Nieuwe aanwinst

Gisteren opgehaald in Adam. Nomos Orion 38mm met Fernsehdatum :smile: Kon eigenlijk niet ontbreken in de collectie!.
Nu de knoop doorgehakt omdat deze sinds kort ook voorzien is van het nieuwe Nomos Swing System. Bijzonder mooi uurwerk (manufactuur) individueel genummerd.

Wel getwijfeld over versie met datum omdat Nomos geen datum snel verzet functie kent. Wanneer de 38 mm zonder datum ook met het nieuwe uurwerk wordt geleverd is dat m.i. de dresser met 1 vd beste prijs/ kwaliteit verhoudingen in de markt!. Duitse fabrikanten leveren sowieso veel value voor money en zijn erg goed in (tijdloze) ontwerpen.

Als the goed is komt vanmiddag de Walwood Vermeer horlogedoos want de doos met Duitsers wordt te klein. :grinning:

Grts DJ

19 likes

Prachtig strak design.

Veel plezier ervan.

Ja , dat heb je met die ā€œdikkeā€ Duitsers. :grin:

Elf.

1 like

Proficiat, mooi!
Enige puntje van kritiek vind ik toch imho het te grote datum getal.

Ik ben net grote fan van de datum!
Ik wou dat ik die maat van horloge ook kon dragen, maar mijn polsen zijn gewoon veel te dik, staat mij voor geen meter. Ik kwijl ook al jaren op een glashĆ¼tte original panoreserve maar telkens wanneer ik hem pas, lijkt het nergens opā€¦

Maar ach, anderzijds sta ik dan weer goed met een U-Boat :smiley:

1 like

Dank je. In het echt ook iets minder prominent aanwezig. Vind het principe van zoals Nomos het noemt een Fernsehdatum (op en kilometer te lezenā€¦) wel geinig. Daarnaast hebben ze hier een patent op lopen. De klok wordt met datum geen mm dikker :smiley:

Erg mooi. Dat datumvenster stoort mij helemaal niet. Ik zou dan wel weer erg twijfelen vanwege het gebrek aan die datumsnelverzetting. Dat is niet erg als je een horloge elke dag draagt, maar als je de rest van je collectie nog wat polstijd wilt geven dan draai je je elke keer suf.
Maar goed, hoe dan ook: prachtig!

1 like

Zeker een punt. Heb een aantal vintage klokken die ook geen snelverzet hebben. Draag deze dan ook vaak 1 maal per maand (als de datum goed staat) op die manier wissel je af en lopen ze allen minimaal 1 dag per maand en blijven ze in shape. Ga ik met dee ook doen denk ik. :wink:

1 like

Ja ik heb dat ook op een van mijn vintages. Die draag ik wel wat vaker dan 1 dag in de maand, maar meestal laat ik de datum lekker verkeerd staan om niet wƩƩr al die dagen te hoeven verstellen. Maar die draait ook niet helemaal lekker op (ietwat gebogen stift), dus dat speelt wellicht ook mee.

Heel mooi, veel plezier ermee :+1:
Je kan 'm ook elke dag ff opdraaien, dan kan je 'm meteen aan wanneer je zin hebt (ik draai er elke dag vijf op) :smiley:

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Een magnifiek horloge!!
Voorbeeldig in zijn soort, met blijvend gezag. :watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Goeie tip. Opdraaien is geen straf met deze! :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

waarschijnlijk is dat de reden dat ze dit de ā€œfernseh datumā€ versie noemenā€¦ :flushed:

Mooi klok.

Groet
Herman

1 like

Mooie voorkant, mooie achterkant, mooie datum, mooi uurwerk, mooi merk. Gewoon mooi. heel mooi. Geniet er van.

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!

Zelf zal ik (waarschijnlijk) nooit een horloge kleiner dan 41 mm aanschaffen, maar dit is wel een plaatje!

1 like

Kan goed zijn, hoef ik het nog niet mooi te vinden :wink:

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst . :thumbsup:

1 like

Zeer mooi hoor ,veel draagplezier met je nieuw uurwerk

1 like

Mooi ding hoor, persoonlijk ben ik iets meer fan van de tangomat maar deze kan er ook mee door :wink:

Veel plezier ermee

1 like

Prachtig!

1 like

:thumbsup: mooi!!!

1 like