Nieuwe duiker, advies gewenst. Steinhart, Squale of Oris?

Die oranje Chr. Ward is wel heerlik. Maar ja, dan spaar ik liever nog even door voor de Omega.

1 like

ja, het is best een geinig ding.

2 likes

Die van jou staat te koop begrijp ik?? :grin:

alles is altijd te koop bij mij, dat weet je, of het tot het blauwe gedeelte komt is altijd zeer de vraag :wink:

ik twijfel wel enigszins want het is een exemplaar wat werkelijk in topconditie is, die Duitser van wie ik hem kocht meldde een klein plekje op de lug bij vijf uur maar het was nog een hele speurtocht om die te vinden

verder is deze puntgaaf en ik weet uit ervaring dat je die niet vaak tegenkomt dus als ik hem weg doe moet ik niet piepen als ik een jaar lang (of twee) alleen maar exemplaren met gebruikssporen langs zie komen op de fora…

Ik heb die van mij verkocht (ingeruild samen met nog een paar andere klokjes) voor een andere aankoop.
Keuzes keuzes …

Maar eerlijk gezegd, wanneer ik maar 1 klokje zou mogen/kunnen bezitten en dat zou de Shogun (met saffier) zijn, … zou mij dat behoorlijk happy maken.

Topnotch

2 likes

bij mij wat onhandig met werk (in pak of iets wat daar op lijkt)

maar verder heb je gelijk

Point taken.

Maar laten we dan zeggen als vrijetijdsklokje … het is alles wat ik eigenlijk begeer in een duiker.
Prachtig, licht, supergoed afleesbaar, top lume, mega comfortabel.

Misschien dat ik er ooit weer eens aanschaf.

http://www.jennywatches.com/

1 like

klopt, enige is dat ie iets te groot is wellicht en geen echte bandenswapper

dan was ie perfect geweest

ik ga mijn digitale muil even houden want ik krijg een melding dat meer dan 20% van de reacties van mij zijn in dit topic en dat ik in de gaten moet houden dat ook anderen de ruimte krijgen om hun visie te geven :no_mouth:

1 like

Tja…

2 likes

Ach, we kunnen nog een boompje opzetten over de voordelen van een low beat japanner… Bij duik horloges gaat het om de gevoeligheid voor storingen, en er zijn boze tongen die beweren dat hogere beat rates meer slijtage te verduren krijgen. :slight_smile: Ik lul maar wat, ik heb wel ooit een Squale gekocht en nog nooit een Shogun.

Dat dus. Ik heb al een SKX met saffier, en die vind ik ergens iconischer en… eh… liever? Ik weet dat de Shogun “beter” is. Maar die knobby SKX is gewoon… eh… lief. Of zo. :slight_smile:

Ja! Dan zeker de Squale 1521 of Squalematic. Die laatste zie ik alleen op de interwebz, maar er lopen kleine riviertjes van verwachting langs de binnennaad van m’n linker broekspijp, als het ware.

3 likes

Goede outsider idd. Mooi en goed gemaakt (door Doxa), maar staan niet vaak te koop. Heel toevallig staan er 2 te koop, één op WUS nu:

Eén bij de buren, en die vind ik zelf erg mooi:
https://uhrforum.de/jenny-caribbean-300-limited-edition-in-black-yellow-aus-12-2012-a-t272187

1 like

Jenny op de wijzerplaat :thinking:. Wat zou mijn vrouw vinden.

Kom ik weer met een Tissot aanzakken… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Seastar 1000

3 likes

Dank voor alle suggesties.
Mijn voorkeur is ook de Oris. Hoewel de Steinhart nog lonkt.

Dressy? Een wat dikkig horloge met lume op zowel de wijzers als de indices, een datum, de daarbij horende loep en dan op staal? Nee, nee, nee, m’n beste man! Dit is een sportklok.

Een dress horloge is maximaal 38mm in doorsnee, minder dan 10mm dik, heeft geen datum, geen lume en eigenlijk ook geen secondenwijzer, en leeft op een zwart lederen band. :slight_smile: Even los van het feit dat een heer van stand bij gelegenheid geen horloge draagt, omdat het vulgair is om op de tijd te moeten letten. :slight_smile:

En zolang je het met een Connery-achtige tongval doet… Young ladiesh doen’t mind touching yerr wee ballsh.

2 likes

Budget 100 a 200 optrekken en een oer-duiker halen.

3 likes

Echt kunnen ze de mensen die de laatste tien jaar de nieuwe lijn van Tissot hebben ontworpen niet meteen ontslaan? Tissot is echt verschrikkelijk geworden. Vroeger zag een Seastar er zo uit.

De nieuwe lijkt wel een kinderhorloge. Heeft niks met een duiker te maken behalve de specs.

1 like

Zeker gave lijn toen, zeker in blauw. Jammer van de slechte lak in de Bezel en holle end links, daarom is hij er nooit gekomen. Deels toch jammer…

Second love.

1 like