Nieuwe duiker, advies gewenst. Steinhart, Squale of Oris?

Ten eerste zou ik niet de Steinhart doen. Het blijft een hommage van een Rolex GMT Master II, zij het zonder datum pukkel. Ik heb veel horloges van Steinhart gezien, maar nog nooit de aandrang gehad er een te kopen. Niets op tegen, goede kwaliteit zal het zeker zijn, maar niet mijn ding.

Ten tweede heb ik Squale hoog zitten. Zoals ik laatst tegen @anon50762135EV zei, het zijn de Alfa Romeo’s van de horloge wereld. Dubieuze rammelbakken met een paar quirks, maar oh wat word ik er blij van ze om de pols te hebben. Dan moet ik wel zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar de 1521 Blauw gepolijst of naar de Squalematic:

De Oris vind ik dan wel mooi, maar ach. Dan liever een Squale.

Maar nu kan snorkelen met allerlei horloges. In de categorie 200m WR met redelijke lume heb je de volgende modellen:




Dat loopt uiteen van 38.5mm tot 46mm. :slight_smile:

EDIT: Het beste horloge voor zo’n 1000 Euro met duik-gebeuren is door @Hieronimus genoemd. Hands down de Shogun. Niet het meest sexy, exotisch, zomers of zo, maar wel het beste. Titanium Diashield, 6r15 uurwerk, beste lume in de business… Shogun.

2 likes

Zeer treffende vergelijking inderdaad.

Ja door titanium en de lume wint ie het op hardware van de Squale. Die weer punten scoort met de lekkere retro look en bandenswap eigenschappen. En natuurlijk het Zwitserse uurwerk @28.800 ipv de 21.600bhp Japanner.

Desalniettemin een topper de shogun.

@Fate_Amenable_To_Change wanneer kom je dit near-mint (mooie term) exemplaar ophalen? :wink:

Echt? Ik heb een voorliefde voor Alfa. Misschien dan toch eens een Squale…

1 like

Al gekeken naar het merk Marathon? Erg robuuste divers hebben ze die er nog fraai uitzien ook! Bv de Marathon GSAR:

1 like

Ik dacht dat jij een voorliefde voor Mercedes had.

Dan heb ik ook nog wel een duiker voor je:

3 likes

Volgens Jeremy Clarkson moet je dan Audi rijden hoor…:wink:

Ik moet bij Audi altijd aan Tag Heuer denken. Overeenkomsten tussen de eigenaren: Jong, ongepolijst, tikje brutaal en nét niet genoeg geld voor the real deal.

:grimacing:

4 likes

Ik zou voor de Oris gaan. De Steinhart en de Squale, hoe goed ook zijn toch een tikje “geleende” modellen. De Oris is erg mooi en heeft meer originaliteit. Gebasseerd op een eigen vintage model met historie en verrèkkes mooi!

Ha Robin, ik vind de squale met kop en schouders de mooiste van de 3.

Maar wat dacht je van deze? 100m geschroefde kroon.

2 likes

Mooi merk, maar te dressy voor het doel.

Ik zou ook zonder enige twijfel voor die Oris gaan, maar hij lijkt misschien wat teveel op je verkochte 65? Hoewel hij met die donkerblauwe wijzerplaat toch een heel andere smoel heeft.

Zwemmen ermee zou ik niet mee inzitten, in de review van ablogtowatch zie je zelfs beelden ervan onder water!

Ik vind dit een mooi horloge en de kwaliteit is ook top volgens mij.

Maar op de één of andere manier is de naam van het merk voor mij al een reden om het merk te laten liggen. Ik zou er sowieso niet 2 kopen en die dan aan je vriendin laten zien: “here are my two Balls”…

4 likes

Ik weet niet hoe lang jij je adem kunt inhouden maar ik ben zelf met snorkelen nog nooit dieper dan 50 meter gegaan, laat staan 100 meter.

Zelfs met een duikfles ben ik nog niet dieper dan 35m geweest :stuck_out_tongue_winking_eye:

Natuurlijk 100m wil niet persé zeggen dat je tot 100m kan, hoewel ik denk dat Oris wel te betrouwen is met hun waterdichtheid.

Voor de geïnteresseerden over de WR-waarden: http://www.gq-magazine.co.uk/article/what-does-water-resistance-in-diving-watches-mean

1 like

In het kader van aut of de boks (en het zou mijn keus niet zijn): Go youngtimer en zoek internationaal:

automatico:
http://www.chrono24.nl/omega/seamaster-professional-diver-limited-edition--id5492328.htm

Of pré Bond. Quartz, dat bestaat ook nog:
http://www.chrono24.nl/omega/seamaster-diver-pre-bond-herrenuhr-stahl-40mm-top-zustand--id6143828.htm
Die prijs kan vast nog wat af.

Budget wat ophogen, fris gereviseerd bij de buren, prijs gezakt naar 1600. Verkoop een horloge en bied de man 1550:
https://uhrforum.de/omega-seamaster-professional-300-2531-80-00-frische-revi-t300889

(Vind zelf eigenlijk alleen de 2254.50.00 mooi, of nog liever een Watchco 300 maar die vallen echt buiten budget)

2 likes

Prima suggestie :+1:

2 likes

Neem het advies van @anon50762135EV aan en schaf de Seiko Shogun aan. Liefst met saffier.
Ik heb er ook 1 gehad en het is een werkelijk fantastisch horloge.

Superb

1 like

It’s in the eye of the beholder.

Voor de 1 is een nieuwe Peugeot 308 (ikke…) al heel wat en voor de ander een Audi “net niet” …

1 like

Mijn keuze zou zijn de Oris ! Naast jouw andere collectie een mooie aanvulling. Neem hem wel op staal is een erg mooie band…succes met je keuze :+1:t2:

1 like