Nieuwe aanwinst.. Schitterende Omega Geneve vintage

Vandaag een fraaie Omega Geneve binnen gekregen.
Handopwinder , ergens uit de jaren 60 - 70 ?
Model 135070 , domed glas , mooie krasvrije kast en de wijzerplaat is lekker vintage krakelee…

Gelijk wat foto’s gemaakt en die wil ik bij deze met jullie delen:


(krakelee-effect is hier goed te zien)

Bedankt voor het kijken !

14 likes

Echt bijzonder mooi!

Mooi! Proficiat

Wauw, wat een klassieke schoonheid! Proficiat!

Echt heel mooi, proficiat!

Dat is idd een beauty, proficiat en veel draaggenoegen gewenst!

Zou uit '69 moeten zijn. Mooi om te zien in combinatie met de zwarte band. Helaas vermoed ik niet dat de wijzerplaat vintage krakelee is, maar een redial.

Prachtig horloge. Zo’n mooie originele zwarte wijzerplaat is uiterst schaars. Zou inderdaad een redial kunnen zijn.

Heel mooi, klassieke klok zonder toeters en bellen. Veel plezier er mee.

Mijn beste,

Zo zo!!
Een schitterende aankoop.
Ik wens je er dan ook vele aanschouwelijke momenten mee!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Heel mooi horloge! Ik heb sinds vandaag, na lange tijd van kapot in een la liggen, ook weer een werkende Omega.
Iets nieuwer dan die van jou.

Geniet ervan!

Wauw, dit is een van de mooiere vintage dress modellen van omega die ik hier langs heb zien komen. Top aanwinst!

Redial. Maar toch mooi.

Hoe of waar kun je aan zien dat het een redail is?

Er zijn maar weinig modellen uitgebracht met een zwarte wijzerplaat en dit ref nummer is er niet één van. Ik heb al veel redials van dicht kunnen bekijken, bijna allemaal zwart en allemaal laten ze eenzelfde structuur zien als op de 2e foto. Zwart wordt gebruikt omdat het mooi dekt en daardoor allerlei ellende te kunnen maskeren of om het horloge “military” te kunnen noemen en een premium op te strijken.
Na 46 jaar zou de wijzerplaat iets meer gebruikssporen moeten hebben, deze is te smetteloos.
Ook heeft de Geneve serie met 601 caliber onyx inlays in de markers en die missen.

5 likes

Erg mooie chique klok. Wat is de diameter?
Gefeliciteerd met deze aanwinst

Werkelijk prachtige klok hoor. En weer erg mooie foto’s. Jammer dat hij door de echte kenners onder ons als redial er uit wordt gevist…

Hoe gaat dat in z’n werk dan? Redailen? Wordt deze dan letterlijk overgeschilderd?

Hoe zit dat dan met de kleine nettertjes die nog zo scherp/strak op de plaat zitten? Opnieuw gedrukt?

Horloge komt van ’ Wesselink en Vreeker ’ af. Wat dan weer een Omega service center zou moeten zijn.

Iemand hiet wat meer over te melden?

Wow, dat zou niet moeten kunnen bij W&V, maar ik ben er vrijwel zeker van anders zou ik het niet zeggen. Ik ben ook niet de enige, zoals je ziet. Ik zou eens contact opnemen en navraag doen.

Dit is trouwens het origineel.

Redial of niet ik vind hem erg mooi .