Nieuwe aanwinst ; Zomerse Citizen Para Water 1802

Hallo Ernst,

Veel plezier van het horloge, fijn om te lezen dat hij de tijd nog wel goed bijhoudt zoals je ook hoopte.

Zoals je al doorhad waarschijnlijk komt het horloge van mij vandaan , glaasje had toch barstje? Dat is wel jammer, kan je waarschijnlijk toch zo vervangen,neem aan dat het kunststof is?

Netjes! (tu)(tu) Al zou ik 'm zelf niet aan een witte band dragen, maar dat boeit verder niet zo. 't Is jouw horloge aan jouw pols! :wink:

Gezwicht door het tegenvallende uiterlijk en gesteund door de comments; een ander bandje erop, een zwarte strap die ik nog had liggen, is inderdaad veel beter zo :slight_smile:

Ik ben het met je eens!

Wat een verzorgde uurwerk, klasse (tu) en leuk vintage uitstraling :~
Groet
Iwan

hallo ernst,
ik wil ook vintage horloges een beetje opknappen. Heb er een liggen waar het glaasje van gepolijst moet worden.
kanje mij tips geven hoe en waarmee je het doet en waar het materiaal evt. te koop is.
ik hoor het graag.
groeten jaap

Hoi Jacob, voor het polijsten van de kunststof glaasjes gebruik ik POL-pasta (metaal/chroom polish), maar helaas wordt dit niet meer verkocht ivm de schadelijke stoffen hierin (mocht je nog een tube kunnen scoren; bescherm je handen). Ook heb ik wel eens gewone witte (geen gemengde met kleurtjes) tandpasta gebruikt, dit werkt ook uitstekend, maar duurt iets langer. Verder zijn er natuurlijk allerlei alternatieve polijstpasta’s te krijgen, voor metaal of kunststof.
Pak een oude bandstoffen handdoek, krant eronder, lik pasta erop en ‘glaasje draaien’:slight_smile:
Laatste restjes kan je er met je vinger, lokaal, uitpolijsten. Succes!

Mijn beste,

Een memorabel vintage met een solide hart en een tijdloze uitstraling.
Ik wens je er veel genoegen mee!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooie zomerse uitstraling zeg! Wat een beetje poetsen al niet kan doen(tu)

Fris en monter ding , ook aan de binnenkant .

Ik hou het bij een blauwe , niet te donker , lederen band .

Yo , Manu .

kaleiwan Schreef:

Wat een verzorgde uurwerk, klasse (tu) en leuk
vintage uitstraling :~
Groet
Iwan
Wat Iwan schrijft (tu)

De dial lijkt haast wel gephotoshopt…en dat bedoel ik dus op een positieve manier :wink: Mooi horloge, ik vind persoonlijk alleen beide bandjes nog steeds niet echt mijn ding, maar goed, smaken verschillen gelukkig :wink:

Fotoshoppen is bij mij nooit zo’n succes geweest, dan was er een paarse dial zonder wijzers uitgekomen …

Vwb het bandje … tsja … ben zelf ook nog niet 100% tevreden, iets te sportief voor dit horloge. Ik loop vast eens tegen iets aan wat de perfecte match maakt, ik zal dan weer wat foto’s plaatsen.

mwoah, ik vind het bandje wel “smooth” eigenlijk

Kijk maar eens naar de schoenen en riemen uit die tijd… :wink:

tof! ik waardeer die vintage citizens ook steeds meer. Jammer dat ze niet echt super gedocumenteerd zijn (op internet). Heel moeilijk uit te vinden wat je nou in handen hebt en de nummers spreken ook al geen boekdelen. Je kan er wel een calibernummer uit halen maar niet makkelijk.

Erg fris exemplaar is dit! En hoewel ik wit gewaagd vind, wel lekker zomers!

Ik ben gek op seventies vormgeving en heb al een citizen heb die ik vaak draag.

Daarom bleef de parawater in mijn geheugen hangen. Toen ik deze op ebay zag heb ik onmiddelijk een bod gedaan.

Is nu onderweg, foto van de verkoper.
Het is wel een opknapper, geeft niets want opknappen geeft veel voldoening. Eigenlijk leuker dan een te nieuwe kopen.
Het gaat om kleine krasjes aan de zijkant van de kast, eens kijken of ik dat weg kan poetsen. Het glaasje zal ik moeten polijsten, maar als dat niet lukt laat ik er wel een nieuwe op zetten. Ik denk ook dat ik er een bandje in een opvallende kleur aan ga zetten, weet alleen nog niet welke kleur goed past.

Andre

Hoi Andre, gefeliciteerd met je parawater :slight_smile: De krasjes op het glas polijst je zo weg, zo op het eerste gezicht denk ik dat het glas er weer perfect uit kan zien. De glanzende vlakken, indien noodzakelijk, met heel fijn schuurpapier (1200 of fijner en mbv een schuurblokje) bewerken en later weer oppolijsten met een polijstschijf (opwaardse draairichting, sunburst/glas naar boven gericht. Anders polijst je de rand van de sunburst mee)
Die andere citizen is ook prachtig!
Groet en veel plezier met het opknappen (zet je van het resultaat nog even een fotootje ?)

https://vintagecitizenwatches.com/tag/parawater/

Pfff 5 jaar later :laughing:

Wauw, ik was alweer vergeten dat ik deze ooit heb gehad :smile:
De tijd vliegt, de verzameling ook. Leuke herinnering aan de lente van 2011 :wink:

1 like