Nieuwe Junghans Meister Driver Automatic

Op de Inhorgenta 2017…


.

.

.

Technische Daten Junghans Meister Driver Automatic

Werk: Automatikwerk J800.1 mit einer Gangreserve bis zu 38 Stunden, Datum-Schnellkorrektur, Rhodiumplattierung, Rotor mit Streifenschliff und graviertem Logo, Diamantschliff auf Federhaus, Räderwerk und Unruhbrücke, gebläute Schrauben

Gehäuse: Edelstahl Ø 38,4, Höhe 9,9 mm, Sichtboden aus Mineralglas,
gewölbtes Hartplexiglas mit Beschichtung für erhöhte Kratzfestigkeit, 5-fach verschraubter Sichtboden

Zifferblatt: gewölbtes Zifferblatt mit effektvollem Polierlack, die markanten Minuterie- bzw. Stundenziffern stehen mit ihrem Outline Design im Vordergrund und sind mit umweltfreundlicher Super Luminova-Leuchtmasse gefüllt

Zeiger: schwarz beschichtete Dauphin-Zeiger mit umweltfreundlicher Super Luminova-Leuchtmasse

Armband: Kalbslederband mit Dornschließe aus Edelstahl, Perforierung im Unterleder

Wasserdichte: bis 3 bar

Unverbindliche Preisempfehlung: 990,– €

-> Info

7 likes

Mooi prijsje, mooi horloge!

1 like

Wel een leuke klok, maar ik vind de prijs te hoog.

1 like

Ik vind de diverse retro stijlkenmerken uit verschillende tijdperken niet echt samen passen. De minutetrack (railway track) is véél ouder dan het font (19e eeuw en begin 20e eeuw), en de wijzerset met dat “ufo deksel” vind ik nogal eind 20e eeuw. De wijzers hebben door de zwarte omlijning een hoog contrast, en de cijfers een veel lager contrast en passen daardoor niet bij elkaar. Er “moeten/hoeven” natuurlijk geen regels te zijn in design, maar als je uit te veel uiteenlopende tradities put dan pakt het rommelig uit. Beetje als een cowboypak met een boerenpet, of een Star Track suit met een zeeroverhoed. Carnaval overdone.

Door er van die “babyblauw past bij jouw” banden er op te zetten zijn ze wel consequent aan het mismatchen, dat dan weer wel.
De banden zien er ook nog goedkoop uit, maar een eindoordeel kan natuurlijk alleen irl.

1 like

Nice!

Ben je van plan om hem te halen?

Is het niet en wordt het niet. Althans, voor mij.

Beetje hoog Flikflak gehalte.

1 like

Dit.

Afschuwelijke datum☹

Geeft mij de indruk dat je hem op de kermis kunt winnen :nerd:

(ook) niet mijn ‘’ kopje thee’. . . .

Echt een prachtig horloge voor een zeer nette prijs. Uurwerk is mooi afgewerkt. Heb hem niet gekocht maar komt er zeker een keer :smiley:

1 like

in de bak bij swatch…

En Junghans kan zo veel beter… :frowning:

Ik zeg nee ik doe even niet mee

nog niet als ik geld toe kreeg…

Vind hem erg goedkoop ogen.

Dan zijn er toch legio Junghansen die een stuk fraaier zijn!

Dan liever deze hoor…

8 likes

Of als Chrono;

1 like

En de Chronoscope was al zo oogverblindend… :heart_eyes:

“Inhorgenta 2017” klinkt als een tweejaarlijkse potplanten tentoonstelling.
OT: echte vintage look, maar niet mijn smaak.

Rare lui, die Duitsers