Nieuwe aanwinst met een vintage look

Wie zich weleens in het vintage gedeelte van het forum bevindt, komt daar weleens posts tegen van ReneJK die daar zijn prachtige vintage Breitlings toont. Helaas heb ik zelf geen budget voor zulke toppers dus vandaar dat ik deze keer voor een Landeron heb gekozen.

Dit horloge met een vintage look en afmeting (38mm) kost 555 Euro. Het merk Landeron op de wijzerplaat doet vermoeden dat er ook een Landeron uurwerk in zit, maar dat is niet zo. Het uurwerk is een Seagull ST 2902 handopwinder, dat in de basis een Venus 175 caliber is. In ieder geval is het een prachtig kolomwiel chrono.

Zelf vind ik het horloge prachtig gelukt, Mooie kastvorm met drilled lugs, plexi glaasje en een stalen bezel met zwarte cijfers. Het uurwerk zelf is ook prachtig om te zien en als je een plaatje van een Venus 175 opzoekt dan zie je de overeenkomsten. Wat is jullie mening over dit horloge.

De foto’s heb ik voor het gemak van de site landeron.com overgenomen.








14 likes

Er is lekker veel te zien en beleven op de wijzerplaat, en de foto van de binnenkant laat voor mij een erg fraai verzorgd uurwerk zien.
Nice!

Heel mooi!

Mooi!

En denk er om, geen nieuwe lume erin laten zetten :laughing:

Leuke klok, heeft iets breguet-ish over zich. In ieder geval een leuk alternatief voor de seagull 1963.

Laat je ook even wat plaatjes zien als hij binnen is? :slight_smile:

Ik vind hem tof!

Heel leuke klok, maar iets te veel streepjes op de wijzerplaat en omgeving.
Laat het geheel nogal druk overkomen vind ik.

De wijzers vind ik dan weer heel geslaagd, zeker die van de chrono. En ja het kaliber is heel netjes!

Inderdaad erg mooi horloge voor een nette prijs!

net wat te druk met die hoeveelheid streepjes. Wel mooie wijzers en kast. :smile:

Mooi! Ik had altijd alleen maar oog voor hun compressor stijl horloges maar deze mag er zeker zijn.

Ik zou op zoek gaan, naar een echte type 21 van Dodane bijvoorbeeld. Ik zou zelf nooit een klik kunnen krijgen, met een dergelijk horloge. Heeft iets heel druks over zich, komt ook door de vele verschillende wijzers.

1 like

Mijn beste,

Aparte verschijning deze hedendaagse Vintage!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Vind hem serieus schitterend. Veel plezier ermee.

Waarom staat de uur chrono niet op nul?
Vinden ze dat leuk?

Verder een leuke klok hoor

Leuk horloge! Inderdaad een mooi eerbetoon aan de Type 21. Wel jammer dat het uurwerk geen urenteller heeft, maar een extra urenwijzer op de 6. Zijn er trouwens vergelijkbare Chinese uurwerken die dat wel kunnen?

Heb zelf een vergelijkbare variant met een subdial minder: een Type 20. Ongeveer dezelfde kast, maar dan met een Valjoux 7734 (met niet-zichtbare datumschijf) erin. 38mm is wat mij betreft een prima maat.

Veel plezier ermee!

leuk, ben benieuwd naar je eigen foto’s straks !

Dat komt helaas omdat het alleen een urenwijzer is die meeloopt met de andere uren wijzer. Het is dus geen chrono wijzer, maar meer een extra subdial voor de looks…

Leuk ding, met z’n verschillende wijzers. Wel jammer dat de 2e urenwijzer geen urenteller is.
Zo vanaf t plaatje oogt ie groter dan 38mm.

Nu een aantal dagen om de pols. Het is een fijn horloge, werkt prima, loopt goed, met goede lume. Ik vind de looks echt mooi en ben er tevreden mee.

Even een harige arm met het horloge…

1 like

Mooie klok. Wel een 1-op-1 vertaling van de Breguet XX. Maar beter goed afgekeken, dan slecht verzonnen …

1 like