaatsen op dit forum.
Ben sinds kort bezitter van een Tissot le locle automaat.


Maar vanmiddag liep ik langs een juwelier en daar viel mijn oog op een Edox Les Vauberts Chronograph Big dial.
Nu vraag ik mij af of iemand van jullie hier ervaring mee heeft aangezien ik dit model bijna nergens meer op Internet kan vinden. Zijn vp 885. Verder nog 1 gevonden op Internet voor een goeie 1900. Misschien dat jullie mij hier iets meer over zouden kunnen vertellen.

Gr. Marco
Hier een foto:

1 like

Allereerst: welkom! Die Le Locle is een excellente en elegante keuze, gefeliciteerd!

Ik heb geen ervaring met die Edox, maar na enig googlen viel me op dat het een oud model is dat vooral (nog) in Rusland, Oekraine, Roemenië etc. wordt aangeboden (veelal voor rond de €1200). Persoonlijk vind ik, grotendeels onafhankelijk van het model en historisch interessante modellen uitgezonderd, €885 te veel voor een quartz horloge. Er zit een Ronda 5040.B quartz movement in dat los €50 kost. Op Chrono24 staat een tweedehandse te koop (weliswaar andere kleurstelling) voor €375.

Mogelijk zit je niet op meningen te wachten, maar ik vind hem niet per sé heel mooi. Je Tissot vind ik tien keer interessanter en begeerlijker.

1 like

Welkom :clap:
Mooie klok , die Tissot !!

Kan je helaas niets vertellen over de Edox, maar er zullen wel leden volgen die dat wel kunnen.
Pieter.

1 like

Mooie klok die Tissot! Totaal geen vergelijking met de Edox Quartz.

Zelf heb ik een Edox Les Vauberts automatic, daar ben ik wel zeer over te spreken!

Maar als tip, hou het bij de Tissot! Is een veel interessanter horloge

Foto van mijn Edox:

1 like

Weesch welkom!

Wat een mooie klok die Tissot!
Persoonlijk zelf geen ervaring met Edox, heb wel hele mooie automaten ooit in mijn handen gehad. Maar €885 voor een Quartz is aan de hoge kant als je het mij vraagt…

Succes met het maken van je keuze!

1 like

Iedereen bedankt voor de reacties, top!!
Van de uurwerken heb ik zelf (nog) niet zo heel veel verstand. (Ben me al druk aan het inlezen hier op het forum)
Maar ik vond hem voor een quartz idd ook al wel aan de hoge kant aangezien ik de Hamilton khaki field auto date ook heel erg mooi vind, en dat Is dan een automaatje voor toch wel €100 Euro minder.
En met een onderhanden genomen ETA werk als ik mij niet vergis.
Maar begrijp ik goed dat je in zo’n prijsklasse wel meer mag verwachten dan een simpel Ronda werkje? Of zeg ik nu iets verkeerd

Ronda is zeker niet slecht maar voor dat geld zou ik toch voor een automaat gaan.
Keuze genoeg on die prijsklasse :+1:

Mijn beste,

Van harte welkom in die wonderlijke wereld van Horlogeforum!!
Ik sluit mij volledig aan bij de lof uitingen over jou Tissot Le Locle.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Welkom Marco. De Le Locle is een echte klassieker, heel mooi. Ik heb ook wel een zwak voor Edox, en ik vind het zeker geen ‘minder’ merk. De relatie tussen het gebruikte uurwerk en de prijs van een horloge is vaak moeilijk verklaarbaar. Daarover zijn halve horlogefora volgeschreven, dus daar mag je je eigen mening over vormen. :wink:

Het is wel zo dat Edox horloges vaak online worden aangeboden voor veel minder dan de adviesprijs. Bij seriouswatches staat bijvoorbeeld een retrograde chrono die veel wegheeft van het model dat jij laat zien, voor 500 euro. Misschien is dat iets voor je?

3 likes

Inderdaad, op zich is Edox een prima (‘echt’) merk en het gebruikte Ronda uurwerk is kwalitatief uitstekend (veel modemerken voorzien hun horloges van €5 uurwerken). Maar ik vind het eerlijk gezegd nog steeds niet in verhouding met de verkoopprijs. Begrijp me niet verkeerd: ik denk niet dat de juwelier het voor een vreemde prijs aanbiedt, ik vind alleen dat er in die prijsklasse leukere automaten zijn. De Hamilton Khaki die je al noemde is bijvoorbeeld een topklok van een mooi merk. En ook Tissot (waar je per slot van rekening al een prachtige dresser van hebt) heeft in dat segment erg mooie automatische klokken. Twee voorbeelden van resp. €675 en €815 zijn de Tissot Carson (die een beetje op de Edix lijkt qua stijl) en PRC200 (die ik zelf echt heel vet vind):


1 like

Welkom op het forum!! In ieder geval een mooie aanwinst de Tissot.

1 like

Welkom als forumlid. Een prachtige Tissot, over die te dure Edox zou ik maar een paar nachtjes slapen.

1 like

Bedankt allemaal.
Er een paar nachtjes over slapen Is al niet meer nodig denk ik haha.
Als je dan kijkt naar value for money is inderdaad een Hamilton of een Tissot toch een betere keus dan. (Als ik de reacties hier zo lees) :smile:
Die beide tissots zijn idd erg mooi (y) en beter geprijsd.
Maar misschien toch wel leuk om er een hamilton aan toe te voegen.
verdere tips worden zeer gewaardeerd.
Misschien weten jullie nog een leuk horloge in deze prijsklasse? :wink:

http://www.righttime.com/rt/pre-owned/pt6058.htm

Misschien is dit wat??? In die stijl tenminste. Of mag de stijl ook helemaal anders zijn?

http://www.chrono24.nl/edox/mens-les-vauberts--id3287380.htm?urlSubpath=/edox/index.htm&manufacturerIds=81

niet goudklleurig, maar m.i. een veel betere prijs.

Edox’en zijn tweedehands niet gewild en leveren dan ook relatief zeer weinig op. Als je echt wild bent van een horloge moet je dat op de koop toenemen, maar als je de keuze hebt zou ik er twee keer extra over nadenken.

Ook zeker een mooi horloge.
maar mijn voorkeur gaat wel meer uit naar een wat donkere wijzerplaat :wink:
Een andere stijl mag ook zeker.
Ik vind zelf de hamilton khaki field erg mooi.

Welkom, Marco!
Ja, Kahki Field auto chrono is ook leuk. Bijvoorbeeld deze in ‘panda’ kleurstelling. Zeker geen straf om te dragen! ; )


Fotootje even ‘geleend’ van Uhrforum.

1 like

Ook een prachtig horloge die hamilton.
Ben al weer druk bezig geweest met verder kijken.
En de certina ds podium chrono big size vind ik ook wel erg mooi. Een quartz weliswaar maar voor mij ook zeker het overwegen waard. (Ook aangezien de prijs)
Wat zijn jullie meningen hierover?

Een quartz, maar wel een “super” quartz. Thermo-gecompenseerd uurwerk met een afwijking van +/- 10 seconden per jaar. Niets mis mee :smiley:. Als die je aanspreekt, doen.