Nieuw op Hf

Vorige week heb ik me hier aangemeld en ik merk dat ik nog niet zo goed weet hoe e.e.a. werkt op het forum, ik had me per ongeluk al voorgesteld op een topic van iemand anders, dus probeer ik het hier nog een keer (ik probeer het verkeerd geposte bericht wel te verwijderen).

Al jong was ik liefhebber van uurwerken en dat kwam door een heel onbekend boek van Jules Verne: “De klokkenmaker van Geneve” (de titel kan variëren omdat ik niet weet of het in Nederlands is uitgegeven).

Zelfs heb ik als plusminus 16-jarige nog geprobeerd om horlogemaker (of opticiën) te worden nadat ik de opleiding fijnmetaal/instrumentmaker had voltooid.
Uiteindelijk werd ik musicus​.

Voor ik op 13 april jl. mijn Tissot Classic Dream (een van de minst dure modellen van Tissot) kocht, had ik me al georiënteerd op internet en ben ik als vanzelfsprekend ook hier op HF beland.

M’n favoriete horloge was altijd een Speedmaster, maar ik ben nu ook blij met m’n bescheiden, maar verfijnde Tissot Classic Dream, dus droom ik maar verder van een Omega.
Het is leuk en interessant om hier te lezen!

Vandaag heb ik m’n Festina om (ik heb “maar” 4 horloges" (deze had ik vanmorgen in een ander topic ook al laten zien).

Hans

25 likes

Welkom, Hans :wink:

1 like

Welkom, welkom. :+1:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom! :+1:
Ik heb er ook ‘maar’ 4 hoor :wink:

1 like

Welkom, mooie Festina.

1 like

Welkom Hans!

1 like

Van harte welkom hier op het gastvrije horlogeforum en veel lees- en leer plezier gewenst!

1 like

Mijn beste,

Hans, van harte welkom in die inspirerende kring van HorlogeForum!!:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Welkom hans, elke beginner zoekt zijn weg op ons mooie fporum. Het loopt wel los. Ene geloof me de meeste niet watch nerds hebben hoogstens 2 uurwerken een dagdagelijks en s’zondags! Dus 4 is een mooi begin van een verslavende hobby!

1 like

Welkom :relaxed:

1 like

Welkom! :slight_smile:

1 like

1 like

Hoe meer Hansen, hoe meer vreugd. Welkom!

1 like

Welkom Hans,

Waarom maar 4 horloges ? Ik zou zeggen ik heb 4 horloges ! De meeste mensen hebben er maar 1. Hier op het forum zijn er wat uitzonderingen. Laat je daardoor niet van de wijs brengen.

2 likes

Van harte welkom Hans, op het enige échte Horlogeforum van Nederland! :relaxed:

4 Horloges is een zeer mooi aantal en zeker ook een goed begin als je nog verder wilt :+1:

Heel veel plezier gewenst! :relaxed:

Groet, Harry.

1 like

Dank jullie allemaal, nu voel ik me echt welkom!
Horloges zijn prachtige instrumenten en het is wel heel toevallig dat ik vanmorgen mijn verloren gewaande Lorus terugvond, dit gebutste klokje heeft destijds veel geleden, maar doet het nog steeds (de 5e dus😃):

1 like

Welkom op dit gezellige forum.

Er zit duidelijk Muziek in jouw collectie :slight_smile: En als je een horlogemerk zoekt wat hierop “inspeelt” , is het leuk om eens te kijken bij het merk Oris.

Veel plezier!

2 likes

Ga ik doen!

Klein voorproefje :slight_smile:

2 likes