Nieuwe aanwinst.. Schitterende Omega Geneve vintage

Het horloge komt van W&V af? Heb je het daar dan zelf persoonlijk gekocht? Ik zou een groot deel van het betaalde bedrag terugeisen.

Volgens mij begrijp je Frans niet helemaal…

Kijk eens hier :
http://christian.bourrier.free.fr/cadransavantaprespage5.htm
Maar het is hun beroep. :wink:
Hier is een stempel (gummy ball) voor de dial die moet plaats vinden op de onderste ronde vlakte.


Het is een beetje als in een drukkerij : vrouwelijk model gevuld met ink, afgeweegt om alleen maar ink in de gaten te houden, gummy bal voor de transfert, drukken.

2 likes

Inmiddels bevestiging gehad van de verkoper ( nog niet van W&V ) dat het om een ‘redail’ zou gaan.
Verkoper noemt het anders. Maar ik vind het toch wel jammer dat mij dit niet verteld is.

Het horloge ziet er verder prima uit. Maar toch. Dat het een redail is vind ik tot daar aan toe. Maar de indexen zijn nooit origineel zo geleverd en en zijn wat zaken afwijkend van het origineel. Buiten dat de kleur zwart naar zeggen ( en naar wat googelwerk ) gewoon niet of zelden nooit geleverd is.

To be continued.

Doe nou maar net alsof je nog steeds nooit van redial hebt gehoord en ga gewoon genieten van je klok!

Dat gemekker en gemier, wat kan jou het nou schelen, het is een mooie klok naast je Rolex('n)…:wink:

1 like

Netjes dat het wordt toegegeven, maar ik vind het wel een beetje kwalijke zaak dat het de eerste keer is dat jij het hoort. Dat moet vermeld worden, vind ik.
Ik wil nog kwijt dat ik het nooit leuk vind om te doen, maar ik ben van mening dat we hier zijn om over horloges te praten en van elkaar te leren.

4 likes

Absoluut.

Om de ‘zaak’ nog wat meer drama te geven. Toen ik het horloge zo goed als gekocht had kreeg ik van de verkoper de volgende opmerking in de mail:

[quote]
En mocht je het horloge om wat voor reden dan ook niet mooi vinden, hetgeen mij 99,9% onwaarschijnlijk lijkt, dan kun je het terugsturen en dan krijg je je geld terug.

Een beter voorstel kun je niet krijgen :-)[/quote]

Je raad het al. Daar komt deze nu op terug.
Jammer.

Ik had er overigens van te voren niet om gevraagd en deze opmerking kwam out of the blue.

1 like

Ja het blijft een beetje dubbel. Je koopt een mooie oude Omega natuurlijk wel om een mooie oude omega te kopen… het uurwerk is nog steeds mooi en vintage net als de kast (al vermoed ik dat die ook gepolijst is, zier er mint uit op de foto’s?). Aan de andere kant zul je er ook zeker toch behoorlijk voor betaald hebben en kun je er toch een beetje een “nep” gevoel er bij hebben…

Persoonlijk zou ik er toch niet blij mee zijn, liever een echte oude wijzerplaat, geeft een oud klokkie ook karakter vind ik persoonlijk. Ieder zijn voorkeur :wink:

1 like

Mooi dat je het geld terug kan krijgen, Ik kan me voorstellen dat je er geen fijn gevoel meer bij hebt. Misschien een schrale troost: de prijs is onwijs hoog voor een Geneve. Daar heb je een vroege Seamaster bumper automaat voor. Misschien daar eens naar zoeken :wink:

Volgens mij is de verkoper er op terug gekomen…? Ik hoop en neem aan dat ze hem ook weer terug nemen als je dat zou willen

Ik heb me de afgelopen jaren aardig verdiept in vintage Omega’s en ik deel je constatering dat dit een redial is volledig. Maar ik zie dat dat deze constatering hier verder ook al wordt getrokken.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: pas op bij vintage Omega’s, het is echt een mijnenveld. Ik houd me altijd aanbevolen (ook per PM) om even mee te kijken met mensen die iets aan willen schaffen!

Ik zou zeker mijn geld terugvragen. Een paar posts geleden zeg je ‘volgens mij doet het weinig af (of toe) aan de waarde van zo’n klokje?’ In mijn beleving zeker niet waar, de waarde van zo’n redial is vrijwel nihil, terwijl een origineel exemplaar in mintconditie enkele honderden Euro’s op kan leveren.

Ben nog in gesprek.
Liefst wil ik gewoon het geld terug en dan krijgt hij het horloge weer terug.

1 like

Je hebt 'm gekocht via hun webwinkel?

Dan heb je sowieso recht op je geld terug minus de verzendkosten!

Nee gekocht via een marktplaats verkoper. Die hem naar zeggen weer van w&v heeft gekocht.
Ik bedoel. De klok doet het verder prima hoor. Alleen het redail verhaal zit me niet lekker. Ik wilde een vintage en gewoon origineel. En als het nu een exacte copy van eenzelfde omega is. Maar dat is het ook niet.

Zijn kleine dingen… Maar daar zit 't hem nu juist in …

Als je goed hebt gelezen zul je zien dat hij niet is gekocht bij W&V, het horloge
heeft er alleen een service gehad voor zover ik het heb begrepen.
Ik heb het al eerder geschreven maar nog maar eens, W&V is een officieel Omega
service punt en zal dat echt niet te grabbel gooien want dan kunnen ze de tent wel
sluiten…

Het verhaal wordt steeds duidelijker. Waarschijnlijk is het hem wel verteld door W&V alleen is de Marktplaats verkoper het op zijn beurt “vergeten” te melden. Ik vond het al een raar verhaal wat betreft W&V. Zoals Frans al zei, hebben ze een goede reputatie.

Ik kan me niet voorstellen dat W&V op de factuur van de service geen melding maakt dat hij niet origineel is. Straks denkt men bij doorverkoop nog dat zij zelf die dial hebben gemaakt oid?

Resume.

-Horloge is door mij op marktplaats gekocht.
-Horloge is door verkoper gekocht bij w&v
-Verkoper heeft niks gezegd over de redail
-Verkoper bied aan zoals in bovenstaande post/quote te lezen is het bedrag terug te storten bij ontevredenheid
-Koper (ik) is ontevreden en verkoper komt terug op eerder genoemde afspraak
-Verkoper komt daar nu weer op terug en bied nu wel aan het geld terug te storten.

Tot zover.
Ik heb gezegd dat ik graag eerst het geld teruggestort wil zien alvorens ik het horloge terug stuur. Zo heb ik ook in vertrouwen vooraf betaald en het horloge daarna toegezonden gekregen. Zo zie ik het nu graag weer, maar dan andersom.

Verkoper is wel ‘boos’ omdat ik zei dat ik het hier zou bespreken en dat ik erop gewezen ben dat het een redail is. Wat volgens hem geen probleem moet zijn. Dat had ook geen probleem geweest als ik ervan af zou weten. Dan had ik op dat moment een keuze kunnen maken. Nu is het mosterd na de maaltijd.

1 like

Laten we hopen dat alles goed afloopt, en dat je een les geleerd hebt. Perfect mooie oude vintages zijn uiterst schaars. Vandaar dat je vrijwel altijd horloges met patina ziet, wat een indicatie kan zijn dat het origineel is. De charme van vintage voor mij is juist dat de jaren ietwat te zien zijn aan het horloge.

1 like

Mooi dat hij hem toch terug neemt! Ben wel benieuwd naar wat er op de servicefactuur/aankoopfactuur van W&V staat… Die heb je er zeker niet bijgekregen? :wink: