Nieuwe aanwinst.. Schitterende Omega Geneve vintage

Thnx.
Zal eens navragen bij het Atelier waar het vandaan komt.
Onderstaande is de oude verkoopadvertentie.

Als het een redial is, is het wel een van de mooiste die ik ooit gezien heb. Meestal zitten er dan wel zwarte veegjes op de markers en over de letters of zo. Of letters zijn niet helemaal goed. Hier niets van dat alles. Heel mooi. Als de prijs redelijk was blijft het een hele mooie aanwinst.

Hier nog even 2 onbewerkte screenshots van ingezoomde iphone foto’s.

De structuur lijkt wel alsof je een auto slecht overgespoten is. Alleen de tekst is gewoon snaarstrak. Als er echt overheen geschilderd is dan is het een meesterschilder…

Het bolle glas vertekend wel dus je ziet wel veel stofjes en glasfoutjes op de foto terug.

Complete dail zou vervangen kunnen zijn?

Maar origineel is dus uitgesloten ?

Nogmaals. Uit interesse zal ik morgen even bellen met het Atalier waar deze destijds gekocht is. Hij staat ook in de header v/d website. Lijkt mij dat als je een Omega service center hebt je geen bouwpakket op de voorkant van je website zet?

Vervelend zeg. Hoop dat het goed gaat komen… Dat service center zal toch echt uitleg moeten geven en hem indien gewenst terug moeten nemen. Dit kan natuurlijk niet waar zijn…

Zoals ik al zei, lijkt de structuur op elke andere redial die ik gezien heb. Ook de ophoping van verf langs de indexen zie je alleen bij redials. In de fabriek wordt eerst de dial gespoten en daarna pas de indexen geplaatst. Bij een redial blijven de indexen zitten en daardoor krijg je deze ophopingen van verf erlangs. Alle tekenen die ik zie, wijzen op een redial. Origineel uitgesloten, lijkt me wat sterk.
Eerst maar eens navraag doen bij W&V.

1 like

Oh maar ik vind het niet vervelend hoor.
Wil het alleen wel graag weten hoe en wat. Uit interesse.

Liever origineel natuurlijk maar zoals hier al gezegd wordt is hij wel erg ’ gaaf '
Doet niks af aan het klokje dat er gewoon leuk uitziet.

@Vintage, duidelijk verhaal. Alleen betreft de orginaliteit wil ik wat meer concreets ipv een sterk vermoeden. Verwacht ik niet van jou hoor … :smile:
Maar nogmaals… Ff navraag doen. En dan zal ik 't hier ook melden.

1 like

Zeker, dat begrijp ik. Ik ben erg benieuwd.

Heb je 'm zelf bij W&V gekocht?
Ik weet voor welhaast 100% zeker dat ze het je dan gezegd zouden hebben,
dit bedrijf heeft namelijk een zeer goede reputatie en die gooien ze echt niet
overboord voor deze Omega kan ik je vertellen.

Ik vraag mij ook af hoe ze de tekst er zo loepzuiver op hebben gekregen :hankey:

Dat doen ze met originele stempels. Een gecertificeerd servicecentrum heeft deze zeker in huis. Met een kwastje wordt het heel lastig.

1 like

Dit soort uitspraken snap ik dan weer niet zo ?

Je suggereert dat ze de boel zouden flessen of dat ik iemand daarvan beschuldig ? Laat duidelijk zijn dat dat niet het geval is.
Wat is er mis met een redail ? Buiten het feit dat het niet 100% origineel is. Dit zijn geen klokken van (tien)duizenden euro’s dus ‘wat maakt het uit’ ?

Volgens mij doet het weinig af ( of toe ) aan de waarde van zo’n klokje ?
Ik wil alleen even weten van hun hoe ze dat doen. Het hoe en wat. Heb er nog nooit van gehoord namelijk. Meer niet.
Wat Vintage1982 zegt klinkt me heel plausibel. Als iemand een Rolex koopt met een verwisselde wijzerplaat dan is het ook niet origineel meer. Maar hoeft niks aan de waarde af te doen.

Als een redail volgens de normen van Omega ( w&v officieel gecertificeerd Omega service center + ) geplaatst wordt dan is het toch gewoon ‘een Omega’ , enkel dan een opgelapt exemplaar. Of zie ik dat verkeerd ?

@Helden
Leuke site om even te bekijken :smile:


Als een wijzerplaat te ver heen is kan het mooi zijn om die te repareren. Maar vaak geeft men de voorkeur aan de originele wijzerplaat. Enige slijtage is dan niet erg. Een klassieke auto in de originele lak wordt ook meer gewaardeerd, tenzij het een roestbak is met wat flintertjes kleur, dan is een goed uitgevoerde restauratie te prefereren.

1 like

Doen ze netjes :smile:

Wat snap je niet?

Er is niets mis met een re-dial wat mij betreft, de ware purist heeft er moeite mee
en prefereert origineel en model kloppend. Afhankelijk van het merk en model scheelt
het ook in de waarde, vraag maar eens aan onze Breitling expert, die gruwt er van.

W&V besteed het opmaken van wijzerplaten uit, ik heb er zelf ook een laten doen en
dat is door een professioneel bedrijf in Italië heel netjes gedaan.

2 likes

Snap je wel. Alleen zoals ik al zei, ik veroordeel er niemand over.
Het is maar een klokje voor de prijs van een Seiko. Beetje hetzelfde idee als je een 2e hands Fiat koopt en er zit een nieuw lakje op. Prima. Als ik een exclusieve Ferrari koop heb ik ook liever de originele lak…

Maar moet bekennen dat ik in mijn naïviteit nog nooit van redailen gehoord had. Er werd hier over gesproken en ik stel er vragen over :slight_smile: Nothing more nothing less.

Vroeg me dus hoofdzakelijk af hoe ertegenaan gekeken word door mensen. Maar zoals ik al zij, w&v hebben hem op de FrontPage header van hun site afgebeeld. Dus als mensen ervan ‘gruwelen’ lijkt me dat dan weer niet zo handig ?
http://www.wesselinkenvreeker.nl/

Even voor de duidelijkheid. Er wordt nu gedaan alsof het al zeker en vast is. Het enige wat ik heb gedaan is een vermoeden geuit op basis van een aantal argumenten en mijn ervaringen met Omega. Nu is W&V aan het woord.

Het blijft een erg mooi horloge om te zien en zoals al werd aangehaald is het wel een mooie redial als het daadwerkelijk zo blijkt te zijn. Persoonlijk zie ik ze liever niet, maar als je het zelf niet erg vindt en je vindt het een mooi horloge om te dragen, is er niets aan de hand. Ik vind het wel netter als het vertelt wordt.

1 like

Mooie omega, hebben ze netjes gedaan.
Zie hem net op marktplaats staan sinds vandaag:
http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-antiek/m951377224-omega-geneve-135070.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Zou er zelf mee terug gaan naar W & V en geld terugvragen of eventueel ruilen voor een andere klok.

Geen redial maar “vintage krakelee” :yum:

€650 is toch niet de prijs van ‘een’ Seiko?

Nu heb ik lang naar de foto’s gestaard, maar ik zie een (te) gebobbeld oppervlak, maar beslist geen craquelé.
Craquelé zijn scheurtjes. Die zie niet. Heb ik een nieuwe bril of monitor nodig?