Nieuwe gebruiker

Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier dus zal me eerst even voorstellen.
Davy Kuipers, 24 jaar uit Enschede, ben al me hele leven gek op uurwerken.
Na van alles en nog wat te hebben gehad wil ik voor kerst mij een nieuw mooi horloge aanschaffen.
Heb het internet al afgezocht en verschillende juweliers bezocht en heb zoveel gezien.
Nu is mijn budget dat ik wil uitgeven maximaal €1500 euro.
Mijn vraag aan jullie is of jullie een mooi/bijzonder Swiss made horloge kennen in deze prijsklasse?
Alvast bedankt.

2 likes

Welkom in het asiel Davy! genoeg mede lotgenoten hier!

Maarre, wat betreft je vraag: voor dat budget kun je echt heel veel vinden. Wat zoek je zo’n beetje? Chic of sportief? Klassiek of modern? Sober of juist druk? Moet het per se Zwitsers zijn, of mag het ook Duits of een ander Europees land als herkomst hebben? Misschien wel Nederlands? :wink:

Kortom, vertel meer!

1 like

Hee, iemand uit mijn stad, welkom!

Ik wil heel graag een Zwitsers horloge, het moet minimaal 40mm kast hebben.
Verder houd ik van tussen chic en sportief in, moet het zowel gekleed als casual kunnen dragen.
Heb me eerlijk gezegd nooit echt verdiept in horloges uit andere landen, maar het Swiss made spreekt me erg aan.

Welkom,

Misschien is het Duitse Damasko het bekijken waard?

http://www.damasko.de/en/

Succes!

Welkom!

Ik zou eens kijken naar een mooie veelzijdige duiker. Certina action diver en Longines Hydroconquest zijn erg mooi.

Als je Japans ook mocht overwegen kan ik de Seiko Sumo van harte aanbevelen. Je leest het overal maar wat een ongelofelijk mooie klok. Kan stoer en netjes en dat voor een derde van je budget!

Damasko, daar moest ik ook aan denken.

Mijn beste,

Van harte welkom Davy!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Hoi Davy,

Welkom op dit forum. Ik wens je hier veel plezier!

Groet,
Arvid

Welkom, lotgenoot :wink:

Veel succes (en plezier) met je zoektocht.

Meistersinger perigraph

Welkom! Er zijn zoveel stijlen en daarbinnen nog zoveel aan mogelijkheden. Misschien idee om t EHBO lijstje es op te zoeken met de zoekfunctie?

1 like

Welkom. Zoals marnix zegt zijn er enorm veel opties binnen je budget. Er kan eindeloos gediscussieerd worden over wat zowel chique als casual te dragen Is. Voor mij valt een duiker (uitzonderingen daargelaten) dan af, maar een ander zweert er bij.

Misschien heb je plaatjes van waar je aan denkt.

Een marine deck watch vind ik erg veelzijdig en een mooie combi tussen dress en casual.

Gr, HJR

De nieuwe Tissot prs516 auto chrono is met kerst net verkrijgbaar en past redelijk in je budget. Mooi horloge, nieuw type uurwerk, Zwitsers, kortom geen buil aan te vallen.

4 likes

Welkom en succes met je zoektocht .

Welkom op dit forum.
Glycine heeft in die prijsklasse ook mooie modellen.
Succes.

2e hands omega SMP maybe?

Welkom op HF, Davy!
@tomhster @davykuipers Die nieuwe 516 auto chrono is erg fraai. Maar ik dacht eerder gelezen te hebben dat de prijs zo rond de 1.800 Euro zou gaan liggen. Een alternatief kan zijn de huidige 516 chrono, die nu nog gewoon te koop is en een stuk betaalbaarder is.

Een ander alternatief is de Hamilton Pan Europ chrono. Bijzonder fraaie vintage looks, imo.

Beide horloges zijn wel behoorlijk aan de maat. Niet voor de smalle pols, dus.

1 like

Welkom Davy

Goeie tip! Verdiep je een beetje in alle verschillende stijlen (duiker, flieger, Bauhaus, etc), technieken (automaat/handopwinder/quartz) en complicaties (datum/chronograaf/maandingetje). Kijk wat je het meeste aanspreekt. Zo voorkom je dat je overhaaste keuzes maakt en bovendien kunnen we je beter helpen. Succes met inlezen!

1 like