Nieuwe duiker, advies gewenst. Steinhart, Squale of Oris?

Tja, smaken verschillen, ik vind de nieuwe mooier. die zou er een keer kunnen komen, de oude nooit een moment overwogen. :sunglasses:
Bij de oude vind ik de bezel veel te lomp ten opzichte van de wijzerplaat, je houdt nauwelijks wijzerplaat over. Maar daarom ben ik ook geen fan van de meeste duikers. :grin:

Misschien deze Mido Ocean star Captain titanium:


Of de goedkopere blauwe:

7 likes

Oris. Hij is prachtig

Moest ook aan een Mido ocean star denken of wellicht een Glycine Combat Sub. Heb er net zelf 1 gekocht, moet nog geleverd worden en ben erg benieuwd. Zijn in veel verschillende kleuren verkrijgbaar :sunglasses:

Zomaar een paar verschillende.

http://glycine-watch.ch/fileadmin/processed/csm_GL0083_0dcaff193f.png

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/91MV5RGVrlL.UL1500.jpg

Van die drie die jij noemt zeker de Oris. Alleen dan wel de 40mm versie alleen die heeft weer niet zo’n mooie wijzerplaat IMHO.

1 like

Ook mooi hoor. Mido is best verassend!

Die Glycines zien er goed uit. Echter zou ik de 24h dan willen.

De Oris, die heeft een echt eigen smoel

7 likes

De Oris van Kabong ben je net te laat mee. Die is onderweg naar moi.
Ben benieuwd of hij idd niet te groot is. Anders komt ie weer op de markt :slight_smile:

Qua looks een topper. Vind dit (op de bonze na) de mooiste nieuwe Oris duiker.

9 likes

Er staat een 24 uurs airman te koop in het blauwe gedeelte. Geen duiker, maar wel 20atm en lume.:grin:

3 likes

Ook eens wat betreft design, maar inderdaad die band is echt ruk.

gr, HJR

1 like

Ik zou het proberen hoor, fijne dingen. Toen ik hier net kwam ging de '11 voor zo’n 400 op staal, ik weet niet hoe het tegenwoordig zit.

gr, HJR

3 likes

Nou, houd me dan maar op de hoogte :wink:

1 like

@Krabong moet gewoon een beetje opschieten met de post dan heb ik het zo gezien :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Misschien is een Shogun wel een aardig alternatief?

Op Oris na vind ik dit toch wel één van de mooiste!
Mooie wijzers, mooie markers (speels ook een beetje), prachtig rustige lunette. Ingetogen.

1 like

Zo eenvoudig maar zo mooi!

13 likes

Heb jij hem ook Richard?

Zeker. Prachtig

Ik vind die Oris ook wel mooi zeg. Echt een sjieke duiker, die je elke dag zou kunnen dragen.