Nieuwe "lower" budget Damasko DS30

Er is een nieuwe Damasko: de DS30

Ten opzichte van de overige modellen is dit model wat “Damasko-tech” betreft een op een aantal punten uitgekleed model, bedoeld als instapper.
Dat betreft:
Crown tube screwed into the case referred to as the “Damasko system“ so no lubrication cell
Case materiaal: "Surface hardened U-Boat steel case"
Dus niet, zoals alle modellen tot dusver hebben: "Stainless steel, nickel-free, bead-blasted, entirely hardened; Ice-hardened to guaranteed 60 HRC or 710 Vickers"
Conventionele datum ipv een eigen modificate voor de offset day-date.

ETA2824
Een iets kleinere kast @39mm, dus een (op dit moment) unieke kast voor dit model. Overigens ook ca 2 mm dunner.
Zwart. En wit.
En verder: clean, mean lean: DS30


Duidelijk bedoelt als alternatief voor de Sinn 556, die altijd wat lager geprijst was dan de Damasko DA modellen. Het sterke punt is dat deze damasko wél een geharde kast heeft, al is het dan niet het door en door geharde Damasko staal maar het op Sinn’s geharde staal lijkende materiaal wat ze ook voor hun duiker gebruiken (aanname van mezelf).
De prijs ligt net onder de €1000.

Plaatje van de Sinn 556 erbij:

Plaatje van de DA34 erbij

Zelf vind ik op het eerste gezicht de indices van de Sinn misschien net wat mooier (minder druk) dan van de DS30, al is het verschil niet zo groot. Ik zou ook nu de voorkeur geven aan de DA34 met alle tech en look. In elk geval goed dat er meer keus is in de moderne interpretaties van het Flieger genre.

http://www.damasko-watches.com/nl/models/three-hand-models/three-hand-models-under-40-00-mm/ds-30

11 likes

Kwam 'm idd laatst tegen op de Damasko website. Eerlijk gezegd vind ik er maar weinig aan. De Sinn wint het all day long.

Het is een beetje een Volvo XC60 T5. Wel de looks, niet de vierwielaandrijving.

2 likes

Ik vind die DA34 wel te pruimen. Is die nieuw? Of mis ik iets?

Ik vind hem zelf ook een beetje… “koud”

Dat onderwerp had ik nou juist zo mooi uitgenuanceerd :nerd:
Meer tech dan de 556 :slight_smile:

3 likes

Is er al jaren maar wordt veel minder verkocht dan de DA36

(meer plaatjes:

1 like

Als ze bij deze de secondewijzer en 12 uurs marker een kek kleurtje hadden gegeven dan had het nog ergens op geleken. [quote=“Hieronimus, post:5, topic:133507”]
“koud”
[/quote]

Eensch!

De overgrote meerderheid heeft een kek kleurtje, als je wit wilt is er niet veel keus. Ik kon elke kleur secondenwijzer krijgen, maar niet elke kleur index op 12. Met zo’n neutrale 12 kun je dus ook een groengele, blauwe of rode secondenwijzer krijgen. Een rode index en een groengele secondenwijzer leek mij zelf helemaal niets :smiley: Maar probeer dat allemaal maar eens bij Seiko. Of Omega.

Het gekke is dat de net zo witte 556 minder dat “koude” heeft.

1 like

Laat ome Geert het maar niet horen.

8 likes

Greet schijnt een sub te dragen. Een zwarte. Is dit nou een Godwin? @Zulu, jouw schuld.

Je lijkt mijn vrouw wel.

2 likes

Nee, mis geschoten.

Legt Candide jouw vrouw zo vaak woorden afkomstig van jou in de mond dan? :smile:

1 like

Dat hebben ze bij het nieuwe model rechtgezet :wink:

1 like

Om er een XC40 naast te zetten… :sleepy:

Gelukkig maar, dat was een mooie farce. De broer van een vriend van mij stond in Oostenrijk in de sneeuw mooi raar te kijken. Dealer gebeld: ‘nee meneer dat zit alleen op de T6 en de D5’. Hij was not amused, hij had net een Volvo SUV van 70 rooitjes gekocht in de veronderstelling dat er vierwielaandrijving op zat en daar stond ie dan :joy:

Het ergste komt nog: hij is losgetrokken door een Kia Sorento, die had wél 4x4 :upside_down:

4 likes

Foei damasko. Copy cats. Dat heeft zo’n merk toch niet nodig? Waarom bedenken ze zelf geen ontwerpen?

Dus je koopt een auto van 70k terwijl je niets eens weet wat er wel en niet op zit? Lekker snugger :smile:

Net zoiets dat je een Rolex koopt met de veronderstelling dat er een mooi uurwerk in zit, blijkt het later een quartz te zijn :stuck_out_tongue:

Prima horloge trouwens die Damasko, maar ik zou persoonlijk voor de Sinn gaan.

1 like

Dit!

Inderdaad, ik vind 'm ook “iets” missen. Ik zou zelf doorsparen voor een DA of DC!

1 like