Nieuwe aanwinst!

In november 2008 met aantal leden van DZVL een JLC Masterclass gehad (toen gebeurde er nog wat). Daarna lekker eten in Amsterdam. Een van de deelnemers had toen dit horloge om. Gepast en op slag verliefd. Hij had echter nog nooit een horloge verkocht dus deze mocht ook nog niet weg. In 2011 nog eens een berichtje verstuurd maar hij was m nog niet beu.

Uiteindelijk bijna 7 jaar later had ik dan toch geluk! Was net op tijd! Ook nog een andere aanwinst maar daarover later meer.

Handopwinder uit te jaren 60. Calibre 800. Bandje is een supermooie struis van ABP. Snap wel waarom de bandjes zo duur zijn :wink:

6 likes

Sorry voor de slechte foto’s. Hij verdient beter!

Die is strak zeg! Mooi uurwerk ook.

Mijn beste,

Proficiat met deze memorabele aanwinst!!
Een mooi horloge met een unieke uitstraling welke zijn charme nog lang zal bewaren.
Mijn complimenten. Een collectionneur waardig.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hey Honey-Badger,

Wie ben/was wij op DZvL?

Mooie JLC. Ik zag Squid’s advertentie te laat op DZvL, maar hij is duidelijk nog meer aan jou besteed.

Ik heb zelf ook een JLC cal. 800 handwinder. Prima dingen!

Tom. Zo heette ik hier ook maar mijn eigen naam vond ik wat minder handig na 10 jaar :wink:

Jij dan

Bart

Maar die naam was hier al ingepikt.

Heel mooi horloge en ja, bij zo’n klasse horloge hoort ook een klasse bandje :ok_hand:

Toch Bart uit M’tricht van de vintage horloges? Had jij niet een hele gave gouden Constellation?

Yep, die Bart
 En de Connie heb ik nog altijd!

2 likes

Mooi,mooi.

Prachtig horloge! Veel plezier met je aanwinst!

Mooi horloge en een super bandje. Helemaal af zo!

Zeer mooi klokje! Zeker met de opgelegde JL, dat geeft 'm iets extra! 34mm?

Bijna :wink: 35mm

Mooie aanwinst. JLC is echt top!

Helemaal top dan :wink:

Ondanks ik die struisvogel mooi vind, zou deze ook erg goed staan op een mooi elegant zwart leder denk ik.

Is de wijzerplaat zilver of zit er nog een gele schijn bij?

En zijn dat nog lichtgevende wijzers dat ik daar zie?

Hij is nagenoeg zilver, heel weinig patina. Inderdaad tritium in de wijzers. Geeft echter al lang geen licht meer. Is origineel, op de plaat staat ook ‘Swiss Made T’.

Even een UV lampje er op (kost twee euro op eBay) en dan kun je toch even genieten van de afterglow
 :smile:

gefeliciteerd, erg mooi horloge !