Nieuwe aanwinst, maar niet overtuigd

Dat zou ik zeker doen ja! Die Seiko staat je het beste, echt een prima maat. Al het andere vind ik te groot en zou ik zo niet willen dragen. Maar dat is echt wat je gewend bent.

Ik ken het gevoel wel, het pakt niet meteen en voelt heel anders en vreemd. Maar deze maat is voor jouw pols echt perfect. Dus als je het horloge echt mooi vind moet je even een band opbouwen nog :wink:

Mijn zegen heb je, hij is prima!

1 like

Zeker wel een horloge wat bij veel gelegenheden past hoor en dus prima dagelijks omgeknoopt kan worden. Nogmaals, hij is prima voor jouw pols. En na een paar dagen went het al dus dragen, dragen en dragen.

Als je eenmaal gewend bent vind je je andere horloges (te) groot.

Dus van harte met je aanwinst :+1:

1 like

Dat ik het een mooie horloge vind staat vast! Het bewegen van de secondewijzer alleen al! Zo smooth.

Ik voel me toch al wat gesteund door de vele positieve reacties alleszins.

1 like

Omdat wij weten wat goed past op een pols qua maat :wink:

1 like

Daar zeg je zo iets.
Iedereen in mijn omgeving denkt ook zoals ik dacht, hoe groter hoe beter.
Zo heb ik een kennis die niets liever draagt dan een Diesel horloge van 50mm en groter.

Ik heb er alvast mijn missie van gemaakt om deze heren wijzer te maken in jullie wereld.

Zo had ik vorige week één van zijn Diesel horloges open gedaan omdat hij niet begreep wat het verschil was met een SARB.
De kast was maar voor 40% gevuld met het binnenwerk. De rest was gewoon 'lucht :rofl:

5 likes

Kijk hier maar eens wat een bandenslet het is. :ok_hand:

2 likes

Het gaat niet om het formaat maar wat je ermee kunt/doet :wink:

Er is geen regel of voorschrift wat gevolgd dient te worden maar wat trekt jouw persoonlijk en wat voelt goed.

Dat gezegd hebbende getuigt het wel van meer smaak en finesse wanneer het meer in balans is. En als je er dan op gaat letten ga je het waarschijnlijk ook zo zien en vind je dat mooier.

Sommige mensen hebben die behoefte niet en vinden het prima. Zoiets doe je voor jezelf en niet voor een ander. En een ieder zou uit zichzelf ergens voor open moeten staan. Maar dat is hoe ik het zie.

1 like

Wauw! Zoveel verleidingen :grin:

Die Seiko staat je echt goed, man.
Niet aan twijfelen en met kerst een duiker met dezelfde diameter, :wink:

1 like

De Seiko staat je goed. De andere horloges zijn te groot op jouw pols naar mijn smaak.

Mijn eigen pols is 18.5 cm en ik vind 42 mm eigenlijk al te groot. Mijn favoriete maten zijn 38, 39 en 40 mm. Hoewel ik ook regelmatig 36mm draag op een pak. Maar groter dan 42 vind ik niks.

Ergo: wen maar aan dit formaat. Dat staat prima!

1 like

In mijn missie om er aan te wennen draag ik hem nu thuis :grin:
Mijn vrouw bekijkt me wel wat raar omdat alle plastiekjes etc er nog aan zit haha.

1 like

Gast die sarb staat perfect op je pols, doe gewoon die TV schotels de deur uit!

3 likes

Nou eerlijk van de foto’s die je post is duidelijks dat degene die jij klein vind het mooiste staat, die andere zijn te groot dan, ik bekijk het niet zo lastig ik draag van 33 tot 44 mm.

1 like

Staat prima die sarb :+1:
Kwestie van wennen.

Ik draag weleens 36mm, maar als ik dan weer een duiker van 42mm
om knoop denk ik ook oei, beetje groot.
Maar dat gaat snel weer over.
Vind het eigenlijk wel leuk om zo nu en dan eens van formaat te wisselen.
Ik vind een horloge niet snel te klein.
Te groot is veel erger.
Dit krijg je na verloop van tijd allemaal wel onder de knie, no worries :grin::+1:

1 like

Past prima hoor die sarb :star_struck: zelfs beter dan de rest .

2 likes

Niks meer aan doen dan lekker te dragen.
Perfecte maat voor jouw pols :ok_hand:t2:

1 like

Volgens mij kun je hem prima hebben. T’is sowieso de mooiste van de foto’s. Wat al eerder werd aangegeven. Bekijk het horloge in een passpiegel. Dat geeft een veel betere weergave dan dat je op je pols zit te turen.

1 like

Dat lijkt wel echt te kloppen. Als ik het vanop een afstand bekijk in een spiegel is het een ander zocht dan er van kortbij naar te kijken.

1 like

De trend is grote horloges, maar als ik je pols zo zie, is tussen de 36 en 40 mm de sweet spot, moet ook zeggen de sarb staat ook het beste, al weet ik niet wat je dagelijks draagt kwa kleding, Casual/sportief/vuilniszakken…
Als je op internet zoekt naar stijl advies, watch diameter, kom je veel tegen (dan niet de Diesel filmpjes kijken).

Ik vind hem je prima staan.
Zelf ben ik 2cm langer als jij bent en hebben we dezelfde polsdiameter :metal:t3:en ik heb ook net een Sarb033 gekocht. Bevalt me prima maar ik snap wat je bedoelt. Zelf droeg ik altijd 44-45 Diesel en Armani horloges en was gewend dat de lugs over m’n pols vielen.
Toen ik voor het eerst een 40mm Squale kocht had ik dezelfde twijfels als jij.

Maar als je er zo van bovenop kijkt vertekend het enorm. Dit ziet er al beter uit:

Het zelfde geldt voor de Sarb.

Had laatst wel een Seiko 5 van 37mm en die was wel net te klein vond ik. 38mm is wel de ondergrens denk ik.
Kijk het gewoon een tijdje aan, in het ergste geval verkoop je hem weer. Aan een Sarb kun je je geen buil vallen.

1 like