Nieuwe aanwinst: Tissot'je

In de categorie ‘geinig voor niet al te veel geld’: een vintage Seastar automaat. Op een aardige Tissot stalen band. Net binnen!

Aardig detail is dat de datum vooruit springt als je de kroon induwt. Kwam ik met per ongeluk achter. Hij gaat mee op vakantie om even te kijken of het wat is voor me. Naast mijn vakantie G-Shock.

16 likes

Mooie kleur ook. Kast ziet er ook nog super netjes uit. Hou er met de vakantie rekening mee dat ie misschien minder goed tegen water kan dan vroeger.

Mijn beste,

Een appetijtelijke verworvenheid!!
Veel plezier ermee!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Mooie aanwinst! Enig idee van welk jaar hij is (70’s oid)?

Ik denk het wel, aan het ontwerp te zien. Over een paar weken maak ik hem eens open om te kijken of ik een serienummer kan ontdekken…

1 like

Vandaar de G-Shock! :wink:

1 like

Mooi dat hij is aangekomen :wink:

Toch weer een forumlid op MP aangetroffen!
Hij is btw geserviced door Koen van het forum en hij kan dus weer een tijdje mee!

2 likes

Oh serieus? Geinig dit. Stond hij ook hier te koop? Dank!

Heb je enig idee welke band hier origineel op hoorde? De kast is wat hoog voor de aanzet van deze band. Hoewel hij er wel tof bij staat zo.

Ik vind ook deze, maar vraag me af of die band er bij hoort. https://www.tophorloges.eu/tissot/4431

Mooie dial -kleur!

Gefeliciteerd met deze mooie vintage aanwinst. Als er datumsnelverzet op zit heeft hij dus het 2481 uurwerk. Zal dus ergens jaren 70 zijn. Veel plezier ermee!

Jep, hij stond hier ook :slight_smile:

Band is inderdaad niet origineel bijbehorend. Koen heeft hem op maat gemaakt.

Veel plezier ermee in ieder geval!

Hij doet het ook fijn op vakantie;

5 likes

Ik heb soortgelijk horloge ook een tijdje gehad. De band aan mijn horloge was (m.i.) origineel. Alleen de endlink aan bovenzijde was vervangen (die sloot niet 100%). Zag er zo uit:

Ah, die is sterk gelijkend aan de band die ik er op heb. Fijn!

Dat zag ik ook al. Jouw endlinks zijn wel duidelijk anders. Nog even foto’ van andere zijde

Wat een schitterend exemplaar zo. Vooral met die wijzerplaat in de zon. Ik vind de open endlinks juist wel wat hebben. Trekt mijn blik naar de ronde vormen van de hoeken van de kast en daarna naar de wijzerplaat.

1 like

Lijkt aardig :slight_smile: Dank voor het delen van de info!

1 like