Nieuwe Seiko Prospex Turtle

Mijn vriendin vroeg laatst bij S&C aan mij waarom er van die lelijke bubbels op die (Rolex) horloges zaten.:wink:
Maar die LE Seikoā€™s kunnen 't op de een of andere manier wel hebben, vind ik.

Glas er andersom in zetten, heb je een verkleinglaasje :joy:

Ze zijn er wel hoor, ik heb een goedkoop Jubileum Horloge voor Bosch elektrisch gereedschap, dezeā€¦

Ik heb er wel meer gezienā€¦

http://www.ablogtowatch.com/turning-the-crystal-upside-down-clever-method-of-placing-a-magnifier-lens/

Hier ook een goedkope:

1 like

Toch is er een reden dat de gerenommeerde merken de magnifier aan de buitenkant van de crystal doen.

Geen idee welke, maar de reden is er.

Goede vraag voor iemand die er echt verstand van heeft. Hoe zit dit eigenlijk???

Geinig nooit geweten dat zoiets bestond, top info :thumbsup:

Ik zou denken toch lastiger te maken als je de wijzers vlak onder het glas wilt hebben, dan lopen de wijzers erop vastā€¦?? Deze horloges hebben geen vlak maar bol glas dan? Of is het juist een "holling"aan de binnenkant van het glas?

Oh, er zijn ook zat ā€œgerenommeerde merkenā€ die het ook doen. O.a. Rado doet het veel.

http://www.jackroad.co.jp/images/zn046-1.jpg

Er moet uiteraard ruimte genoeg zijn onder het glas, boven de wijzers.

1 like

Heb ik werkelijk waar nooit geweten. Weer iets geleerd.

En waarom Rolex het niet doet? Misschien omdat ze traditioneel doen, wat ze traditioneel doen? Ik zie Rolex niet als ā€œmaat der horlogerieā€, maar misschien ben ik een van de weinige.

2 likes

Precies wat je zegt, Rolex is natuurlijk echt niet de leider in horlogeland maar een merk dat iedereen kent, was tenslotte erg befaamd bij de adel en onderwereld in de vorige eeuw. Zoals Rolls Royce ooit stond voor HET merk bij autoā€™s terwijl ze nog geen duizendste procent vd markt hadden en op velen punten niet het beste/mooiste product boden. Naar mijn mening zijn vintage Rolex horloges leuk om te verzamelen maar als je de moderne lijn van Rolex naast de andere merken zet zie je weinig inovatie en veel protserige details die eigenlijk uit de tijd zijn, zo ook die cyclops op het glas. Jammer dan toch dat ā€œmijnā€ merk Seiko dat ook nog doet, maar zal vast een goede reden voor zijn, de vintage look? :wink:

1 like

Bam! Errug cool. Nog effe bedenken of ik deze voor de vakantie uit de stickers trek! :slight_smile:

12 likes

Vet! Je hebt er Ć©Ć©n!

1 like

Jij ziet ook alles he? ;-):joy:

3 likes

Prachtige foto! En idem horloge natuurlijk :heart_eyes:

Geniet van je aanwinst!!!

Ik vind 'm fantastisch mooi.
Ik wou dat ik er 1 kon aanschaffen. Nergens meer verkrijgbaar denk ik.

1 like

Volgens mij heeft ie er nog eentje.

2 likes

Thanx!

1 like

Weet iemand waar deze nog meer goed te leveren is voor een fatsoenlijke prijs, Monsterwatches.nl eventueel? Vind het een verdomd mooie klok namelijk en dit is wel een echt model dat mij over de streep trekt voor een Turtle. :slight_smile:

1 like

Perry krijgt er in september of oktober weer een paar dacht ik. Hou wel rekening met een stevige prijs, ā‚¬850/ā‚¬900.

2 likes

De prijs zal niet echt het issue zijn (ondanks de aanslag op de portemonnee) het is meer de verkrijgbaarheid, tegen welke prijs dan ookā€¦ Thaise Limited Editions is veelal lastig aan te komen, alle 1299 waren na een week al uitverkocht in de winkels daar.

Maar nu even als horlogeliefhebber: Inderdaad een prachtig model, deze heeft me overtuigd dat nieuwe Seiko Turtles echt serieus iets toevoegen aan het assortiment van Seiko Divers :relaxed:

Correct :thumbsup: