Nieuwe horloge liefhebber

Welkom hier :smile:

Welkom! Leuke collectie, bedankt voor het delen.

Thanks allen! @johngo, de Pan Europ, gewone versie. Ik ben wel altijd heel erg gecharmeerd van Chronograph horloges, maar die viel gewoon te groot. Verhaal er achter is dat het een erfenis is en ik met mijn opa, als een van zijn laatste grote reizen, naar USA ben geweest. Daarom wilde ik een Amerikaans horloge, dus na naar een Ball te hebben gekeken, kwam ik op Hamilton terecht (niet geheel usa, since swatch, maar geen probleem). Eigenlijk de Jazzmaster (aangezien opa nogal fan was van Jazz muziek was de link wel grappig) maar na het passen van een aantal kwam de Pan Europ…

Nog even voor het totaal plaatje :blush:, de Getat:


En de Seiko welke ik vergeten ben in het verhaal (krijg je met zo veel horloges :frowning:)

De Getat moet er straks uit, de Seiko draag ik nog regelmatig, mooi model en de Solar functie is een hele fijne functie :smile: geen gekkigheid met batterijen int ieder geval.

1 like

Welkom! Leuke introductie en ik zie al van alles moois langskomen

Hier aanmelden is het begin van het einde :wink:

Welkom!
Goede intro :wink:

Ook welkom.:wink:

Die limited Certina DS1 is ook daadwerkelijk
een plaatje van een ding!
De subtiele? overeenkomsten met een
Tag Heuer Carrera is wat mij altijd wat bezig
heeft gehouden… Maar doet niets aan hem af. Is ook wat geneuzel…

Ik heb ooit voor de keus gestaan. Die of
met een ‘hoop geweld’ een MeisterSinger’:sweat_smile:
…

SKX007 ! ? : natuurlijk onderhand zo’n
beetje het meest afgezaagde horloge ter wereld , maar ZO LEUK!

Mijn beste,

Van harte welkom bij dit gezaghebbende Horlogeforum!!
Een heldere intro heb je.
Leuk dat je het merk Certina een warm hart toedraagt.
Certina heeft een memorabele historie en maakt goede horloges met een vriendelijk prijskaartje!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Leuke introductie, je houdt wel van witte wijzerplaten geloof ik. Van harte welkom en veel plezier op het forum. :smiley:

Wat betreft die SKX007, zeker doen, het zijn echt leuke horloges. Mocht je hem net iets anders willen hebben dan kan je misschien nog wat inspiratie opdoen in dit topic? SKX fans! Laat je 007/009 (Mod) zien!

Welkom! Dat wordt sparen voor een witte Rolex Explorer II.
:smile:

Een witte Rolex. mhoa, dan toch echt eerder de Paul Newman Panda :smile:.
Heb de SKX007 georderd. Moet uit Singapore komen, dus kan nog wel eventjes duren. Waar halen jullie de mod spulletjes vandaan? Zag wel het een en ander op ebay staan maar loopt wel heel hard op in vergelijking met het horloge zelf :smiley:

Mooie voorstelling en welkom!

Vandaag eindelijk weer eens de tijd genomen voor een update van afbeeldingen van mijn totale collectie:

Welkom. Mooi gepassioneerd verhaal, en leuke foto’s

Om terug te komen op het SKX vs NY2300 verhaal. Ik heb vandaag de NY2300 mogen ontvangen, erg mooi horoge dat zeker, maar de SKX is toch net een tandje beter…
De Citizen heeft bijvoorbeeld een meer gehorige rotor en slechts een 60-kliksbezel waar de SKX er 120 heeft. Verder is de lumen van een SKX stukken beter, maar goed dat is dan ook een van de dingen waar het horloge bekend om staat, uitstekende lumen. De lumen van de citizen is overigens niet slecht maar gewoon net een tandje minder fel…
Verder is de wijzerplaat dus nét wat voller met de tekst.

De citizen is zeker geen slecht horloge, maar is in mijn ogen gewoon net een tandje minder dan de SKX, dus als je twijfelt zou ik toch voor de Seiko gaan :slight_smile:

Hier een plaatje van beide, dan kun je vergelijken…

mooie verzameling!! :smile:
Mijn aandacht werd getrokken door de bruine band waar wit en blauw doorheen is gestikt. Apart laten maken??

Welkom ! Gave Vostok met die rubberen band :+1:

De band had ik overgenomen voor 2 tientjes van een vriend van me. Staat Banda USA op, maar begreep dat hij hem uit Hong Kong had. Stevige leren band. Vraag me af of het fake is, denk zelf van niet, eerder dat Banda USA zijn bandjes in HK laat maken.

Thanks, simpele band, maar voor een prikkie een waterdicht horloge :smile:. Toch wil ik ooit nog een van de Vostok’s een blauwe dial geven, lijkt mij ook nog altijd mooi (ook omdat ik nu 2 met de zelfde dial en kleur heb).

@NickW, dat klinkt goed. Vooral nu ik net de SKX007 in bestelling heb staan :smiley:. Heb jij die van jou een mod gegeven? En zo ja, waar heb je de mod onderdelen vandaan?

Die leren band van Banda USA heb ik ook gehad bij een horloge, kwam uit China ja. Goede en mooie band, zeker voor de prijs!

Van je bestelling ga je zeker geen spijt krijgen! Schitterend horloge, nog iedere dag dat ik hem draag blijf ik hem schitterend vinden. Mijn SKX is nog gewoon volledig origineel, zelfs geen saffierglas in laten zetten oid maar gewoon 100% origineel nog.

bedankt voor de info…mooie band!!