Nieuwe aanwinst uit Australië

Inderdaad, volgens mij zeggen ze dat zo in Australië. :smile:

Gefeliciteerd met je aanwinst van Down Under!

1 like

Mooie Tissot chrono! Veel draagplezier toegewenst met deze vintage :+1:

1 like

Mooie uitbreiding van je collectie. Wat een gaaf horloge - zoiets en dan wat groter zou ik ook best willen hebben.

1 like

Hij zou van mij ook een fractie groter mogen zijn, dat is het nadeel van vintage. :smile:

1 like

Van harte met je aanwinst!

1 like

Ik zie inderdaad vaak hele mooie vintage horloges voorbijkomen, maar kleiner dan 40 mm vind ik niet fijn dragen.

Mooie aanwinst!!!, ook de andere 2 zijn mooi, en dan vooral met die rally bandjes!! Wat ik nog altijd doe, is met zwarte schoenpoets de binnenzijde van de gaten in de rally zwart maken, dit zit er nog beter uit :wink:

1 like

Heel mooie aanwinst. En ook een leuk verhaal zo met die ‘internationale’ collectie😀

1 like

Ik wil deze ook op een rallyband zetten, ik heb al wel wat liggen maar ik weet nog niet of die mooi staat.
Voor deze denk ik ook een beetje aan bruin, omdat ik zwart met goud niet zo’n fraaie combi vind.

1 like

Vintage is soms wat aan de kleine kant, maar voor mijn kleine polsjes zijn de moderne klokken soms weer erg groot. De nieuwe Tissot PRS 516 Chrono vind ik prachtig (een beetje de verre opvolger van deze Lemania eigenlijk) maar met 45 mm is dat wel een klatser. :neutral_face:

1 like

Als er 1 klok is waar een rallyeband bij hoort ist wel een chrono imo. Zou er zeker voor gaan.

1 like

Mooi horloge! En zoals andere aangegeven hebben een mooie toevoeging aan je collectie. Ik vind de chrono wel de mooiste van de drie.

1 like

Ik ben er nog niet uit welke ik het mooiste vind; Een chrono heeft bij mij eigenlijk altijd de voorkeur, zonder subdials vind ik een wijzerplaat al gauw saai. Maar die sunburst van de GL vind ik toch ook heel fraai. Ik kan eigenlijk ook al niet kiezen tussen de twee GL’s, dat diepe rood is prachtig, maar die compleet gouden oogt weer heel fris. Weet je wat, ik houd ze gewoon allemaal. :smile:

Ik wil er alleen nog een keer een stalen bij. :wink: :smile:

Om de collectie compleet te maken staat op 2e hands.be een “gewone” T12 te koop.

http://www.2dehands.be/bijoux-horloges/horloges/automatisch-zelf-opwindbaar-horloge/horloge-tissot-t12-1970-s-vintage-275657799.html
en de chrono

http://www.2dehands.be/bijoux-horloges/horloges/automatisch-zelf-opwindbaar-horloge/tissot-navigator-t12-automatiek-24-251279095.html

1 like

De tweede is geen chrono maar de 24 uur versie. :innocent:
En daar zit als het goed is een Tissot 788 caliber in want als er zoals vermeld een 784-2 in zit dan loopt hij gewoon in 12 uur rond. :sunglasses:

Leuke vondsten overigens, al behoren deze kastvormen niet tot mijn favorieten. :confused:

1 like

cool ding en juist relaxte maat

1 like

Prachtig horloge!

1 like

Afgezien van ernaar kijken en wat foto’s maken heb ik er nog niet veel mee gedaan. Nog even druk met een ander project. :sunglasses:
Binnenkort maar eens de kast demonteren en op zoek naar een vervangend setje pushers.

Net een mooie Hirsch binnen, gelijk gepast.
Hmmm, ik moet nog even wennen, hij had misschien ietsje donkerder gemogen. :sunglasses: