Nieuwe Seiko 'Turtle' Topic

[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/65AC2A93-8429-43E6-941B-228CDB85E462_zpshanasl3h.jpg.html][/URL]

Da’s niet echt handig vergelijkingsmateriaal wellicht :wink:

1 like

Ja euh…

1 like

Snel maar weer weg doen dan ? En dan een skx009 halen :wink:

Of gewoon maar even blijven wachten op de kleurrijke Padi ?

Yup

4 likes

En dan net zoals die Duitsers er een Sumoplaat in laten frommelen door Rob.:sunglasses:
’SK-Padi’. Ik hou in het geheel niet van modden , maar dit is wel guur…:upside_down_face:

7 likes

Mij is het niet vlug saai.:slight_smile:

Maar op zich wel zonde wat je nu zo zegt…
Je was er aldoor over het algemeen echt enthousiast over.
Het is en blijft die Turtle.
En ik vind de foto van jou hier ergens boven van die zwarte ook erg mooi hoor!

Nou spreekt die Padi ook wel erg aan.
Zit ook niets anders dan hem uit mijn hoofd te praten.

Ik heb de Turtle nu ook een weekje en ben het wel met McKip eens, de SRP777 op een zwart rubberen band is wat saai. Maar als je 'm op een mooie nato of stalen band zet wordt het toch gelijk een hele andere klok! Ben er nog steeds meer dan tevreden mee.

Heb vandaag weer even de SKX009 om de pols, ook een heerlijke klok en is ook zeker een blijvertje. Valt me wel op dat de SKX aanzienlijk kleiner draagt dan de nieuwe Turtle.

Heb trouwens een paar open endlinks voor de Jubilee onderweg die ik met de dremel ga aanpassen zodat ze passen op de Turtle. Mijns inziens de mooiste stalen band voor de Turtle, past perfect bij de vintage look

2 likes

ik wacht wel effe met de turtle. Zoals ik nu lees, verwacht ik eind van het jaar hele boel turtles op de markt. :wink:

3 likes

Helemaal zwart is te… Gewoon de blauwe nemen of de Batman…

:stuck_out_tongue_closed_eyes::stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Ik ben bijzonder content met mijn seiko trio, waaronder de oude turtle:

Ik heb de oude even naast de nieuwe gehouden en de nieuwe is leuk, maar niet echt anders ten opzichte van de skx vind ik, behalve de vorm. De oude daarentegen is echt een andere klok, die naar mijn mening kwalitatief beter in elkaar steekt (of iig een betere indruk achterlaat) dan de nieuwe turtle:

6 likes

Ik heb in de loop der jaren vaak overwogen om een 6309 te kopen; één van mijn favoriete vintage Seiko duikers. Maar voor mij persoonlijk kleven er gewoon teveel praktische bezwaren aan een vintage horloge om het dagelijks of zelfs maar regelmatig te dragen. Toch bleef ik kijken naar de 6309. En ik was zeer verrast en heel erg blij toen de eerste plaatjes van de SRP Turtle op internet opdoken, eind vorig jaar. Voor mij combineert dit horloge de looks en vibe van de 6309 met het praktische van een modern horloge. En dat is precies wat ik zocht.

Ik heb gekozen voor de SPR777; om meerdere redenen. Ten eerste heb ik een PADI Turtle in bestelling staan. Dus ik wilde er een die qua looks zover mogelijk afstond van de PADI. Daarnaast zit de 777 het dichtst bij het origineel, waarvoor ik jaren geleden zo enthousiast ben geworden. En tot slot bestaat mijn collectie voor verreweg het grootste deel uit zwarte duikers. Ze hebben gewoon wat: stoer, tool, no-nonsense, met alles te combineren/dragen en ongeveer eindeloze mogelijkheden qua bandenkeuze.

Ik heb mijn Turtle nu 9 dagen en ben bijzonder enthousiast. Het horloge voelt kwalitatief goed aan; het is gewoon geen goedkope rommel. En ik vind het er geweldig uitzien. Die super sexy cushion case, de geweldige wijzerplaat, de (vind ik) fijne nieuwe rubber band, hacking en handwinding en de voor mijn pols perfecte maat. Ik vind 'm bijzonder goed gelukt! Dit is niet zomaar een reissue. De nieuwe Turtle is imo een betere versie van een al geweldig horloge!:thumbsup:

5 likes

Mocht mijn Padi niet op tijd zijn voor de vakantie kan ik in ieder geval toch gaan!

1 like

Er komen Solid Jubilee en Solid Presidential banden aan :slight_smile:

4 likes

Te wat???

Zwart…

Rustig, weer zwart, veilig…:+1::+1:

De Teeven Turtle…

2 likes

Ik vind dit wel een übergeile mod moet ik zeggen! :thumbsup:

Ik heb de foto even opgeslagen want ik denk dat ik deze in de toekomst nog wel eens wil laten maken door onze Robokies.

Groeten,

Noel.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Wat gaat dat kosten?:blush: