Nieuw lid :-) advies gevraagd over Edox Les Vauberts Chronograph Big Date

Hallo beste Forum leden.
Na een poosje te hebben rondgeneusd vond ik het ook wel tijd om een keer wat te plaatsen op dit forum.
Ben sinds kort bezitter van een Tissot le locle automaat.


Maar vanmiddag liep ik langs een juwelier en daar viel mijn oog op een Edox Les Vauberts Chronograph Big dial.
Nu vraag ik mij af of iemand van jullie hier ervaring mee heeft aangezien ik dit model bijna nergens meer op Internet kan vinden. Zijn vp 885. Verder nog 1 gevonden op Internet voor een goeie 1900. Misschien dat jullie mij hier iets meer over zouden kunnen vertellen.

Gr. Marco
Hier een foto:

1 like

Allereerst: welkom! Die Le Locle is een excellente en elegante keuze, gefeliciteerd!

Ik heb geen ervaring met die Edox, maar na enig googlen viel me op dat het een oud model is dat vooral (nog) in Rusland, Oekraine, Roemenië etc. wordt aangeboden (veelal voor rond de €1200). Persoonlijk vind ik, grotendeels onafhankelijk van het model en historisch interessante modellen uitgezonderd, €885 te veel voor een quartz horloge. Er zit een Ronda 5040.B quartz movement in dat los €50 kost. Op Chrono24 staat een tweedehandse te koop (weliswaar andere kleurstelling) voor €375.

Mogelijk zit je niet op meningen te wachten, maar ik vind hem niet per sé heel mooi. Je Tissot vind ik tien keer interessanter en begeerlijker.

1 like

Welkom :clap:
Mooie klok , die Tissot !!

Kan je helaas niets vertellen over de Edox, maar er zullen wel leden volgen die dat wel kunnen.
Pieter.

1 like

Mooie klok die Tissot! Totaal geen vergelijking met de Edox Quartz.

Zelf heb ik een Edox Les Vauberts automatic, daar ben ik wel zeer over te spreken!

Maar als tip, hou het bij de Tissot! Is een veel interessanter horloge

Foto van mijn Edox:

1 like

Weesch welkom!

Wat een mooie klok die Tissot!