Nieuwe SEIKO SKX?

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de boardroom van Seiko heeft besloten de SKX lijn te vervangen nadat hun grote fan @RLC onlangs zijn SKX heeft verkocht.

Komaan mensen, als je nog een SKX wil, koop je die toch nog even. Het is geen verbruiksartikel die je regelmatig vervangt.
En zoals ik al noemde in een ander topic, liever een 4R36 met 100 meter dan een 7S26 met 200 meter.

5 likes

Ach ja. Ik vind hem wel mooi. En dat voor een paar ruggen. Wie doet je wat, toch?!

Ondanks alle frustratie zal het wel weer een klokkie worden dat -zowat, :wink: - ieder zichzelf respecterend forumlid eens bezit of in zijn kist heeft.

Wedje?

2 likes

Ik denk dat je een vergissing maakt.

3 likes

Dat dus.

ROFLOL. Juist! Die oude gulden tijd. Natuurlijk: een paar rooitjes (paar 100,-).

fl. 1.000,= was dat :wink:

1 like

Rooitjes zijn ruggen.

Je bedoelt een meier of snip. Jeweetwel, vier geeltjes. :grin:

3 likes

Of zoals @schoen het noemt…

3 likes

Of 10 joeten.

2 likes

Echt he! Zonde.
Een duiker met 100m rating…pff…

Volgens mij heeft Seiko al een bedoelde vervanger voor de SKX… De SRPCxx Mini Turtle. Of je 'm mooi vindt, da’s een ander verhaal.

200m Diver, 4R uurwerk, 42mm diameter. Zoals @Jorden86 al zei dus :wink:

7 likes

Kweenie, ik vind n schroefkroon wel erg fijn met mijn werkzaamheden. En dat zit meestal op n duiker met 200m.
Hoeft niet perse. Mn map meter met volgens mij 100m heeft dacht ik n schroefkroon.

Maar een 4r36 met zn handopwinding en hackable vind ik zeker een verbetering tov de 7s26.

Betreft de nieuwe modellen, ergens vind ik t wel jammer dat Seiko zo gebruik maakt v n icoon. Een horloge met duikerslook heb ik nooit zo begrepen. Neem of een duiker of een ander type horloge denk ik dan. Vooral omdat ze niet perse heel duur hoeven te zijn.

Maar wie weet. Over een poos brengen ze dit icoon terug met 4r36 uurwerk en opgelegde indexen. Kost ie alleen wel 400 ofzo…

Hee, grappig. Naar aanleiding van een ander topic ging m’n hoofd aan de haal met een zwarte beater, omdat ik m’n 007/171 wel miste, en heb ik die besteld zoals jij al zag. Ik doe wel een NA als ie aankomt, want ik ben benieuwd. Nu nog een classic bond nato scoren. :slight_smile:

2 likes

Een barkie heet dat tegenwoordig ah mattie

2 likes

Nee joh, dat is geen honderd gulden. Een barkie is 220 gulden en 40 cent. Twee meier, twee joetjes en vier duppies.

2 likes

100 Euro is een Bankie hier in het Noord’n.

En kijk, als je een échte fan bent koop je een SKX wat Fateetcetcetc ook deed.

Een duim?

2 likes

Ik zag vanmorgen pas dat ze deze lijn nu officieel gelanceerd hebben:

Ik vind zelf de kleurkeuze wel tof! De meeste combo’s zijn al door modders gemaakt, dus ze spelen hier slim op in. Dan nog de upgrade van het uurwerk, waar weer de 100m waterdichtheid tegenover staat. Er zijn er zeker vier die ik wel zou willen proberen, ware het niet dat ik ze wat prijzig vind (Monsterwatches geeft een indicatie) in vergelijking met bijvoorbeeld een Mako 3. En ik moet niet vergeten dat ik mijn SKX niet zonder reden heb verkocht :innocent:

Op het duitse forum is het draadje over de nieuwe vijf al enigszins ontspoord :joy:

Daar zijn een aantal amateur/hobby-Seiko-dealers/modders redelijk fanatiek met vlaggen, ofwel zodra je ook maar iets negatiefs zegt over de nieuwe vijf lig je eruit. Om te kotsen :face_vomiting:

2 likes

Wat zeg jij nou? Kom op jongens VLAGGEN :triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post:

2 likes