Nieuw "Nederlands" merk

Een vrij standaard horloge maar wel met een geweldig mooi uurwerk aan boord.

Exact, wat heeft zo’n stuk goedkoop nylon te doen aan een duur horloge, en dat geldt ook voor de RMW merken. Voor mij zijn deze bandjes arme sloebers oplossingen om je horloge aan je arm te houden.

Wat al eerder gezegd is; best mooi, maar prijst zich een beetje uit de markt.
Een mooie NATO is overigens niet lelijk…

1 like

De Natoband wordt als extra meegeleverd (begrijp ik uit het artikel dat Zbignjew heeft gelinkt).
Wordt gewoon geleverd op een leren band.

In de zomer vind ik een nato wel lekker dragen btw.

Het horloge is ook wel leuk, maar naar mijn mening overpriced.

Nee, je zegt het verkeerd: Een mooie NATO VIND IK niet lelijk… :wink:

1 like

Haha, je hebt gelijk; over smaak valt niet te twisten natuurlijk, hoewel dit soms wel uitgebreid lijkt te gebeuren op dit forum :innocent:

1 like

Tuurlijk een mooie NATO vind ik ook niet lelijk, ik heb alleen nog nooit een mooie NATO gezien.

4 likes

Lijkt erop dat ze een NATO uit dezelfde fabriek hebben gehaald als Timefactors en Toxic. En dat is niet slecht want dat zijn top NATO’s. Zeker met custom EZA hardware. Toch blijf ik de prijs hoog vinden…

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/12745754_10208538259164781_7550910264493865227_n.jpg?oh=06ec5c0728cca8d010578fb78f093f52&oe=572AC52D

1 like

Leuke klok, maar ook ik vind hem te duur (net als overrigens de Omega waar de Eza mee wordt vergeleken, ergens hierboven). Zoveel te koop in deze prijsklasse, nieuw en tweedehands… Rond de € 450,00 zou m.i. Realistischer zijn.

Ik vind ze mooi, of ze duur zijn kan ik niet beoordelen want ik heb nog nooit een eigen merk gehad en horloges laten produceren.

Ik heb er respect voor dat ze het durven, tegenwoordig worden dit soort initiatieven meestal eerst op kickstarter gegooid, zodat de “ondernemers” geen risico lopen op een financieel debacle. Daarom zal het horloge ook wel duurder zijn, omdat er geld moet worden geïnvesteerd in marketing.

2 likes

Dit is een Eza uit de jaren 70

Bovenstaand commentaar: zoals weinig origineel en overpriced.
Wat is tegenwoordig nog origineel en niet geïnspireerd?
Overpriced en zelfs vergelijk met kermisklokken van 90 euro, vind ik wel overdreven.

Ik weet niet wat het kost om een horloge te produceren. Het een en ander zal ook afhankelijk zijn van de aantallen en waar het geproduceerd is. 850euro zou ik ook niet zo snel aan dit model uitgeven.

1 like

Dit dus.

Ik wel… .als je het niet in Azië laat doen… dan is het gewoon Duur… de schoorsteen moet blijven roken… als je bedenkt dat we op de P1lot One niets verdiend hebben… dus het horloge voor kostprijs gebouwd hebben… ga maar na…

Dat ze voortborduren op wat het merk gemaakt heeft in het verleden… vind ik alleen maar goed… doorgaan waar je gebleven bent… Ik vind de “nieuwe” EZA geen lelijk horloge… integendeel zelfs… de prijs?.. ach… als je als koper vindt dat het horloge zijn geld waard is… dan is ie niet duur…

1 like

Waarom kunnen andere (micro)merken voor minder dan wel een (origineler) horloge leveren met een Eta 2893-2 ?

En als jullie er 500 ipv 52 gebouwd hadden had dat wel uitgemaakt.

Ik begrijp ook niet dat de service die pas over 3 jaar gebeurt, erbij in zit. Veel leden hier -waaronder ondergetekende- hebben hem dan al 6 x geflipperd.

Ik sluit me aan bij veel hier: te hoog geprijsd, weinig origineel.

Mee eens. Ze schrijven o.a. Like all the swiss movement manufacturers, wat ik wel een beetje dubieus vind. Het lijkt erop dat ze willen impliceren dat er een Zwitsers uurwerk in zit.

Vraag me af wat er hier gevonden zou worden indien het bv een Squale was.
Ja, het horloge is zwaar overprijsd, maar zo zijn er nog wel een paar te vinden…

1 like

De quote is nog leuker als je hem zo leest: “all the swiss movement manufacturers can be wound by the rotor (automatic mechanism) and by hand”… Maar het hele verhaal over het uurwerk & met name dan in vergelijking tot de Zwitserse tegenhangers is onzin.

Heb je hier voorbeelden van? De enige die ik ken is Eddie Patts.

Is Eddie Platts origineel in zijn modellen? Of bedoel je dat hij ook oude dode merken nieuw leven inblaast?