Nieuwe oude Dogma voorstellen

Dogma Prima Sparta Ancre 21 rubis
Klok van de rommelmarkt, liep redelijk maar hield er snel mee op. Kalle Slaap heeft hem voor me geserviced en ik ben er zeer verguld mee. Ik heb niet veel van die grote klokken maar ik vind hem fijn dragen en mooi staan om mijn pols.

Ø 39mm zonder kroon, dikte 11 mm, tussen de lugs 19mm en binnenwerk mooi afgewerkt.
Vooral de guilloche wijzerplaat (sorry @Arie_Kabaalstra, de geguillocheerde mal gebruikt voor de wijzerplaat) vind ik bijzonder en ook het gebruikte font voor de cijfers. Helaas, de foto’s doen geen recht aan de schoonheid van dit horloge.
Tussen de 5 en de 7 lijkt het weer er een beetje in te zitten maar dat mag de pret niet drukken.

11 likes

't is een beauty!.. dat beetje “karakter” op de wijzerplaat… dat hoort er gewoon bij… :slight_smile:

Mooie klok! Alleen: 39 mm groot? :smile:

Een beauty weer Marjolijn!

Vroeg jaren 50 vorige eeuw lijkt me.

Mooie vondst weer!

Gave klok, ook een heel mooi uurwerk. :ok_hand:

Oh Wow! wat een mooi horloge! Gefeliciteerd met deze prachtvondst en veel draagplezier!
Heb het filmpje over Kalle Slaap gezien. Hij is goed he? Wat vraagt hij voor een servicebeurt van zo’n klok? (als ik dat mag vragen? )

Ik stuur je een pb.

Erg mooie aanwinst.:ok_hand:

Mooi hoor, zo worden ze niet meer gemaakt! Geniet ervan :ok_hand:

Nou alles is relatief hé? Ik ben geen groot horloge gewend, meestal tot ca. 35 mm dus deze is wennen. Maar zeker niet onaangenaam.

Mooi klokje! Moet ook maar eens markten afgaan! Doe je dit vaker? Zo ja, wat voor soort markten?

Ik ga naar alle rommelmarkten in mijn omgeving – midden van het land – als het even kan. Dat doe ik al een jaar of 10/12, ruim voordat ik geïnteresseerd raakte in vintage horloges. Soms vind ik een leuk koopje, vaak ook niet. De ellende is dat horloges vaak geserviced moeten worden en dat kost een veelvoud van de inkoopprijs van het horloge. Dus, tja…
Maar deze Dogma was wel een buitenkansje. Zo vind je ze niet vaak.

Mijn beste,

Inderdaad!!
Karakter rijpt met de tijd!!

Mooi hoor.
Geniet er met volle teugen van.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

…dan zit het wel goed met mijn karakter.

:wink:

Nice, wat is de leeftijd van deze beauty?

Groeten
Rutger

Eind veertiger/begin vijftiger jaren schatte mijn reparateur.

Mooie opgelegde cijfers en logo, dat mis is bij mijn ARSA die eigenlijk net te groot (44mm) is.

Groeten
Rutger

Dat begrijp ik wel want die opgelegde cijfers vind ik zelf ook het mooist
Ik heb net een paar andere oude horloges met enorme opgelegde cijfers op de kop getikt, die stel ik binnenkort voor.

Van Arsa zijn er veel mooie oude exemplaren in omloop zie ik.
Die van jou ziet er nieuw uit aan de stoere vorm van de kast te zien maar 44 mm zou voor mij ook te groot zijn.

Ik heb de Mega Boogie een jaar of 10 geleden voor mijn verjaardag gekregen. Na een aantal jaren verkocht aan een lid van het DZVL forum. Toen 3 jaar geleden mijn oma overleed en ik een bescheiden erfenis kreeg heb ik 'm teruggekocht. Hij is dus een jaar of 10 oud.

Groeten
Rutger