Nieuwe aanwinst Seiko 6139-6012 Horloge uit 1971

Was een betje op zoek :nerd::spy: naar een Seiko 6139-6005 Pogue :blush:, toen kwam ik deze 6139-6012 tegen bij de eerste eigenaar. Vanwege een verhuizing moest alles opgeruimd worden :scream: dus al lang vergeten spullen kwamen te voorschijn :upside_down: zoals deze Seiko die in de zonnelicht kwam na 35 jaar duisternis :ghost:
Vrind van mij heeft het vandaag opgehaald en zal het pas maanddag krijgen :wink:

Groeten Iwan :motorcycle:

19 likes

Deze stond op Marktplaats toch? Erg mooi, zo te zien wel een nieuw glaasje nodig maar daar onder gaat een schoonheid schuil :grin:

1 like

Prachtig! Maar ik hoop dat je zsm de band verwisselt… :scream:

2 likes

Dat is een mooie Seiko Iwan :raising_hand:, geniet ervan :sunglasses:!

1 like

Mijn beste,

Een mooie vondst!!
Veel plezier ermee.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

@Jaco het is " mode " van die tijd :grin: maar ben al op zoek naar een juiste band / bracelet :spy: zo als deze op de foto :blush:
Groeten Iwan :motorcycle:


2 likes

Zeker een mooi tijdsbeeld… maar net als de 70s, 80s en 90s zéér passé om terechte redenen… (what were we thinking!!!) :grin:

1 like

Gaaf hoor!

1 like

Heel mooie chrono. :+1:

1 like

dit komt in de buurt. Alleen met 2 in plaats van 3 linkjes.

2 likes

Nee, de jaren '10 zijn inderdaad veel beter, met de kenmerkende designs die allemaal gebaseerd zijn op de 60s, 70s en 80s…

Ik zal mijn held Jamie Lenman nog maar eens citeren:

I remember when I was a kid, the past century seemed special
All the decades were lined up just like a set of coloured pencils
The fifties, the sixties, the seventies
Oh, they all looked so exotic
I was certain the years yet to come would be just as iconic

Now they’ve been and gone
What the hell went wrong?

Where were all the amazing designs?
Fashion and movements and signs of the times?
Looking at pictures of 2001
Makes it feel like we got nothing done

(…)

If you kidnapped a man from the nineties
And brought him back to the present day
He’d probably die from the sheer disappointment
’cause everything looks exactly the same

2 likes

Je zegt het zelf erg goed: gebaseerd. Verder niks.

Wat is wat jou betreft dan bijvoorbeeld een kenmerkende horlogestijl uit de ‘zeroes’? Ik kan je horloges voorschotelen uit de 60s, 70s, 80s en 90s waarvan je de stijl meteen herleid tot het juiste decennium. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar ik kan in pak 'm beet de laatste 15 jaar niet echt een rode draad ontdekken.

@koekoek Ik had die ook al gevonden en deze vanuit UK, maar waarschijnlijk uit zelfde aftermarket fabriekje :wink:


Groeten Iwan :motorcycle:

Dat is wel een grove beledeging voor Uncle Seiko. :scream: Dat wat jij laat zien is gewoon een nepert, met een Seiko clasp. Die van Uncle Seiko zijn getekend met zn eigen logo. Geen origineel Seiko maar ook geen nepper en wel goeie kwaliteit. :slight_smile:

1 like

@koekoek Daniel, ik zou bijna met 100% zekerheid kunnen zegen dat Uncle Seiko ook zijn straps in China laat maken :nerd: maar misschien met met meer kwaliteit controle :tools::space_invader::blush:
Zo en zo heb ik geen haast en heb ik liefs een ode vintage band, dus gewoon tijd nemen en oogen goed openhouden :spy:

Groeten en nog een fijne zondag
Iwan :motorcycle:

1 like

Er bestaat ook een 6139-6013, ik vond deze nog in de Seiko doos. :smile:

2 likes

@diashock Ze hebben zoveel modellen uitgebracht :scream::upside_down::poop:
Hier is een kleine overzicht :gift: http://seikoholics.yuku.com/search/topic/topic/443#.WNjkOfmGO70
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Seikoholics kende ik al, een mooie website om uren rond te neuzen. :ok_hand:

Dit is mijn nieuwe aanwinst. 6139-6012 uit '71. Heeft wat cosmetische aandacht nodig o.a. ander bandje en nieuw glas

.

Wie kan mij iets vertellen over het glaasje wat er nu op zit? Het is in vlakken geslepen zoals je op de foto’s een beetje kan zien. Komt dit vaker voor? Denk dat het ooit een keer hiermee vervangen is, maar nu zag ik deze adv. voorbij komen en dit bracht mij toch een beetje aan het denken of dit soort glaasjes ooit origineel gezet werden.

1 like