Nieuwe aanwinst

Veldar tour de france plaque + originele band gevonden in de kringloopwinkel .Werkt nog perfect en blijft juist lopen.Wie weet hier meer over?

3 likes

VERDAL … mooie Fixoflex!! :slight_smile:Verdal is een goed bekend zwitsers merk.

Hier ook een Tour de France… :slight_smile:

1 like

Mooie vondst, Stefan. Ik schat in dat deze van 1960-1965 is. Waarschijnlijk een AS 1130 mechaniek, misschien kan je daar een foto van maken als je de achterkant open draait.
Let op: ik zie vuil bij de 4, als dat onder de wijzers komt, wordt de wijzerplaat beschadigd.
Een schoonmaakbeurt bij de horlogemaker (niet een juwelier) is aanbevolen, ook om het mechaniek te smeren. Het bekraste glas kan je zelf schoon poetsen met Brasso of tandpasta. Succes :thumbsup:

1 like

Harpoen, met tandpasta polijsten bedoel je?

Inderdaad, daarmee gaan krasjes er uit en je bent wel even van de straat want ze zijn niet in vijf minuten weggepoetst :smiley:

Harpoen, bedankt voor de tip met de tandpasta ! Mooi resultaat na enkele uren wrijven. Mijn vrouw had als goudsmid ook nog een pasta staan om diamant te polijsten, daar heb ik de achterkant en band mee gedaan, als nieuw. Nu enkel nog het glas is afnemen en de binnenkant onder handen nemen, maar het is reeds een mooi resultaat! Kan ik hier nu geen foto’s meer toevoegen?

1 like

**[quote=“4stefan, post:1, topic:91034, full:true”]
Veldar tour de france plaque + originele band gevonden in de kringloopwinkel .Werkt nog perfect en blijft juist lopen.Wie weet hier meer over?


[/quote]

**

Nogmaals bedankt voor de tip !! Dit ga ik zeker nog herhalen bij mijn andere horloges.

1 like