Prachtige topics, altijd graag gelezen.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Die wijzerplaat moet je zo laten, dit is een prachtige originele patina.
Ik zou hem liever zonder spikkels zien, maar je hebt niet echt een keus, je krijgt het er (hoogst waarschijnlijk) toch niet af zonder de lak te beschadigen.
Hallo Koen,
Ik heb al kennis mogen maken met je geweldig groot hart en je voortreffelijk vakmanschap.
Het verder bewijs lever je nu hier!!!
Tijdens mijn bezoek aan je heb ik al eens gevraagd om een workshop oid.
Misschien is door dit initiatief de tijd rijp om zoiets voor HF-leden te organiseren.
En dan mag daar best een financiële bijdrage tegenover staan.
Is dit een optie?
Dan wil ik me wel als eerste aanmeldenâŠ
Bovendien ben ik zelf met de Certina aan de slag gegaan en daar is iets misgegaan met de balans(incablocsteentje)
Dus deze zou ik wel willen nominerenâŠ
Maar het workshopidee spreekt me waanzinnig erg aanâŠ
Dan hoef ik niet alleen maar toe te kijken(wat ik overigens ook héél graag doe) maar dan kan ik zelf aan de slag met âwat de meester mij geleerd heeftâ.
Mvrgr
Jo
Volgens mij heb je ergens een topic gemist:
Ja dat heb ik dan zekerâŠ
Dan moet ik me maar gaan schamen en snel in dat andere topic reagerenâŠ
Maar bedankt voor je meedenken en meelezenâŠ
gr
Jo
Ik was iets te snel met posten. Had de gehele oproep beter moeten lezen. Mijn motivatie ontbreekt.
Welnu, ik heb het horloge ooit gekocht, toen liep het gewoon, maar was vies. Ik wilde de kast schoonmaken. Het leek mij daarom een goed idee om het uurwerk er even uit te halen. Dus de kroon inclusief opwindas eruit gehaald. Toen met wasbenzine, wattenstaafje en sateprikker aan de slag gegaan, Niet geheel tevreden maar beter dan het was alles weer in elkaar gezet. Daarna liep het horloge dus niet meer. Ben redelijk teleurgesteld in mezelf en kon mezelf wel voor mijn kop slaan. Hopelijk valt de schade mee. Maar ik heb wel vernomen dat dit uurwerk wel gemakkelijk stuk kan gaan door de quickset,
Ik heb destijds niet heel veel voor het horloge betaald. Wilde het hebben vanwege het jaren 70 design, de bijpassende band en de super mooie wijzerplaat met glittertjes. Moonlight of starlight ofzo. Als ik het horloge gewoon weg breng wordt het wel een prijzig horloge. Dit geld kan en wil ik nu niet missen, maar nu ligt het gewoon in de kast en dat ik doodzonde van zoân mooi horloge.
Goedenavond allemaal,
Het is vrijdagavond, en zoals beloofd in de eerste post, zou ik deze vrijdag een winnaar kiezenâŠ
Allereerst bedankt voor alle leuke inzendingen!!! Genoeg leuke projecties in de laatjes van forumleden.
Ik heb gekozen om de komende periode met twee horloges aan de slag te gaan.
1). Ik zou graag aan de slag gaan met de Pontiac. De reden hiervoor: dit horloge lijkt sprekend op de Pontiac die mân opa altijd droeg.
2). Ik zou graag aan de slag gaan met de Universal Microrotor. Het verhaal achter de techniek van deze horloges is zeer interessant, en het lijkt me leuk dit eens in kaart te brengen. Aan de wijzerplaat ga ik niets die, dan wordt het opnieuw bedrukken, en dat zal de originaliteit niet ten goede komen.
De âwinnaarsâ mogen mij een PBtje sturen, dan gaan we via PB verdere afspraken maken.
Uit de overige inzendingen zal ik mogelijk in de toekomst nog horloges selecteren, nieuwe inzendingen mogen ook in dit topic geplaatst worden.
Met vriendelijke groet,
Koen
Hallo allemaal,
Per PB werd ik erop gewezen dat er meerdere Pontiacâs onder de inzendingen zaten⊠stom van mij, had ik even niet aan gedacht
Dus bij deze een foto van de twee gekozen horloges.
Met vriendelijke groet,
Koen
Sodeknetters, waarom lees ik dat nu pas?
Blijf dit met veel belangstelling volgen.
Koen,
Goede keuze met name de Polerouter. Interessant uurwerk, niet echt ingewikkeld maar wel anders opgebouwd. Ik heb er ook eentje liggen die een service kan gebruiken. Dus ik zal jouw beschrijving en fotoâs met aandacht volgen, dan heb ik een voorbeeld als ik die van mij ga doen.
André
Had natuurlijk graag zelf bericht gekregen dat mijn oude beauty een liefdevolle behandeling zou krijgen maar weet vrij zeker dat hij zowiso een keer bij jou terecht komt om eens na te kijken
Ben erg benieuwd naar de verslagen van de revisies van de andere horloges!
Beste Koen,
Ik kan haast niet geloven dat u mijn horloge heeft gekozen om onder handen te nemen. Ontzettend bedankt, ik kijk nu al uit naar de verslagen! Ook heb ik dan een goede houvast om ooit het horloge later zelf te servicen!
Ik zal u een PB sturen om de afspraken te maken!
Met vriendelijke groet,
SwissJaguar
Dag Koen,
Ik heb vernomen dat u wel wat kennis heeft omtrent horloges. Ik ben in bezit van een Zakhorloge maar qua informatie isdit ook alles. Kunt u mij misschien verder helpen om er wat meer informatie over te hebben. Aangezien ik geen merk vindt. Met vriendelijke groet.
Jim
Deze loopt niet goedâŠhandwinder van Citizen van 1968âŠwat ik gewoon een prachtig model en maatje vindđ
Oeps⊠zie dat er al een horloge gekozen isâŠ
Draadje was 7 maanden oudâŠ
Komt mede door het zoveelste 35 minuten oude forumlid met een brak zakhorloge.
Goedenavond,
Inmiddels heb ik in de vraag over het zakhorloge in het aanvankelijk topic beantwoord.
On topic: inmiddels is het eerste horloge gereviseerd en wel terug bij de eigenaar, en ben ik halverwege de revisie van de polerouter. Ik hoop binnenkort de verslagen te kunnen afronden en hier te kunnen plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Koen