Nieuwkomer zoekt raad

@Hansiepansie dat horloge heeft zeker iets. Heeft een soort Richard Mille look en is zeker een uniek ding! Alleen het feit dat het via aliexpress gekocht moet worden vind ik iets minder…

Er zijn hele goede horloges op Ali verkrijgbaar. San Martin is ook een erg goede.

1 like

Beste Wouter,
welkom op HF!

1 like

Uiteraard is dat zo. Alleen vertelt mijn ervaring met aliexpress dat het soms maanden wachten kan zijn tot de bestelling aankomt. Daarnaast heb ik ook al vernomen dat de douane soms dingen kan tegenhouden. Voor een aankoop van 10 euro is dat niet direct een probleem, maar het draait hier toch om een 250-tal euro. Ga echter zeker eens kijken of ik het horloge ergens anders kan terugvinden.

Welkom!

1 like

Heb er maar even een apart topic over gemaakt. Zat namelijk zelf met enkele problemen…

1 like

Ciga is een sub-brand van Xiaomi, dus dat is gewoon betrouwbaar wat dat betreft. Wel bij Ali altijd even goed kijken bij welke store je koopt.

Ciga is geen rommel, het geld gewoon waard volges mij. En je hebt het probleem niet zoals bij de Seagul 1963 waar heel veel verschillende versies van in omloop zijn.
Aan de verpakking kan je duidelijk zien of je de echte hebt, anders is bij Ali het dispute systeem altijd een uitkomst. Ik denk dat ik er t.z.t. eens een ga bestellen… voorlopig ook nog wat andere dingen op de verlanglijst staan. :thinking:

1 like

Van harte welkom hier! :slight_smile: :+1:

1 like

Als je met de “Aliexpress Standard Shipping” verzendmethode kiest (en dat is bij de meeste horloges standaard, én gratis) dan heb je het meestal in een 2 of 3 weken thuis, en nagenoeg geen kans op extra kosten.

Ik bestel al jaren regelmatig dingen in China, ook voor een andere hobby en ik maak zelden tot nooit mee dat ik bij moet betalen. Bestel ik iets in de Verenigde Staten of Japan of iets dergelijks dan is het altijd prijs…

Maar hier nog een goede “tegen niemand vertellen” China bestel tip: bestel ook gewoon een horloge van 10,- in dezelfde periode, en mocht PostNL dat dure horloge toch onverhoopt er uit pikken dan stuur je gewoon het betaalbewijs van die van een tientje naar het online adres wat PostNL je toe stuurt. Zo heb ik me laatst ook een keer “vergist”… ze maken die pakjes toch niet open :wink:

1 like

Welkom op het forum!

Misschien is een Baltic chronograaf iets voor je. Daar zit hetzelfde seagull uurwerk in maar wordt door hun afgesteld/getest. De optie voor een open caseback hebben zij ook.

1 like

Ondertussen al wat meer opgezocht over de Ciga. Prachtig horloge, maar lijkt me wat groot op de pols; heb namelijk zelf vrij kleine polsen.

Hmm ook een mooi ding…

1 like

Ik denk dat de Richard Mille een stuk groter zijn.

De lug to lug tip is 48mm dus ik denk dat het erg mee valt. Ik heb zelf ook dunne polsen.

maten op 3:08 min.

1 like

Vreemd. Op 7:05 lijkt ie een stuk groter te zijn, maar dat zal waarschijnlijk een optische illusie zijn door de rechthoekige vorm van de case.

Tja, het is ook zeker geen on-opvallend horloge. Zoiets draagt altijd groots lijkt me, maar 48mm lugs is gewoon niet al te groot. Naar boven toe loopt het wel iets verder uit volgens mij.

Ik vind het een gaaf ding maar moet er ook nog eens diep over na denken, ik verwacht niet dat een dergelijk horloge echt veel draagtijd krijgt, zelfs al had ik dikke knoepers van polsen.

1 like

Ik denk dat er toch wel mensen zijn die interesse hebben in een “commodore 64” :slight_smile:

2 likes

Welkom bij de club.

1 like

Welkom op het forum :v:t3:

1 like

Altijd veel goede raad beschikbaar hier!

cR1BPra

1 like

Welkom Wouter! Jong bloed is extra welkom. Leuk, dat je jezelf al aan het verdiepen bent in de Seaguls. Sommige uitvoeringen zijn van een zeldzaam beroerde kwaliteit.
Iets anders. Als je kleine polsen hebt, is een horloge met een doorsnede van 40 mm of minder een mooie maat. Skip gewoon grotere horloges. Je verkleint je keuzes, maar je verhoogt het draagplezier.

1 like