Nog een knoop doorhakken. Word t een Seiko of Tissot dresser. Welke zouden jullie kiezen?

Imho duidelijk de visodate!
Kleur afhankelijk van je kleding. Zo op het plaatje zou ik naar zwart neigen, maar met een witte blouse of bruine schoenen o.i.d. is de witte duidelijk een betere keuze!

De Seiko vind ik persoonlijk niet mooi, vind de dial niet mooi. Ben sowieso geen Seiko fan.

Van de twee opties kies ik de Tissot, en dan de witte. Een moderne maar retro dresser, gewoon een hele mooie! Bij de zwarte stoor ik mij teveel aan de witte dag en datum.

Sowieso zou ik gaan voor een “witte”.
Net effe iets mooier.
Maar welke…moeilijk…
Ik zou als niet Seiko fan toch voor de Tissot gaan.

Deze is - hoewel met 650 dollar stuk duurder - misschien ook wel het overwegen waard. Dan heb je een iets rustigere wijzerplaat en saffier.

Ik krijg een dezer dagen de Cocktail Time binnen. Hoe lang hij blijft? Geen flauw benul. De keuze is voor mij in ieder geval duidelijk!

Candide welk model is dat?

Model SDGM001

Ik vind zwart meest dress, de witte visodate zou ik ook casual willen dragen. Deze seiko is niet zo mijn ding.

Als dresser vind ik de witter Visodate het meest geschikt. Ben zelf niet zo fan van de seiko’s als dresser, toch altijd een beetje een net-niet gevoel… Ook een wat meer vintage overwogen als echte dresser?

Zou voor de Seiko gaan. Kijk eens op youtube voor wat filmpjes. De wijzerplaat is fantastisch en er zit een mooie bolling in het horlogeglas. Ook vind ik hem zelf wat meer dressy door het opgelegde logo en rustigere wijzerplaat.

Ik heb er een (SARB 065), mooie klok hoor.
Maar geen dresser, daar is tie te groot voor.

Mijn beste,

Er staat sinds enkele dagen een witte Tissot op het forum te koop!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

diameter zou goed moeten zijn, 40mm

of bedoel je de dikte?

De Tissot…uiteraard.
Alhoewel er enorme vooroordelen tegen Japanners zijn(mijn vriend had deze week in Turkije zijn grand seiko om en ikzelf de casio mt-g pvd. Toen een venter onze afkeurende blik zag bij een door hem aanbeboden brolex van 100 euro antwoorden we dat we geen imitaties kopen en zei hij droogweg…japans spul dragen jullie dan weer wel :blush:) zou ik toch voor deze Zwitser kieze.

Ik vind de Visodate wel een mooie klok maar het zijaanzicht van de kast lijkt vaak dik voor een dresser, de Cocktail is misschien even hoog op de pols maar de randen lopen naar elkaar toe zodat ie dunner op de pols lijkt.

Ik zou denk ik voor de Cocktail gaan, net wat mooiere kroon en net wat uitgebalanceerder dan de Tissot met z´n rustigere wijzerplaat.

Succes met je keuze.

Groeten,

Noel.

De Cocktail is m.i voor een dresser te hoog. En, ondanks de 40mm, is het optisch een zware klok. Moet ik er wel bij vermelden dat ik relatief dunne polsen heb.

Retrolook van de Tissot spreekt me zeker aan. Maar de wijzerplaat van de Cocktail Time zou me, denk ik, altijd blijven boeien. Als geheel überhaubt goed gelukt, imo. Maar de verderop getoonde SDGM001 vind ik ook bijzonder geslaagd. Dat zou 'm voor mij worden. Net wat stoerder/meer casual, maar wel weer zo’n geweldig boeiende wijzerplaat. Als het gaat om ‘restwaarde’; dat is iets wat voor horloges in deze categorie niet echt een major issue is, imo. Hoogstens hoe snel je er weer vanaf komt. Maar internationaal is de CT behoorlijk geliefd. Weet niet hoe dat in NL of op HF is. Succes met kiezen!

Seiko heeft prachtige horloges, maar dan heb ik het over duikers, GS’s,…
Op vlak van alledaagse dressers ben ik er geen fan van.
Daarom gaat mijn stem dus uit naar de Visodate! Ik zou hem bovendien in het zwart nemen. Altijd mooi en laat de klok iets kleiner lijken, waardoor hij echt dress wordt.

Persoonlijk zou ik ook voor de cocktail time gaan. Dial is net wat bijzonder dan de Tissot. Of natuurlijk de SDGM zoals hierboven gepost.

Ik zou voor de witte visodate gaan.
Rustige wijzerplaat die bij alles past.