Nieuw op Hf

Prachtig met die Vioolsleutel! Dank je wel, ik ga de Orissen in de gaten houden!

1 like

Welkom!!!

1 like

Welkom Hans,
Je loopt wel het levensgrote gevaar een steeds duurdere smaak te ontwikkelen hier op het forum.

1 like

Welkom hieršŸ–’

1 like

Welkom Hans.

1 like

Welkom, Hans.

1 like

'k heb in mijn jeugd ook veel van Jules Verne gelezen, en het blijft een van mijn favoriete schrijvers.
Jij hebt de opleiding gevolgd die ik had moeten volgen, 'k ben mijn werktuigbouwkundige carriere begonnen als lasser/constructiebankwerker, en later ben ik gereedschapmaker geworden, het vak in de praktijk moeten lerenā€¦

moet je kijken waar dat toe geleid heeftā€¦ :slight_smile:

'k heb 10 jaar geleden zelf een CNC Freesbankje gebouwd, en nu?.. maak ik titanium horlogesā€¦ :slight_smile:

Welkom hier!..

3 likes

Dank je wel echte horlogemaker, geweldig!

nouā€¦ een echteā€¦ Ik heb geen opleiding gehad tot gereedschapmakerā€¦ ik kreeg die baan aangeboden in 1996, maar heb het in de praktijk moeten leren, mezelf stukje bij beetje toegelegd op het maken van de kleinere onderdelen, ook in de modelbouw, uiteindelijk een freesbankje gebouwd, en toen pas ging in ā€œlosā€ā€¦ kun je nagaan waar jij uitgekomen was als je niet ā€œmet de muziek meeā€ gegaan wasā€¦ :slight_smile:

1 like

Geweldig Arie, inderdaad kan het soms ā€œraarā€ lopen in het leven. En inderdaad prachtig die boeken van Jules Verne, ik heb er ongeveer 40, helaas die van de klokkenmaker van Geneve heb ik zelf niet.

Hans

'k heb zelf ā€œReis naar de maanā€ en een bundel met 3 verhalen, waaronder 20.000 mijlen onder zee en rond de wereld in 80 dagen.

lezen kom ik helaas niet meer aan toe de laatste tijdā€¦
Dankzij dit forum heb ik het nodige opgestoken over uurwerktechniek, en ik heb zelfs al onderdelen voor een complicatie gemaakt, nog niet voor mijn eigen horloges echterā€¦ maar dat is een kwestie van tijdā€¦ :slight_smile:

Als je het budget niet hebt voor je ā€œdroom horlogeā€ dan bouw jeā€™m toch gewoon zelf?:slight_smile:

1 like

Dank je Bart. ā€œHelaasā€ moet ik mā€™n uitgaven over 2 hobbyā€™s verdelenšŸ˜„:

1 like

Van Harte Welkom Hans en veel plezier hier, ik heb er niet eens 4 :grin:

1 like

Mooi als dat gaat lukken Arie, zo te zien ben je al een heel eind op weg, ik zal je berichten volgen!

Welom Hans!

En alvast sterkte met de komende flipperitus. :wink:

1 like

Welkom Hans!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom en leuke hobbyā€™s!

1 like

Welkom hans. Have fun hier op hf. Mvg mennošŸ‘

1 like

Welkom!

1 like