Nieuwe aanwinst: Tissot PR 516 GL (en exit horlogemaker)

Gisteren m’n nieuwe aanwinst weer terug van de horlogemaker, het was alleen geen prettig weerrzien:
Meteen als ik hem uit het doosje haal zie ik tot mijn afgrijzen dat de kast beschadigd is!

Ik was zo blij dat ik een PR516 met uiterst nette kast had gevonden, krijg je dit terug:


Twee duidelijke krassen onder het glas, twee iets minder duidelijk boven het glas, en een kras op de lug links onder.

En die zaten er niet, zie hier een foto van voor de service:

Ik ben hier behoorlijk ziek van :cry:
Mag duidelijk zijn dat dit m’n laatste horloge is geweest dat die kant op is gegaan.

Het blijft het overigens een prachtige klok vinden, en je ziet de krassen niet vanuit elke hoek :heart_eyes: :

Nog even een plaatje van het uurwerk (voor de service):

En natuurlijk de onvermijdelijke vraag, wat zal ik met de krassen doen?
Complete voorkant van de kast opnieuw laten borstelen? (kan iemand hier dat?)
Proberen bij te werken met een glasvezelpotlood o.i.d.?
Gewoon zo laten?

3 likes

Wauw! Wat een beauty
Fijne horlogemaker is me dat :frowning:

Verschrikkelijk Zo een mooie vintage en dan komt ie terug van de horlogemaker als een “echte” vintage. Ik zou ook gek worden. Overigens is hij echt heel mooi. Heb zelf de nieuwere versie uit 2006.

Zo laten is geen optie. Niet omdat het zo verschrikkelijk is, maar omdat het élke kee dat je 'm omdoet zal steken. Ik ken dat.

Ik zou teruggaan naar de juwelier met de mededeling dat je het wilt laten fixen op zijn kosten (als hij aanbied om het zelf te doen, zou ik accoord gaan). Kan me echter voorstellen dat je geen zin hebt in dat gesprek - zou ik ook niet hebben (ik moet morgen terug naar een juwelier met verkeerd gegraveerde antieke ringen…).

Prachtig horloge trouwens! :thumbsup:

Mijn beste,

Mij lijkt het voor de hand te liggen dat je in eerste instantie, verhaal gaat halen bij de desbetreffende horlogemaker.
Ik ben wel benieuwd wat men daarop te zeggen heeft??

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Zo te zien is het glaasje nogal onkundig gegrepen met een plexi-klauw (geen idee hoe zo’n ding echt heet).

Ik sluit me aan bij dialstatic, terug ermee en laten fixen. Zeker geen genoegen nemen met nee.

Wat een kluns zeg! Je hebt foto’s van voor de ‘service’ als vergelijk, ik zou er zeker mee terug gaan.
Maar wauw, wat een prachtig horloge! Echt een beauty!

Wat een narigheid :anguished: met zo’n prachtig horloge :+1:
Ik hoop dat het te herstellen is, zo laten zonder herstel poging lijkt mij geen optie.

Echt jammer pracht klok. Waarom moest überhaupt het glaasje eraf???

Wat een vervelend verhaal!

Des te vaker ik dit horloge zie, des te mooier ik hem ga vinden. Hij staat inmiddels op mijn wishlist :blush:

Heel mooie klok. Hoop dat je eruit komt met die juwelier of een andere goede oplossing vindt.

Wat een drama. Ik zeg terug en verhaal halen. Overigens denk ik dat je een eind komt met een glasvezel pen.

Gr. men

Prachtig horloge, vervelend verhaal.

Ik zou zeker contact opnemen met de horlogemaker en kijken of die mee wil werken aan een oplossing.

Ik denk dat het inderdaad het beste is als ik het ga bespreken.
Het is overigens geen juwelier, maar een gepensioneerde horlogemaker die nog bijklust.
Ik heb hem niet zelf gesproken, contact loopt via m’n schoonvader.

Ik weet dus ook niet of het glaasje eraf geweest is of dat hij wellicht de kast heeft ingeklemd om de achterkant eraf te schroeven.
Ik had het horloge al een keer eerder terug, maar toen heb ik hem geretourneerd vanwege stof achter het glas; dat had ik dus beter niet kunnen doen…

Overigens kwam ik er net achter dat de kroon niet vast zit, ik kan het horloge niet vooruit zetten, dan draai ik de kroon eraf.
Er moet dus nog meer gebeuren…

Ik zou zo’n mooi horloge ver uit de buurt houden van deze “horlogemaker”. Misschien moet je eens een beetje rond neuzen op dit forum of er ergens in de buurt van je woonplaats een goede horlogemaker zit die je horloge een keer goed in orde maakt. Stof achter het glas, kroon die niet goed werkt en en krassen op de kast… brrrrrrrrr :pensive:

Groet Tecco

Prachtig horloge, wat een ergernis moet dat zijn, veel sterkte gewenst.

Oprecht een mooie klok!
Jammer van de krassen… Persoonlijk zou ik, nadat hij zijn fout heeft rechtgezet, afscheid nemen van de horlogemaker en een kundiger persoon zoeken.

Als ik jou was zou ik met de uurwerkmaker in kwestie een afspraak maken zodat hij de krassen en de losse kroon kan fixen waar je bij bent…

De horlogemaker lekker van zijn pensioen laten genieten en naar een goeie gaan en in orde laten maken (krassen lijken zeer oppervlakkig)…verhaal halen etc. bij zo’n informeel geregeld gebeuren, lastig. Je verlies nemen en nooit meer doen.

Je kan verhaal halen. Maar vergoeding zal lastig worden (gezien zijn pensioen). Ik zou hem NOOIT bij hem laten herstellen… wat is de kans dat iemand die

  • (wellicht onnodig) krassen maakt
  • het niet meld
  • misschien niet eens ziet?

Hem wel met liefde en kunde kan herstellen? Voor dat je het weet polijst ie hem een slag kleiner en ziet het er niet meer uit.

Ik vind het trouwens sowieso erg hoe sommige juweliers beschadigingen en dergelijke onder de pet proberen te houden… maar dat staat los van dit topic :wink:

Oja… mooie klok!! :smile: