Nieuwe duiker, advies gewenst. Steinhart, Squale of Oris?

Tuulk

1 like

Zonder enige twijfel de Seiko MM300 of Tuna.

5 likes

ehm.

5 likes

Mm300 draagt klein. De Tuna ook door gebrek aan lugs :grin:

1 like

diameter gaat nog wel, maar door dikte en gewicht niet erg comfortabel te noemenā€¦

klopt, maar die 48mm is toch wel wat groot, wel comfortabel

Ik zat ook een beetje te dollenā€¦ Desalniettemin zou ik voor een vakantie duiker sneller naar een Seiko kijken.

1 like

absoluut, ik ook

maar dan eerder een Shogun of SKX, net wat comfortabeler

En een Steinhart Ocean Vintage GMT? 42mm, 300m WR, mooie lumen, saffier

6 likes

Of een monster. Zijn helemaal niet zo groot en de stalen band erbij draagt heel fijn. Koop je van de rest van het geld een leuke klok voor sā€™avonds op het terras.

2 likes

Gewoon een klassieker met eigen smoelā€¦

4 likes

Heb ik al gehad, Inderdaad een erg mooi horloge.
Heb deze zelfs twee keer gehad. Vond het toch net niet, maar kan niet zeggen waarom.

Vind ik ook leuk, maar vond bij het passen de bezel een beetje wiebelig. Iemand ervaring mee?

Niet het hele topic gelzenā€¦alleen OPā€¦

Maar Steinhart is schaamteloze kopie/ wannabeeā€¦

Oris is veruit de mooiste van de drieā€¦trek 1x de knip en geniet jaren van die beauty!

2 likes

In defence of the Steinhart:

Toch vind ik die Steinhart wel wat hebben ondanks de schaamteloosheid. En ik vermoed dat hij ook comfortabel draagt. Hij weegt niet zoveel.
Daarnaast is het een zomerse verschijning icm de beige plaat en rode en blauwe kleuren.

Ik vind hem wel wat duurder in vergelijking met hun andere modellen. Wat is hier premium aan?

1 like

Dat is vreemd want die van mij zit als een huis. Totaal geen gewiebel.

1 like

Vermoedelijk het uurwerk. Er zit een Soprod A10 inā€¦

1 like

Van je rijtje:

  1. Oris 65
  2. Squale maar idd een 1521
    (Ja ik heb gezien dat er een Steinhart in het rijtje stond)

voor mij:
1b. Shogun

Al gekeken bij C.Ward? In 42 en 38mm te verkrijgen.

En de Longines Hydroconquest? De 39mm oogt groter dan de maat
doet vermoeden.

De 2013 versie, die er maar 2 of 3 jaar naast werd gemaakt, heeft gĆ©Ć©n PCLā€™s, en wĆ©l de higher end ETA2892

De Hydroconquest is een beetje zwak wat lume betreft echter. En een beetje dressier misschien, maar het blijft een duiker vind ik.

Er zijn een hele hoop duikers van microbrands nog, maar die zijn over het algemeen echt wat groter. Als je compacter/comfortabeler zoekt is er een stuk minder keus. (Misschien wel weer als je bewust onder de ā‚¬500 blijft en niet je hele budget op zou maken)

Dank voor je suggesties.
De CW uren wijzer zou ik niet aan kunnen wennen. Verder wel een mooi ontwerp en in verschillende kleuren, wat ook echt een pre is.

De Longines vind ik inderdaad te dressy.

Steinhart vind je maar niks ;-)?

Heeft mij ook tegengehouden.

Ik hou me doorgaans een beetje in om te melden wat ik niet wat vind, terwijl er mensen zijn die het geweldig vinden. Ik vind het meerendeel van het aanbod niet zo wat. Ik kan wel aan het afkeuren blijven, het voegt niet zo veel toe om dat te melden.
Maar voor deze keer, als je het zo vraagt: namaak spreekt me niet zo aan nee.

2 likes

Oris, geen seconde twijfel :ok_hand: