Nieuw "Nederlands" merk

Geen lelijk horloge. Maar wel van alles wat. Prijs is idd aan de stevige kant. Best wel wat zeer goede alternatieven, zoals Seiko Sumo, Certina DS Action Diver en wat populaire microbrands. Zal het, denk ik, niet makkelijk gaan krijgen. En m.b.t. de winstmarge; ach we accepteren van de ‘exclusief geprijsde’ merken toch ook winstmarges van honderden procenten. Dus, allemaal relatief.

Mwah… Echt? On topic: leuk horloge, maar niet voor dat geld.

Welk model van Aevig ben je wat minder over te spreken Hidde qua originaliteit? Als voormalig Crepas L’Ocean bezitter neem ik jou microbrandgewijs natuurlijk zeer serieus dat zul je begrijpen :smile:

Wat een klok was dat… mis hem regelmatig, laatst stond er weer eentje te koop op WUS of UF… zo verleidelijk…

Zonde van de munten als je het mij vraagt, niet in de laatste plaats door de nato maar heeft toch verdacht veel weg van:

1 like

Oops, wat is die blauwe een plaatje en dan ook nog een blauwe datumschijf :heart_eyes:
Wel aan de prijzige kant.

Ziet er best aardig uit, maar met Myota is het belachelijk duur…
En ik vind het merk er niet uitzien als een diver merk, het lettertype is te klassiek voor deze klok.

Kunnen we geen limited van tuna krijgen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dat is te veel eer Ide.

Vooral de Huldra is toch gewoon een pastiche van jaren zestig en zeventig duikers? Die Crepas was ook een hommage natuurlijk, en bovendien erg groot uitgevallen. Wel een fantastisch gemaakt horloge!

Ja is allebei wel een beetje waar. Hoewel ik de Huldra wel degelijk wat eigens vind hebben met die hexagonale indices. Blijft in de sub 500 prijsklasse een topper…

Tja de L’Ocean. Die bandaanzet en het formaat maken het moeilijk om er van te blijven houden. Een vluchtige zomerliefde was het. Geen bestendig huwelijk…

Klopt, en ook zeker een fraai horloge, maar echt origineel vind ik het niet.

Hehe, dat was het bij mij ook. Net als de OS 300 en al die andere bonkige horloges die prachtig zijn maar ondertussen je schouder uit de kom trekken. :slight_smile:

De Orient Saturation Diver? Die heb ik ook even gehad, wat een klatser was dat zeg… Top afwerking, wat mij betreft beter dan de MM300 en een geweldige lume en die bezel… echt fantastisch, knisperend boterzacht

Maar wel zwemmen geblazen met dat ding om, want hij sleurt je zo de riffen in met die 250 gram

2 likes

maar heeft toch verdacht veel weg van:

Dat kan je toch niet menen?
Hier heb je ze naast elkaar: zoek de 25 verschillen.

Ja: nu je het zegt: ze hebben beide een kroon en ze hebben een rond glaasje.
En ach, haast alle auto’s hebben zwarte banden en zwart rubber op de ruitenwissers.
En rode achterlichten. Die hebben dan ook wel verdacht veel van elkaar weg.

3 likes

Mogen het ook 26 zijn? :sunglasses:

2 likes

Veel van weg hebben betekent niet precies hetzelfde als…
Jij denkt dat de kleurstelling, gele accenten, zelfde vorm lugs en de bekende 007 nato toeval is?

Zo kan je nog wel even doorgaan dan…

Als twee druppels water!

Helemaal mee eens. Van alle horloges die ik gehad heb, was deze zonder twijfel de beste ‘bang for the buck’. Koopje, als je 'm kunt hebben.

Deze ook?

1 like

Haha

Inderdaad, alleen jammer van de afmetingen maar wat een topklok, veegt de vloer aan met de MM300.