Nieuwste generatie Oris Aquis

Laat ik nou die dikke stalen band juist zo mooi vinden van de huidige Aquis. En dan gaan ze die dunner maken?

1 like

Mooi hoor, voor die donkerbruine leren band met die blauwe kleur.
Enne is hij nou ook platter geworden? lijkt er wel op.
Alleen inderdaad voor meer dan €1800- pietermannen vind ik wel wat aan de hoge kant :astonished:

Wat een bedrag, toch maar weer eens kijken naar het dikke Bertha model…

Blijft een prachtige klok, maar ik moet toch even slikken van de vorm van de wijzers en indices
Ik vond dat net zo mooi bij de oude Aquis.
Ff ter herinnering:

2 likes

Was de bezel van het huidige model ook al ceramisch?

Ik vind 'm verder mooier geworden

Wolfraam meen ik. Bij de versie met grijze bezel wel iig.

Ik vind de nieuwe versie wel gaaf. De dial vind ik nog steeds mooi, onddanks dat hij wat drukker is geworden. Aan de indices en wijzers moet ik wennen, zeker aan de uurwijzer. De verkleining van de lugs is natuurlijk slim, hierdoor draagt hij kleiner.

Ik heb veel plezier gehad van de Aquis, zeker op rubber. Hij ging weg omdat hij toch net iets te groot droeg. Sluit niet uit dat ik deze (op leer of rubber, bracelet vind ik bij de aquis nog steeds te lomp) ooit nog een zou proberen.

1 like

De rest is keramisch, mat of glanzend

2 likes

De wijzers en indices zijn er niet op vooruit gegaan. In combinatie met de hogere prijzen denk ik niet dat ze er populairder op worden.

Ja deze is zeker stoer…m.n. op staal! :thumbsup:

Ik denk dat ze in het echie gewoon weer prachtige vette duikers zullen zijn.

En uhh, het gros van de Zwitserse merken wordt toch elk jaar prijziger. Bij Oris heb je dan tenminste nog een onafhankelijk merk.

Ik bevooroordeeld ?

:grin:
.
.
Elf.

1 like

Met deze band wordt de Aquis date wel interessant voor mij. Ben benieuwd naar de definitieve prijs.

Kast vorm is zeker geslaagd, de wijzers zijn helaas minder.

Ik vind de nieuwe wijzers juist beter (maar nog niet perfect). De oude waren een beetje soft/rond.

Ik was me net wat aan het inlezen in de nieuwe Aquis lijn en het bevalt me wel al bij al. De wijzers zijn wennen, maar ze passen wel in het geheel vind ik.

En de kast maakt het sowieso goed. Eventjes naast elkaar:

En dan vind ik de limited editions waarvan een deel van de winst naar duikgerelateerde initiatieven gaat echt wel aantrekkelijk (zelf duiker zijnde). Dat doen ze goed!

Met name dan de Oris Staghorn Restoration:
https://www.oris.ch/data/20170_0173577344185-SetMB_325x511px.png

Nog fans? :slight_smile: of zijn die limited editions beter te vermijden omdat ze snel vervelen aan de pols met hun opvallende kleuraccenten?

2 likes

Penis-indices. What has been seen…

2 likes

:joy: zal gelukkig in real life niet zo zijn! Deze foto geeft al een realistischer beeld:

1 like

Hahaha

Waar het hart van vol zit…

1 like

Dat vond ik nou ook…

2 likes

Mooi horloge, alleen de wijzers zijn mijn smaak niet.

Ik heb hem besteld in het zwart. Kan niet wachten…