Nieuwe verslaving: Kirovskie Crab

Welkom! Leuke klokjes, ik kende ze nog niet. Bedankt voor het delen dus :smiley:

Welkom en ik vind ze prachtig !
ben benieuwd hoe je collectie er over een jaartje uitziet

grt. Gerard

b.t.w. bij dit soort Russen is de achterkant ook vaak interessant vanwege afbeeldingen etc.

Leuk spul! Mooie uren indexen. Ik kan me voorstellen dat je ā€œalle kleurenā€ gaat verzamelen :slight_smile:

Mijn beste,

Een mooie binnen-komer op dit gezaghebbende horloge forum!!
En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hoi allen,

dank voor het warme welkom!

@anon52595388na v : ik ben inderdaad van plan zoveel mogelijk kleuren te gaan verzamelen! Met name die met de rode kleuring schijnt een uitdaging te zijn.

@gerard: kale achterkanten helaas, wel denk(hoop) ik dat ze volledig origineel zijnā€¦ Heb er nog een maar dat is helaas een frankenstein. Helaas slecht naar de fotos gekekenā€¦

groet erik

Welkom, leuke klokjes zijn dit :+1:
Ik heb de groene zelf ook pas geleden binnengekregen, zie mijn draadje met presentatie van vorige week:


Veel plezier hier :smiley:

Leuk, mooie art-deco achtige lugs !

Welkom hier!!! Wat een gave klokken, had ze nog niet eerder gezien :slight_smile:ļø
Van de week eens wat meer inlezenā€¦ Ik vind ze zeker wat hebben!

Veel leesplezier hier!

Groet Johan

Welkom :slight_smile: en veel plezier hier, uh hele fraaie russen zelfs!! :slight_smile:

Dat doe je goed, een verzamel doel hebben en niet zoals ik in het begin voor
alles wat je mooi/leuk vindt gaan, dat is nl. niet vol te houden :wink:

Overigens welkom en proficiat met deze hartstikke leuke russen :+1:

Heel leuk, nog nooit gezien! :+1:

Hoi allen,

dank voor de leuke reacties! Het zijn natuurlijk ā€œmaarā€ russen, maar vanwege het artdeco achtige ontwerp ben ik er voor gevallenā€¦ Wel een beetje laat van die russen natuurlijk, want het zijn klokjes uit de jaren vijftig en zestig en toen was de artdeco hier alweer lang op zijn retour.

Groet erik

Welkom, de groene viel mij al op bij de voorstelling door @harpoen , ik vind het echt een super mooi klokje, ben vooral ook benieuwd naar fotoā€™s van de andere kleuren waar deze in gemaakt is, keep them pics commin :ok_hand:

Nummer drie kan elk moment arriveren (is mij verzekerd vanuit de oekraine) , een goudkleurige ring ditmaal dus wordt vervolgdā€¦

Ik ben benieuwd :grin:

Op WUS heeft verzamelaar Lucidor zijn verschillende kleuren Kirowskies laten zien, hier zijn topic (zijn fotoā€™s zal ik niet plaatsen, zelf ff kijken):


Erik heeft wat te doen :wink:

Hoi Harpoen,

ja die fotoā€™s kende ik alā€¦om van te smullen!! Ik richt mijn pijlen mn op de exemplaren met de witte binnenkant omdat ik die het mooiste vind.

1 like

En nummer drie is vandaag, zoals voorspeld, gearriveerd. Ben er blij mee, ziet er goed uit, wat patina op het wit, maar dat vind ik niet storend, juist mooi dat je kan zien dat het een vintage isā€¦

Hier ook bij de andere twee exemplarenā€¦Nu nog een mooi bijpassend bandje zoekenā€¦ Als iemand tips heeft voor kleur etc dan hoor ik dit graag!

2 likes

Dat is een heel mooi exemplaar, Erik, geniet ervan :+1:
Donker- of lichtbruine bandjes, deze kan veel hebben als het maar geen zwart is (of toch ook wel?).

Als iemand tips heeft voor kleur etc dan hoor ik dit graag!

Bij gelegenheid oranje leder matched erg goed met goudkleurige elementen.

weliswaar niet geheel in lijn met het klassieke thema maar het staat zeker niet verkeerd.

grt. Gerard