Nieuw op HF + Onderhoud Chronomat 1990's

Goedemiddag,

Allereest zal ik mijzelf even voorstellen. Ik ben Daan 28 jr oud en ben relatief nieuw op dit forum. Mijn interresse gaat uit naar oudere horloges en ben dus benieuwd wat dit forum mij allemaal brengen gaat, vandaar dus dit bericht.

Ik heb nog een Breitling Chronomat uit de jaren '90. Hij maakt een beetje een gek geluid, klinkt alsof de rotor niet meer helemaal in balans is of een beetje aanloopt.

Aangezien het een ETA-uurwerk bevat en het horloge niet erg veel waarde meer heeft wil ik hem niet bij Breitling zelf laten servicen.

Hebben jullie een goed adres (omgeving Amsterdam) om mijn horloge na te laten kijken en eventueel een servicebeurt te geven?

Alvast bedankt!

Daan

Aan een onderhoudsadres kan ik je niet helpen maar welkom :+1:

1 like

Welkom! Stuur @PeterLC eens een bericht. Hij kan je misschien ermee helpen. Mijn breitling ook een klein maandje geleden geserviced! Als nieuwlopend teruggekregen

2 likes

Welkom op HF!

1 like

Peter zit wel in Rotterdam trouwens!

Bedankt voor de informatie.

Gr,

Daan

1 like

Mijn beste,

Daan, van harte welkom in die tijdloze wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Welkom!
Dat klinkt als een versleten rotorlager.

Thanks Floris. Mocht dit het zijn, is dit een duur grapje?

Een nieuwe rotorlager zal ongeveer 50euro kosten.
Maar als het lager zo is versleten heb je best kans dat het uurwerk ook een beurtje nodig heeft.
Gewoon even laten checken bij een goede horlogemaker dan weet je meteen wat er aan mankeert en wat het gaat kosten.
Ik kan je helaas niet helpen aan een goed adres in omgeving Amsterdam.

Welkom en veel plezier hier!

Welkom!

Welkom Daan! Oude horloges is een boeiende sector, en goed vertegenwoordigd hier.