Nl gmt!

Er is een nieuwe gmt in aantocht! Ben benieuwd wat de meningen hierover zijn. Het is een nederlands merk.

Volgens de leverancier is het medio mei leverbaar. Heb trouwens niet eerder een gmt met 2836 uurwerk gezien, ze hebben volgens mij meestal een 2893 in de kast zitten. De prijs is met 449,- euro wel netjes gezien de specs toch?

1 like

Ja, ze hoefden in ieder geval geen geld te steken in een eigen ontwerp. Dat scheelt weer.

17 likes

De zoveelste gare GMT hommage…

1 like

Dit is toch een bekend merk van een (ex?)forummer? Kwam toch uiteindelijk uit de Steinhart, Grovana stal?

Ik vind de witte niet mooi, de zwarte is natuurlijk een bekend (en geliefd) model, hoewel de wijzers me (te) dik lijken. Hoe groot is de moderne Rolex GMT? Ook 42?

Nee, 40mm maar draagt wat groter.

1 like

Het is gewoon een Steinhart met een andere naam :slight_smile:

1 like

Tja is 5 tientjes goedkoper dan de Steinhart…behalve het uurwerk geen verschil te zien :smile:

Balen dat ie 42mm is. Net iets te groot/modern. Origineel (met 6XXX ref nr) is toch 38mm oid?

MKII is wat dat betreft met een mooiere bezig, maar die is pas in 2025 klaar en twee/drie keer duurder :frowning:

Ook geen kroonbescherming…(tov de Steinhart)

Voor de rest hadden ze best iets meer eigen identiteit kunnen toevoegen tov het origineel…

leek me ook niet zo;n punt, al was het alleen maar de band oid…

Hij lijkt op de foto wel een werkend datumloep te hebben :sunglasses:

Aramar heeft een gat in de markt gevonden met dit model. Hulde! :+1:

4 likes

Zo extreem lastig is dat natuurlijk niet. Vreemd ook dat veel replicabouwers daar nog falen.

Mooi, maar die steinhart vind ik knapper, ach ja smaken verschillen, gelukkig maar

Lijkt er op dat ze geen keuze konden maken tussen de gmt

en de dual time

dus een beetje van beide en niks van zichzelf. Hoewel? De aramar heeft wel naar beneden buigende lugs.

Volgens mij heb je helemaal gelijk. Was distributeur van steinhart in nederland. Weet niet of hij nog forumlid is of niet. Denk het eigenlijk wel. Als je ff genoeg hebt van horloges dan kom je gewoon niet meer op de site maar lijkt me niet dat je je aanmelding ongedaan maakt toch?

Fijn, een Steinhart hommage…

1 like

Weer geen keramische bezel, en ik hoop dat dat roze op die lunette rood is in het echt, want onder water is dat erg slecht te zien…

@MGS kom er maar in!

1 like

Nee, beide een Rolex kopie…