Nieuwe Seiko van mijn vader gekregen voor kerst

Jij hebt hem overgenomen en daarna weer binnen het forum geflipperd? Of gaat die rond binnen die ‘elite’ appgroep? :wink:

3 likes

Bij @logie terecht gekomen en daarna niets meer van vernomen.

4 likes

Haha! :thumbsup:

2 likes

Ligt hier, zoals de rest, vastgebonden in de kelder ergens. Binnenkort eens kijken hoe het met ze gaat…

5 likes

Mooi dam430! Mooi verhaal, mooi horloge. Veel plezier ermee!

1 like

Staat garant voor jarenlang draagplezier, en een mooie herinnering !

1 like

Dank je

Ik kreeg n HORLOGE kado.

Ik dacht heel even dat m’n predictive toetsenbord er weer n zooitje v had gemaakt :wink:

2 likes

Ik kon marxje’s opmerking over beswaffelen even niet goed plaatsen. Maar dit verheldert n hoop.
Blijkbaar zijn er nog andere flipper projecten op t forum… :wink:

3 likes

Hierbij de foto.
Voel mij trots

10 likes

pas je wel op met het instellen van de datum en dag ?
als je dat op het verkeerde moment verandert gaat dat schijfje kapot.

1 like

Mooie klok ,ook op saffier

1 like

Wanner zou het moeten dan? ik heb het vandaag om 14:30 uur op datum en tijd gezet.

Ook op Nato strap staat hij goed!

1 like

Niet verstellen tussen 21:00 en 03:00. Is misschien wat ruim genomen, maar dan zit je meestal wel save.

Mocht je toch bv rond 23:00 alles goed willen zetten voor de volgende dag. Dan kun je beter even de tijd doordraaien tot na 03:00 (meestal ga ik zelfs door naar 05:00) en daarna pas de schijfjes goed te zetten.

1 like

het dag-nummer zou ongeveer rond 12 uur 's avonds moeten veranderen
naar de volgende dag …
wanneer het dus 12 uur 's middags is verandert het dag-nummer niet …
de dag-naam verandert pas in de ochtend ergens tussen 02 en 04 uur.

nu stel je voor… je hebt je horloge een tijdje niet gedragen en hij staat dus stil
dan moet je eerst de kroon uittrekken en de wijzers ronddraaien tot je de datum en dag naam ziet veranderen welke dag of nummer maakt niet uit
( eerst de datum daarna de dagnaam )
zodra dat gebeurd is draai je de wijzers vooruit naar 06.10 uur en vervolgens druk je de kroon een klein stukje terug zodat je de juiste dag-naam en vervolgens dag-nummer kunt instellen.

( het nadeel is dat je eigenlijk een 2e horloge erbij moet houden om je Seiko weer precies op tijd te zetten, maar dan weet je wel zeker dat je de datumschijf niet kapot maakt )

kortom : alleen de datum verstellen als je zeker weet dat ze alle 2 net verplaatst zijn, en daarna bij voorkeur de wijzers handmatig nog iets doordraaien tot iets na 6 uur…, dan kun je de juiste dag veilig instellen.
Weet je het niet zeker dan eerst je wijzers draaien tot je het zeker gezien hebt.

1 like

Op Youtube staat een instructiefilmpje over het instellen van dag en datum van een Vijf!

1 like

mooi filmpje, maar ik heb eerlijkgezegd nog nooit gezien
dat je het dag-nummer dmv indrukken van de kroon kunt verzetten.
bij mijn vijfje is het allemaal op de middenstand en dan kloksgewijs
of tegendraads draaien

3 likes

Ik heb nog een oudere Seiko waarbij dat ook zo gaat.

1 like

Toe maar!!
Pap for president!!!
Gefeliciteerd!

1 like