Nieuwe Panerai Luminor Due; kan niet zwemmen

Een Alabama wat?

Zei ik tick? Ik bedoelde hot pocket

1 like

Ik zei het al, maar zo’n kroonbeschermer heeft op een gekleed horloge geen pas. Als Panerai een dresswatch wilde maken is de kastvorm zeker prachtig, dat is geen punt. Maar dan hadden ze beter een Radiomir kunnen pakken.

Fixed that for you. :slight_smile: Een horloge van zo veel doekoe uit een huis als Panerai moet gewoon 100m WR zijn. Het is niet moeilijk te engineeren, gewoon een kwestie van een pakkinkje.

Ik snap al niet dat mijn Junghans 30m WR moet zijn, laat staan dit ding.

Je windt je op omdat je eigenlijk een Panerista bent. :slight_smile: Ik vind dat wel sympathiek. :+1:

1 like

Denk dat er sowieso weinig tot geen mensen hier duiken of zelfs zwemmen met hun “dure” horloge.

2 likes

True. Net als dat er bijna niemand de blubber inrijdt met zijn BMW X5 of gaat jagen of paardrijden met haar Dubarry laarzen aan.

1 like

Zoiets?

3 likes

UIteraard. Maar met 30m water resistance zou ik niet eens met goed fatsoen het horloge durven onderdompelen in het teiltje tijdens de afwas op de camping. Niet dat ik dat doe trouwens, zowel afwassen met de hand in een teiltje als kamperen, maar dit zijn toch niet echt heel erg extreme handelingen die je met zo’n type horloge toch echt wel zou moeten kunnen uitvoeren.

1 like

Toen ik gisteren dit topic zag moest ik er direct aan denken. Hartstikke leuk ding die ik omwille van de WR zou laten liggen. Al kan ik het een horloge van die prijs wellicht nog vergeven en daarbij heeft Junghans ook nniet de reputatie van dikke duukert. Een Pammerai volgens mij wel voor wat ik er van weet.

Dit is een Kawasaki Ninja met brommermotor, iets wat je niet moet willen m.i.

Voorlopig hou ik me aan mijn 10atm minimum dat is gewoon praktisch. Of ik nu ga lopen, fietsen, varen, douchen of onverwacht zwemmen, het kan allemaal zonder probleem.

En er wordt over “dresswatch” gesproken maar een gekleed horloge met een geïntegreerde boksbeugel is nieuw voor mij. Maar hij is niet onaardig om te zien, dat zeker niet voor een Panerai maar hou zou max €500 moeten kosten met deze specs.

Mooi, maar met 30 meter totaal nutteloos model wat mij betreft.

Een soort reddingsvest dat niet opblaasbaar is.

2 likes

Klopt, ik duik niet. Hooguit vanaf de kant het water in en mijn duiker is 60atm. Redelijke overkill voor wat ik er mee zal doen. Maar ik vind hem mooi, dat is de reden dat ik hem heb.

En ik draag hem ook bij alles wat ik doe behalve werk of klussen. Ik lees hier dat sommigen hun Panerai die het aan kan afdoen als ze gaan zwemmen…

Maar goed ik zou een Range Rover ook direct vanaf de dealer door de modder knallen en leuk terrein opzoeken.


?

1 like

Ik wens je veel success in Nederland. Je kunt hier nergens fatsoenlijk offroaden. We hebben geen bergen, we hebben geen ruimte, we hebben alleen wandel-, fiets- en paardenpaden waar je alleen op gezette tijden in alle stilte mag rondhobbelen zonder gemotoriseerde voertuigen.

In dit land is een Range Rover even bruikbaar als een betonnen muur op skatebordwieltjes.

De kans dat je in dit land nat wordt (regen, strand, kanaal, zwembad, fetisjfeest) is vele malen groter. :slight_smile:

2 likes

Zo is het! Panerai is heerlijk Italiaans! Prachtig, maar nooit helenaal perfect. Net als Ferrari zeg maar. Ik vind het deel van de charme.

Zo af en toe gooien ze er met de pet naar!

2 likes

Altijd fijn om te kunnen beschikken over een taalvirtuoos :smile: :+1:

1 like

Ehm…

:face_with_raised_eyebrow: Da’s mie een partijtje flauwe woordspeling. :smirk:

1 like

zit ons gewoon in de maling te nemen

Nou nee. Ik weet serieus maar weinig van dieptes en meter aanduidingen

1 like

Eigenlijk heeft Panerai sinds de A-serie in 1998 maar een beperkt aantal modellen uitgebracht die er echt toe doen. Onder Bonati is het design afgeroomd met tientallen limited editions en sinds zijn vertrek is er een zwalkend beleid waar ik geen chocola van kan maken. Het moet een schoolvoorbeeld zijn van hoe je een ijzersterk merk in een paar jaar afbreekt. Jammer.

Ken er nog een welke in een paar jaar helemaal afgebroken is : EBEL

There you go. Meer dan 30 m moet dat écht niet zijn.

En ja, het “zou” beter moeten kunnen, en ja, ze zijn veuuuul te duur.
Maar ik ga echt niet met angst over straat lopen als het regent met zo’n horloge.

Wie zegt dat een gekleed horloge geen kroonbeschermer mag hebben ?

Ik ben het volledig eens met mechaniekje, ik zie dit ook als een gekleed “chique” horloge.