Nieuwe leden en vragen over echtheid/waarde

:point_up:t2:

:point_down:t2:
:lock:

Computer says no!

Dit helpt je niet he.

1 like

Jij begrijpt er niets van.

1 like

Ga weg joh. :joy:

1 like

Misschien deze tekst even updaten?

Welkom op Horlogeforum.nl
Om deel te kunnen aan dit forum dient u zich te registreren. Zonder registratie zijn berichten wel te lezen, maar vragen stellen of beantwoorden is dan niet mogelijk.
Overigens is dit geen taxatieforum. Als u benieuwd bent naar de waarde van uw horloge verwijzen wij u graag naar een taxateur of juwelier.

1 like

snap ik, maar een heleboel computer helden, die alles beter denken te weten, is ook wel ver van normaal.
het blijft mijn bezit en als ik 300 keer de vraagprijs wil aanpassen, doe ik dat gwn, en je kan hier met je grote mond komen, en zeggen dat het niet kan en bla bla, maar aan het eind ben je toch een zielenpoot.

Ik weet 100% zeker dat als ik op een gegeven moment had gezegd, “bij de juiste help krijg je 10% van de verkoop bedrag”, dan had ik ook weer een hele boel privé berichten, net als op marktplaats, met schijnheilige berichten van " oooh en wat is de geschiedenis van" jaah jaah, altijd puur eigen belang :sweat_smile:

1 like

ik vraag me echt af of je het ook recht in mijn gezicht zou durven te zeggen…

Hee Kelvin, wat gezellig dat je deze draad hebt gevonden. Ik zie dat je argumentatie er inmiddels ook op vooruit is gegaan. Ik kijk uit naar een prettige voortzetting van de discussie. :+1:

3 likes

:joy:

Het wordt steeds beter.

2 likes

Waarom is het een te hoge waarde op MP? Wie zijn wij om dat de bepalen? Daar gaat het mij om. Al vraagt hij 10k, als hij verwacht dat er afgedongen gaat worden naar 3k kan dat een prima taktiek zijn, toch?
Anderen zouden dat wat mij betreft niet tegen hem mogen houden.

Tekst op een forum is altijd moeilijker interpreteerbaar dan in een persoonlijk gesprek bijvoorbeeld. Als ik zou zeggen “hee @Blauwbeer, jij hebt een verkeerde start hier gemaakt”, zou je dit als fijn of positief ervaren? Ik denk het niet.

Dus omdat de TS iets zei wat niet beviel is het ok om op een soortgelijke manier te reageren? Juist regulars, en volwassenen in het algemeen, zouden daar boven moeten staan wat mij betreft.

Natuurlijk was dit een beetje cherry-picking, net als velen in dit draadje dat hebben gebruikt tegen de persoon in kwestie. Maar als ik het draadje lees alsof ik de TS ben zijn de quotes van mijn eerdere post wel de dingen die er uit springen en blijven hangen, denk ik.

Natuurlijk zijn er dingen die de persoon anders had kunnen doen, maar dat kan altijd en is wat mij betreft nog veel meer van toepassing op de reacties van een aantal leden.
De TS is een nieuw persoon, waarvan ik vind dat we hem iig even het voordeel van de twijfel moeten geven, en daarbij zijn wij als “ervaren” leden er om nieuwelingen welkom te heten, en welkom te laten voelen wat mij betreft. Dat kan beter.

Nagenoeg alle van dit soort draadjes ontsporen. Toeval? Ik denk het niet.
De schuld wordt zo goed als altijd bij de TS gelegd. Eerlijk en terecht? Ik denk het niet.

3 likes

Dat is volledig waar. Maar als je er ook mee op een forum gaat zullen mensen daar ook wat van vinden. Als je daar niet tegen kunt is het beter om fora te vermijden, toch?

2 likes

Jeemig, wat ben ik het volledig met jou eens!! :+1:

1 like

Ah ja joh. Laat ze allemaal, incluis die zeebeer, maar lullen! :facepunch:

3 likes

waar ik niet tegen kan is de schijnheilig gedrag van sommige hier, wel van alles roepen en zeggen dat het niet deugt, om vervolgens ergens anders (lees MP), mij berichten met de vraag of:

-ik het voor weet ik veel laag bedrag ik het weg doe

-of ik het kan komen brengen ergens in niemandsland :joy:

-of ik het wil ruilen tegen een horloge die duidelijk een van minder waarde is (en dat kon ik zelf ik zien, als niet horloge kenner)

Dus nee, het gaat mij niet om dat ik er niet tegen kan, dat was dus ook de reden van mijn vraag, ik wilde gwn weten wat een redelijk prijs was, meer niet:slightly_smiling_face:

1 like

Hij vraagt het ons toch? Daar krijgt hij antwoord op en dan vindt men er iets van als hij het voor die waarde te koop zet. Het mag wel hoor, maar dan krijg je weleens een reactie. Niemand houdt hem tegen, maar je stelt je kwetsbaar op als je op een forum om een waarde vraagt van iets dat je ergens anders te koop hebt staan.

Jawel hoor, als ik een verkeerde start zou maken. Maar dat is bij mij ondenkbaar.

Natuurlijk! Wat een rare vraag.

Oh nee, die status zou ik mezelf nooit willen aanmeten. Zeker niet door anderen. Ik sta nergens boven en de andere regulars volgens mij ook niet.

Welke zijn dat? Vooral de Rolexwaardedraadjes dan toch.

1 like

Dit dus. Doe je ding, leef je leven en laat je niet beperken door een stel toetsenbordridders. Ik snap alle commotie hierover niet hoor. :+1:

Anacharsis, je bent een dwaallicht aan het worden. Wij moeten eens een hartig woordje met elkaar spreken.

2 likes

:thinking::joy:

Ik stoor mij er niet aan. Ik vind de topics ook wel vermakelijk en ik leer er zelf ook weer wat van. Uiteindelijk blijft het een forum en geen commerciële club.

1 like