Nieuwe Rolex grijs kopen?

Oei, ik ben dingen door elkaar aan het halen. :sweat_smile:

Tsja, dan koop je dus in feite voor 360 euro comfort, 100% zekere garantie, jouw naam op de papieren en relatieopbouw bij een dealer. Daar zou ik het wel aan uit willen geven. :sunglasses:

2 likes

Voor 1 jaar.

De andere 4 had je al.
Kijk en dan gaat het om gevoel. Dat is mijn punt.

Of AD. of grijs.
Ga je voor prijs dan grijs
Ga je voor gevoel dan AD.

Maar ik ga geen 360€ uitgeven of besparen omdat je 1 jaar meer of minder garantie hebt.

Rationeel zou ik ook zeggen hop naar maastricht.
Maar emotioneel kan ik voor een ander niet beslissen. Feeeeeeeeeeelingssss

Net als met in dure tenten eten. Eten is toch lekkerder. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ps. Heb medelijden. Ik heb een schoonvader die niets maar dan ook niets om lekker eten of drinken geeft.
Mijn schoonmoeder daarentegen gaat graag met mij mee :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik stap liever naar de dealer waar ik het heb gekocht om aanspraak te maken op de garantie, dan dat ik met een Rolex van de grijze handelaar binnen kom lopen. Dus ik koop wel degelijk ook voor die vier jaar iets extra’s. Maar, feit blijft inderdaad:

:+1:

Mijn schoonvader is kok. :smiling_imp: Maar ik heb medelijden. :slight_smile:

2 likes

Bofkont.

1 like

In de McDonalds
 :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Hoe anders ben ik aan de lievelingsdas van @Chlorophyl gekomen? :innocent: :wink: :wink:

1 like

Als je toch niet vd garantie gebruikt hoeft te maken dan kun je die 360 toch lekker in je zak steken. Of je 360 euro nu wegzet tegen 5k of gewoon de waarde op zich bekijkt dan zou ik het wel weten.

2 likes

Waar kun je een nieuwe Rolex niet wit, niet grijs, maar zwart kopen? :innocent:

p.s S&C uitgezonderd

In Soedan: het doosje opvouwen en opsturen en dan het horloge om je pols mee het vliegtuig in.

1 like

Bamford. In diverse zwarte uitvoeringen

1 like

Garantie gaat in op de dag dat je 'm te goeder trouw aanschaft. Die moet op de kaart worden ingevuld, die datum, en je hebt je aankoopbewijs, natuurlijk.

De grijze dealer waar ik mee werk heeft gewoon AD’s die overtollige voorraad hebben of AD’s die hem gewoon als alternatief afzetkanaal gebruiken, dus de horloges die ik bij mijn grijze dealer kocht hebben keurig een 2 Jahre Garantie van hem gekregen.

Als Rolex vijf jaar doet gaat dat in op de dag dat de consument hem in handen krijgt, in de stickertjes. Ik snap deze discussie niet zo, eerlijk gezegd.

Tenzij het om demo-modellen gaat met een vooraf ingevulde kaart.

Niet nodig. Als jij met een willekeurige Rolex bij een willekeurige AD binnen stapt hebben ze gewoon het horloge richting fabriek te bonjouren als er iets mis is.

Overigens is mijn grijze dealer niet iemand die ik voor een rechter zou dagen, Guido is een fijne man.

Ben jij van mening dat de AD een Rolex aan het grijze circuit verkoopt zonder ingevulde garantiekaart? En dat de garantiekaart pas ingevuld wordt bij verkoop aan de eindgebruiker?

Niet altijd, zelfs meestal niet.

Vaak gaat de AD de garantie activeren bij verkoop, grijs of particulier, maakt niets uit op dat moment.

Vandaar dat bij Steiner de garantie nog maar 4 jaar loopt, hij heeft hem dus een jaar geleden ingekocht bij een AD!

1 like

Ik vraag me eigenlijk ook wel af of er veel van de garantie gebruik gemaakt moet worden. Bij horloges van die prijscategorie verwacht je toch geen problemen binnen de 5 jaar, of denk ik hier nu compleet verkeerd over?

1. hij is een zij.
  2. of bij een particulier. Nieuw. Die hem gelijk doorverkoopt aan steiner.

:beers:

1 like

Ok, als je wil gaan mierenneuken
 :joy:

Mmm ja lekker biertje.

:beers:

Als je er niet van uit gaat, dan heb je het zitten
 :wink:

Alles is handwerk en mensen maken nu éénmaal fouten, dus moet je voor jezelf uitmaken wat een jaar extra zekerheid waard is.

Jein.

Zoals het bij mij ging met een Nomos en twee MĂŒhle’s was het proces heel OK. De handelaar bestelde ze, en een paar dagen voor de overdracht kwamen ze aan van de AD met een getekend kaartje er bij.

Dat de garantiedatum dan strikt genomen vier of vijf dagen voor levering in is gegaan kan mij niet boeien, zoveel vertrouwen heb ik in Nomos en MĂŒhle. Als de perceptie is dat je die vijf jaar garantie bij Rolex echt tot op de dag nodig gaat hebben vraag ik me weer af waarom het merk zo waardevast is. :slight_smile:

Overigens ben ik deze mening niet toegedaan, dit is gewoon mijn ervaring met een fatsoenlijke grijze handelaar. Maal twee. :slight_smile:

Ik heb ff gemist waar het over gaat.
:grimacing:

Edit:
Als ik het goed begrijp ging het over garantie bij grijs?
Ik had een Daytona grijs gekocht. Uurwerk liep vast (kwaliteit :+1:) en heb hem toen over de balie bij een AD gesmeten. (krassen zaten er toch al op van de waterglijbaan). Paar weken terug kreeg ik hem weer gratis terug.

1 like

Wat een held ben je toch
:joy: