Nieuwe aanwinst: weinig bekend hier (beetje flauw dit......)

Aantal maanden geleden alweer een graal overgenomen van een gewaardeerd forumlid alhier.

Superblij ermee en de 42 mm. diameter draagt nog net comfortabel voor mij. Voor deze graal heb ik mijn principe “niet groter gaan dan 40 mm.” aan de kant gezet en heb daar dus nog geen spijt van. Mooi sexi plexi met Omega logotje.

Jan Ubels heeft een schakel extra geplaatst (was er voor onderhoud van andere horloges) maar bandje is toch nog iets te strak. Van mijn Seamaster weet ik nog dat zelf nog een (half) schakeltje erbij plaatsen een uitdaging is maar om nou weer helemaal naar Bredevoort te rijden…

Weet iemand of heeft iemand ervaring met het zelf doen m.b.v. een bandinkorter, bijv. Gisoni van Kish.nl van een kleine 10 euro of kan ik toch beter a.s. week maar ff bij Paul van Zeeland in Velp naar binnen lopen hiervoor?

Dit is 'm dan, die grote onbekende:

Grt. Marco

10 likes

Prachtige klok!

Ik zou het idd ff laten doen bij PvZ…

Niet zelf doen. Bij het inkorten van mijn Seamaster (zelfde band als op de Speedy) moest er behoorlijk wat kracht gezet worden. Iets wat m’n horlogemaker haast tot wanhoop dreef😁

Ik zou bij een horloge van deze prijs er niet zelf aan gaan rommelen met een bandinkorter. Als je er wat aan kapot maakt of beschadigd, baal je er eeuwig van dat je niet gewoon even terug bent gegaan.

Goede bandinkorter van Bergeon kopen. Kost iets meer. Maar dan is het een fluitje van een cent.

Wat een mooie!
Krijg steeds meer de neiging om ook flink door te sparen…

En bespaar je de ergernis van zo’n goedkope bandinkorter. Ik heb er zelf 1 en het is elke keer weer spannend wat het eerst gaat, de pen of het apparaatje. zelf doen kan prima, maar volg dan het advies van @jo_

Alsnog gefeliciteerd met je aanwinst !
Wat een schitterend icoon is dit toch ook …

Wat betreft de band, ook ik zou gewoon naar iemand gaan die dit kan.
Moet ik er ook wel eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik helemaal niets zelf kan :flushed:, dus ja…

Veel plezier ermee
Pieter.

Proficiat! Ik doe t in principe ook zelf, maar zonder goeie tools kan dat best n moeilijk klusje zijn. Heb nngisoni setje en dat was kiele kiele. De pinnetjes zijn me n slagje te dik.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

Het advies om de extra schakel bij een horlogemaker te laten doen was in principe goed natuurlijk maar ja, Paul van Zeeland in Velp heeft behalve een atelier ook vitrines…voelen jullie 'm aankomen???

Juist, Tissot Seastar dus! Zucht… :wink: Foto’s volgen binnenkort.

Oja, de extra schakel in de Speedmaster band is een verademing.

Grt. Marco

:smiley: erg heh dit virus…

Proficiat!

Binnenkort foto’s (denk a.s. zondag of maandag, morgen werken).

ik ken het merk niet, :grin: de naam is in ieder geval leuk gekozen!!!