Nieuwe duiker... maar welke?

Ga voor een 2e hands Squale , heb zelf de 1521 en het is het meest comfortabele horloge wat ik ooit gedragen heb .Door de vorm van de kast met de gebogen lugs en de verborgen schroefkroon op 4 uur zit dit klokje heerlijk .Geen drukplekken op de rug van je hand .Een heerlijk uurwerk en mooie uitstraling
.

13 likes

Helemaal mee eens. Enige nadeel aan dit horloge vind ik het ontbreken van een stalen band. Maar dat probleem heb ik opgelost door een SKX met super jubilee en super oyster bracelet erbij te kopen. Negen van de tien keer pak ik dan alsnog de Squale. Is gewoon een schitterend horloge en zit zoals jij al zei heerlijk.

1 like

EDIT: Wat betreft de maat zijn er wel 38mm duikers, maar die zijn vaak even dik als de 41mm versies, dus krijg je naar verluid zwabberende horloges. Ikzelf heb 17,5cm polsen, daar kan een 41mm met een korte l2l heel erg goed op. Maar kijk ook dat je lug to lug de 49mm niet overstijgt.

Wat betreft je duikers: De Orient Mako II en Ray II zijn allebei 41.5mm en wellicht het bekijken waard:


Bij seriouswatches.eu maar 210 Euro of daaromtrent. Dan is er de gedoodverfde SKX00x.

Ik heb zelf een SKX171 met SKX007 bezel en saffierglas. Dat ziet er zo uit:

Dat horloge gaat in het blauwe gedeelte komen omdat ik eigenlijk naast de Squale 1521 geen andere duikers nodig heb. @pasd noemde de zwarte blasted, maar ik heb deze:

Wel direct duurder, ook tweedehands.

5 likes

De Orient - hier genoemd een aantal keer- voor een leuke prijs momenteel in andere variant:

2 likes

Bedankt voor jullie mening en voorstellen!
Als ik zo kijk naar de verschillende opties:

  • Orient Ray 2 & mako 2: bezel vind ik wat minder, met die ‘inkepingen’
  • Seiko SKX: de bezel vind ik zelf wat druk, met die vele markeringen. Zelfde geldt ook voor de Citizen NY0040. Dan heeft de bezel van de SNZF mijn voorkeur.
  • Squale 1521: ook hier weer, drukke bezel en dan die oranje minute hand…?

Ik zag ook nog de Squale 1545; die vind ik dan weer zeer geslaagd!

1545-ORIG-2T

De C60 zie ik hier weining passeren; waarschijnlijk door de mindere prijs/kwaliteit verhouding tov de anderen?

Misschien oogt het groot. Maar imho draagt ie niet zo.

En anders ben je hooguit de verzendkosten of een kop koffie kwijt :wink:

Volgens mij staat er nu een in het blauwe gedeelte

1 like

Er komt een 38mm maen op kickstarter.


https://www.maenwatches.com/pages/hudson-38

En anders een 62mas hommage? Ik heb zelf de fiftyfour variant. Met 38mm een erg mooi formaat.


Mijne gaat alleen straks het blauwe deel op gezien ik ook een skx013 hebt.

3 likes

Ik heb er eentje op het oog.

De Maen Hudson, 38mm.

Een kickstarter project welke in mei live zal gaan. Ik vind alleen de wijzers niet mooi…of het logo…of de chapter ring…of de kroon…of de band. Maar ik vind de kastafwerking wel erg subliem, de maat en het gedomede saffier.

Met andere woorden, ik trek hem uit elkaar op de dag van ontvangst en ik ga er een prachtige HanDavinci van maken :joy:

edit: Great minds think alike, @Gisae was me net voor!

3 likes

image

Zo erg…?!

1 like

:joy: Neen zo erg is het niet gesteld! Hangt ook erg van de L2L afstand af denk ik, maar misschien dat een 41mm nog wel kan. Heb nog een 40mm Skagen, en die is zeker niet te groot.

1 like

Ik denk dat de shape van de rest van je arm ook een rol speelt.

Hier een foto van het net, nog geen 16 cm pols met een dikke 44 mm Rolex.

Neuh, iedereen die iets over de Trident zegt is er tevreden mee. Ik heb er lang naar zitten kijken, naar een Christopher Ward, maar ik vond de 38 vs 43 mm keuze belachelijk: Ik had een 40-41mm duiker gewild vanwege polsgrootte. Ook niet minder dan 40 ivm dikte en de klein ogende plaat. Ik ben toen op CW vs Squale uitgekomen, en kon de Squale van een forumlid aanschaffen. Vandaar.

Als ik nu een CW zou kopen zou het geen duiker worden. Ik zou dit aanschaffen:

C65 Trident Vintage

Vele malen mooier dan de zoveelste obligate duiker. Als je een rustig horloge wilt, laat dan gewoon die rare bezel achterwege en neem dan iets in die geest. Of een Sinn 556, Alpinist, Archimede Outdoor… Allemaal duik-waardige 200m WR horloges zonder poespas. :slight_smile:

5 likes

Dat horloge is hem nog steeds veel te groot :joy:

Gelukkig zijn niet jij of ik die dat bepalen :wink:

Ik heb het net bepaald :wink: :wink:

1 like

Maar jij bent ook gek op Seiko mods dus neem ik je mening met een korrel zout…:wink: :wink: :wink:

:wave:

Dat dus.

Er zijn zat mensen van wie ik bepaald heb dat ze er voor lul bij lopen met zo’n rare diesel tegel om de pols. Dat die mensen dat niet zo voelen is niet mijn tekortkoming, maar de hunne.

Daar moeten we een biertje op doen bij terugkomst.

1 like

Jij hebt sowieso een vreemd wereldbeeld Chris, dus ook jou kunnen we niet echt serieus nemen :wink:

On topic: met 40 mm zit je voor een duiker altijd goed!