Nieuwe aanwinst: Longines Conquest Heritage

Gefeliciteerd met deze magnifieke Longines! met een variatie op een bekende cultuurreclame: Alles wat Longines maakt, is mooier! Ik ga dit merk steeds meer waarderen.

2 likes

Prachtig :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Deze is echt te mooi voor woorden.

1 like

What a beauty :ok_hand::star_struck:

1 like

Prachtig is deze, zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt :grinning::grinning::grinning:, gefeliciteerd en veel plezier er mee!

1 like

Helaas onvindbaar. Nou ja misschien nog eens naar jouw versie gaan kijken en me over de datum heenzetten :slight_smile:

1 like

Heel mooi :+1:

1 like

Wauw wauw wauw. Wat een prachthorloge! Heel veel plezier ervan :slight_smile:

1 like

Prachtig zo’n 35mm! :ok_hand:t2:

1 like

In navolging van het bovenstaande bericht: ik denk dat @Batossai hier graag meer foto’s van ziet in het caseback topic!

1 like

Daar ga ik even nieuwe foto’s voor maken :+1:

1 like

Mooie klok!

1 like

Wow! Heel mooi :smiley:

1 like

Ik vind de kleine maat ook een van de tofste dingen aan het horloge. Een paar jaar terug had ik het denk ik niet aangedurfd had om zo’n klein horloge te kopen, toen vond ik 40 mm de ideale maat voor een bezel-loos horloge en 42/43 mm voor een duiker. De afgelopen twee jaar waren de horloges die ik kocht gemiddeld 38 mm in diameter, het grootste horloge wat ik nog regelmatig draag is mijn 40 mm Squale. Interessant om te zien hoe je smaak (en de trend) zich ontwikkelt.

2 likes

Dankje :slight_smile: De moderne Longines modellen doen me niet zoveel. Naar mijn mening zie je duidelijk de strategie van de Swatch group terug; Longines is onder Omega gepositioneerd en de merken mogen elkaar niet in de weg zitten.

Vroeger was dat een heel ander verhaal, zo waren de Longines Conquest modellen uit de jaren '50-'60 directe concurrenten voor Omega’s Constellations -en deden ze hier zeker niet voor onder-. Gelukkig zie je in Longines Heritage lijn dit verleden nog een beetje terug. Dat mis ik wel een beetje bij Omega. Ik bedoel; de Globmaster is heel gaaf en heeft mooie ‘hints’ naar vintage Omega’s maar hoe gaaf zou een ‘nieuwe’ Constellation pie pan zou komen in 35 - 36 mm?

4 likes

Prachtig :sunglasses: een ware Classic. Veel plezier ervan.

1 like

Inmiddels zijn de foto’s van onze trouwdag waarvoor ik deze Longines o.a. kocht binnen :slight_smile: Er zit een foto tussen die hier zeker thuishoort.

3 likes

Mooi en van harte gefeliciteerd ! :slightly_smiling_face::+1:

1 like

Uitstekende keuze deze mooie dresser met een zeer degelijk en goed uurwerk! :ok_hand:t3: Gefeliciteerd!!

1 like

Hij zat nog een beetje te los, op de volgende foto doe ik 'm strakker :smile:

2 likes