Nieuwe aanwinst, SUN015P1, GMT

Carissimi Amici,

Zoals het hoort show ik hier, met gepaste trots, mijn nieuwe aanwinst. Een Seiko (maar dat wist iedereen vast al) met de tot de verbeelding sprekende naam SUN015P1…

Een “gecompliceerde” aanwinst, wegens de aanwezigheid van een GMT, zodat ik nergens ter wereld meer te laat kom. Verder een paar leuke extra’s als een zichtbodem, saffier boven en onder, een keramische bezel (fixed), een vorstelijke 44mm (leesbril), en Seiko’s “electro-mechanische automaat”. Verder prachtige details als een “gewafelde” dial, met “diepte” tussen chapter, indices, en een band met deels gepolijste schakels (a la de SM). Voor de tandwielafficionado’s, en micromechanica-adepten (onder wie yours truly); een gangreserve van een halfjaar zou mogelijk moeten zijn, maar dan moet je wel een paar dagen “vreemd met de arm wapperen”…

Ik ben er erg blij mee, en stuur nogmaals een digitaal bedankje @Slider_7, voor de vliegensvlugge afwikkeling, en het best ingepakte pakketje van de laatste tijd!

Nb. zojuist ontdekt dat “horlogefotografie” een bijzondere tak van sport is… :slight_smile:

9 likes

Mooi ding, lijkt wel wat op een Grand Seiko, ik heb hier wel eens een topic aan besteed

Eric

Ik weet het, Eric, ik had er ergens onder gezet dat je hem maar snel moest verkopen, omdat ik er een zocht (en nergens kon vinden) :slight_smile:

Altijd een mooie seiko gevonden!

Mooie aanwinst! :+1:

Mooi hoor😉 Heb 'm zelf ook. Zo heb je een idee hoe deze op leer staat, mocht je van band willen wisselen.

1 like

Super, geniet ervan, en je foto’s zijn ook :+1:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze markante globetrotter. :watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Complimenten, Rednax!

Bandewissel is altijd leuk (zwart met rood stiksel misschien), maar ik liep even vast met de bandaanzet, die een ongelukkige 21mm is. Een 22 zou ook wel passen, dus daar gaan we maar eens naar op zoek (liefst met een mooie vouwsluiting)…

2 likes

Mooi! En hethet fotograferen gaat je best af. Vooral die eerste foto.
Veel plezier met dit beest van een Seiko…

Prachtig. Inderdaad ook mooie foto’s gemaakt. Geluk of kundig? :wink:

Meer geluk dan wijsheid :-), maar bedankt voor het compliment!

1 like

Schitterend horloge, veel plezier ervan,
Even een banden tip : bij het Duitse Uhrenarmband-versand kan je zoeken op
Ungerade Stegbreiten > Uhrenarmbänder 21mm LEDER

En anders zijn er hier op het forum ook leden die precies jou persoonlijke wensen in vervulling kunnen brengen.

1 like

Op de mijne zit inderdaad een 22mm, past prima.

Geniet ervan @Don_Martino - jij ook nog eens bedankt voor de aangename deal :ok_hand:

Btw, heb nog een SUN015 die ik voor mezelf hou & draag als roterende daily, maar dan wel op leer :wink:

Mooi horloge Martin :+1: Die kom ik graag binnenkort irl bewonderen :smiley:

Veel draagplezier gewenst!!

1 like

Gefeliciteerd! Mooi horloge met leuke ‘eigen’ look! Heb 'm tijd geleden wel 'ns in de etalage staan bewonderen. Maar hij lijkt me wel vrij fors. Draagt ie ook erg groot?

Valt erg mee, maar nou heb ik best stevige polsen. Verder lopen de lugs mooi “rond”. Een heel klein bescheiden klokje is het echter niet, maar dat was ook niet wat ik zocht… :slight_smile: