Nieuwe aanwinst: geen appel maar slimme LG

Waar ik wel interesse in zou hebben is een smartwatchachtig iets dat je dus wel zo je scherm in kunt delen en veranderen met Watchmaker Premium, maar dan zonder alle connectiviteit, gpc etc. Dus gewoon een horloge met led-scherm die je zelf kunt opmaken en indelen.

En dus 't voordeel van een horloge dat je kunt veranderen, en niet het nadeel (ga ik dan vanuit) dat de batterij zo snel leeggaat (vind ik echt een no-go op dit moment)

Dan moet jij niet zulke overduidelijke hints geven :wink:

Ben benieuwd naar het resultaat. Suc6 :thumbsup:

Ik weet niet wat je bedoelt met ā€œzo snelā€ en wat je dan niet zo snel vind, maar op mā€™n smartwatch kan ik alle verbindingen ook uitzetten. Dus gsm, gps, wifi en bluetooth allemaal uit en dan haalt ie het hooguit enkele dagen vol. Want het kleurenschermpje vreet ook behoorlijk energie :sweat_smile:

Hmm, ik zat aan een week te denken, dus dat is nog net een stapje te ver lijkt. Ik dacht aan een amoled-scherm met zwarte achergrond bijv, dat trekt voor het grootste oppervlak dan niet zoveel stroomā€¦

Als je t zo stelt, ik heb n SmartBand (zeg maar n fitness tracker met beperkte SmartWatch features) die je bij normaal gebruik idd 1x per week hoeft op te laden. Bij standalone gebruik zelfs slechts om de week.

Alleen hebben die v mij n klein zwart wit oled schermpje. Wellicht dat in de toekomst er meer komt voor n meer schappelijke prijs.

Want er bestaat de Slyde die luxe uitziende wijzerplaten heeft en om de week opgeladen hoeft te worden.

Prijskaartje was echter $7kā€¦

Denk dat het idd iets is wat later nog gaat komen, hybride modellen e.d. . En dan hoop ik idd voor een schappelijker prijs dan 7K :stuck_out_tongue_winking_eye:

Die is heel gaaf, alleen de prijs verpest alles weer eens :frowning:

Ik heb inmiddels mijn eerste proto voor de tekstklok gereed, zie hieronder. Het cijferdeel bovenin gaat straks uiteraard eraf, is nu meer voor mezelf ter controle bij het aanpassen van de data in het scriptje.

De bedoeling is dat er nog een secondewijzer(stip) langs de buitenrand gaat lopen, en als je op het scherm tikt de dag en datum zichtbaar wordt in een toggle-functie.

WatchMaker werkt met programmeertaal LUA, en dat is best wennen. Zeker omdat ik geen echte programmeur ben :blush:

ā€¦
ā€¦
.
[1]: http://vanexel.com/imageswatches/textklok%20proto%205.gif

2 likes

Ik zou geen rondlopend secondewijzer doen, omdat er dan visueel teruggegrepen wordt op n traditioneel uurwerk. Maar dat is slechts mijn mening. Misschien een andere toevoeging mogelijk is. Vaak worden er stipjes of streepjes gebruikt voor de extra minuten.

We zijn weer een paar stappen verder! Lopende secondepunt aan buitenrand toegevoegd (sorry @marnixmoed / Wing). Tevens de optie toegevoegd om de tekstkleur te wisselen door midden op het scherm te ā€˜tappenā€™, ĆØn te wisselen tussen het tijdscherm en datumscherm door bovenin het scherm te ā€˜tappenā€™.

En als dat allemaal is gelukt, ga je wat meligs bedenken, zoals een Matrix versie (met als grapje de tekst ā€˜WilSeikoā€™ tussen de letters) en een Mickey Mouse versie die je zowel analoog als digitaal vaak tegenkomt.

ā€¦
ā€¦
.

1 like

Leuk die Matrix versie.

Ik heb er altijd eentje gewild met ook de Japanse karakters er doorheen en waar de tijd en datum doorheen scrolled. Eventueel als extra je eerst volgende agenda afspraakā€¦ Wishful thinking?

In de standaard commandoset van LUA zit al een commando om je agenda afspra(a)k(en) uit te lezen. Maar ik ga dat niet toevoegen. Reden: ik heb zo weinig afspraken dat ik die zondagā€™s even lees en dan voor de komende week wel weet wat er te onthouden is.

Zonder gekheid: lijkt me echt iets voor jou een smartwatch met Android Wear. Kunt er met wat handigheid erg veel mee doen.

Het lijlt me idd wel handig en vooral leuk. Maar wat ik mis is de degelijkheid in de zin v tegen n stootje en water kunnen (cruciaal voor mā€™n werk), ā€˜gangreserveā€™ vh batterijtje (mā€™n smartphone houdt t nog geen dag uit, laat staan mā€™n SmartWatch), en het toch gemis v n mechanisch horloge (hoop dat de kairos uitkomst biedt, maar die zal waarschijnlijk weinig aanpasbaar worden, doordat ze n eigen UI gebruiken. Handig om t op de grote OS als Android, iOS en We te laten werken, maar denk dat er weinig voor geprogrammeerd zal worden voor customization).

En weer een (smart) Tissot toegevoegd aan de LG Watch Urbane: de Tissot Small Second. Een mooi klokje irl, maar ook die is wat te klein voor mā€™n pols. En nu dus digitaal op een beter formaat!
Net zoals ā€˜the real thingā€™ verschijnt de datum pas na een aktie (in dit geval tikken op het touchscreen).

ā€¦
ā€¦
.

Boefje :wink:

Maar t ziet er errug fraai uit.

En weer een tekst variant opgezet:

ā€¦
ā€¦
.

1 like

Potverdorie, krijg de neiging om n wear smartphone te kopen door jou :stuck_out_tongue:

En een barcode klok aan de ā€˜manufactuur collectieā€™ toegevoegd :smile:
.

.

ā€¦
ā€¦
.

De LG vind ik zelf nog de meest acceptabele smartwatch tot nu toe, qua looks. En dan met een knappe watch faceā€¦ Ondanks dat ik een Apple fan ben vind ik Appleā€™s smartwatch keilelijk.

1 like

Hey, leuk concept. Alleen had wat mij betreft die ā€œsecondewijzerā€ niet te draaien.

Het mooie aan Android Wear is, dat je het makkelijk aan kunt passen. Dus als je de secondewijzer stil wilt zetten is dat instelbaar. Ook kun je met 1 vinkje de secondewijzer onzichtbaar maken.