Nieuwe parel gezocht!

Deze Tissot Carson is met een kleine 800 Euro zoā€™n beetje de goedkoopste mechanische chronograaf. Als dat boven je budget is moet je misschien voor een tweedehands gaan of een non-chrono zoeken.

1 like

Ha dank je!
Chrono is ook zeker geen verplichting! Een date is wel wenselijk! :slight_smile:

1 like

En voor de richting: onder de 1000 zou mooi zijn!

Tissot Visodate of Tissot Le Locle in goud kleur wellicht een optie? Nieuwprijs 500-600. Tweedehands beide voor veel minder te krijgen.


Voor de foto zo snel alleen de zwarte versie kunnen vinden, maar hij is er ook met een witte plaat.

1 like

Mocht je van een iets meer minimalistische stijl houden dan is wellicht deze Chemin des Tourelles een idee:

T099.407.36.037.00

1 like

Mooi hoor dit model. Ps de wijzerplaat lijkt wit, maar op Bouman online geeft men aan grijs.

https://www.boumanonline.nl/horloges/tissot-chemin-des-tourelles-chronograph-t0994073603700

Op de Tissot website geeft men aan silverā€¦ :thinking:

2 likes

Kleur hangt sterk af van de lichtval denk ik, mooie sunburst geslepen plaat waar het licht mee speelt:

2 likes

Ja vermoed ik idd ook. Lijkt sowieso meer silver te zijnā€¦which is a good thing.

t-classic-chemin-des-tourelles-powermatic-80-t099-407-36-037-00-103184177

1 like

De Chemin ziet er ook heel mooi uit! Daarbij staat er een mooie Visodate in de blauwe hoek! Maar als ik verder dan Tissot zou willen kijken? In de richting van ā‚¬ 400,- voor een goede occasion?

deze?

imagehttps://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjSj8-Mj93bAhWKy6QKHXgkDx0QjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.jomashop.com%2Fhamilton-jazz-mens-watch-h32646555.html&psig=AOvVaw0IIcPX6Kp0QayE-e7_hYsc&ust=1529408036178295

dit is geleende foto van Jomashop, maar ik heb er een die vooral stof ligt te verzamelenā€¦

1 like

Je komt dan uit bij andere merken die een beetje in dezelfde prijsklasse zitten; die zijn er uiteraard, bijvoorbeeld Certina, Longines, Hamilton of Victorinox.

Dat is 400% van het budget, 500% met invoerrechten. :hugs:

Met 42mm een beetje clownesk-groot imo.
edit:
Met 42mm clownesk-groot.

1 like

Is inderdaad vrij groot voor een dresser, maar TS komt van een 42 mm Cortese, dus hij is het gewend. :wink:

Trueā€¦42mm is too much.

Dit is een kans, geen bedreiging. :man_student:

2 likes

Haha zeker! Mā€™n reduced is een hele mooie bescheiden 38, maar een beetje opvallende 42 mag best!

Ik bedoel een kans om een horloge zonder duikbezel in een wat passender maat te kopen. :slightly_smiling_face:YMMV.

:wink::grinning:

Voor om en nabij de 400 euro voor een gold look dresser occasion en mechanisch dan kom je bij merken zoals Tissot, Certina en Hamilton uit allemaal afkomstig van de Swatch group :grin::+1:

Heren, dank u voor uw interesse en hulp! Ik denk dat ik me voor nu eens verder ga verdiepen in een mooie Chemin des Tourelles! Dit is tot nu toe de meest cleane die in de buurt van mijn beoogde budget komt (als occasion). De T099.407.36.037.00 heeft daarbij de voorkeur. :slight_smile:

2 likes