Nieuwe Seiko 'Turtle' Topic

Eerste foto’s van de nieuwe seiko ‘turtle’ serie waarvan al een tijdje een hype is dat hij ging komen… Tot nu toe waren alleen de stock fotos bekend, deze zijn net gepost :smile:
Kwam ze tegen op facebook,gepost door een seiko dealer in Malaysia en dit zijn wellicht wel de eerste foto’s in 't echt die online staan…Seiko Prospex ‘Turtle’ of SRP773K1‬ , SRP775K1‬ ‪,SRP777K1‬ ‪en SRP779K1‬. MSRP in Mayalsia word 430€ op staal en 385€ op rubber.

Wat vinden jullie?

(Credits naar Ac Chan)

14 likes

Mooi! Vooral de zwart/gouden versie, jammer dat ze er geen 6r15 uurwerk in hebben gestopt.

Ziet er goed uit!! Doe mij de Pepsi maar!!

Ik vind juist die blauwe erg mooi! maar allemaal erg leuk

4r36 is alweer stapje omhoog t.o.v. 7s26 toch?

Zwarte graag!

Ik vind het weer aardig Seiko qua looks. Niet zo sprankelend.

1 like

Hier even hetzelfde commentaar van mij als in de FB-groep.

Maar… de ronde indexen… bij 1 & 2 uur… Die lijken niet helemaal rond maar een veeg naar buiten te hebben… Bij de andere indexen is het ook te zien maar bij 1&2 lijkt het zo op de foto extra op te vallen.
Het is op alle klokken te zien…

Wat denken jullie hiervan?
Ben geneigd om ‘slechte afwerking’ te roepen.

1 like

Hij heeft voor mij speciaal ff een extra foto geschoten… :wink:

4 likes

Prachtig! Het lijkt erop dat ik ‘eindelijk’ een Seiko ga toevoegen aan m’n verzameling.

Vreemd, eerder was er sprake van een gesigneerde kroon.

Naja, het is natuurlijk ook een reissue van een oud model. Dan is het ook de bedoeling dat het allemaal erg Seiko is qua looks :wink:

3 likes

Mooie reissue. Ik zie ze als pre-order op Chrono24 vanuit Azie voor $ 499,- op staal (773 en 775) en $ 455,- op rubber (777 en 779).

Ik vind het wel jammer dat het grote Pospex logo op de wijzerplaat staat en waarom zit de “lollipop” aan de verkeerde kant van de secondenwijzer?


5 likes

Pittige prijzen, gerestaureerde zijn vaak goedkoper. :grinning:

Ik zelf spaar geen Seiko’s dus heb minder belang bij het hebben van een originele 6309. En áls je al een niet-Franken vind, is 'ie nog steeds minder waterdicht / betrouwbaar dan deze. De looks vind ik wel te gek (zeker met goud) dus dit is een makkelijke keuze.

Prospex logo is lelijk maar begrijpelijk. De reverse lollipop doen ze tegenwoordig wel vaker, maar daar snap ik inderdaad ook niks van.

Tja, de SKX007 heeft ook een adviesprijs van 299€ bij Seiko. :wink:

Wellicht(Lees: ik hoop!) dat deze prijs nog wat zakt. :wink:

Zeker, maar gezien de prijs van een Sumo is deze nieuwkomer toch wel lichtelijk overpriced.

Vanaf januari verkrijgbaar in Europa voor €439 op staal en €399 op rubber. Nog twee modellen leverbaar vanaf mei 2016: http://www.seiko.de/home/presse/nicht-nur-fur-vintage-fans-die-legendare-seiko-diver-s-6309-wird-neu-aufgelegt

5 likes

Vind het wel een geslaagde vintage look als totaal, maar zou zelf alleen de zwarte eventueel willen als die richting 300 euro terug zou gaan.

Prijs van een goede 6309 (net zo betrouwbaar indien geserviced overigens, wellicht nog wel beter) ligt ook rond die koers.

Daarnaast vind ik het jammer dat ze geen flat vent band aanbieden, was iets meer in lijn geweest met vroeguh

Ga er zeker een namen…maar welke!!! :cold_sweat:

Ja deze moet toegevoegd worden aan de collectie. Perfect voor naast mijn Monster.
Nu nog kiezen welke kleurencombinatie.