NOS Speedmaster

Enkele weken terug heb ik een NOS Speedmaster 3590.50 uit mijn geboortejaar (1990) kunnen verkrijgen. Lang verhaal, kom ik nog op terug :wink:

Uiteraard snap ik dat deze een servicebeurt nodig heeft na ruim 25 jaar op een zolder te hebben gelegen. Ik vroeg me alleen af naar wie ik hem het beste kan sturen.

Aangezien het puur gaat om een schoonmaakbeurt, zou ik dan bij een “gewone” horlogemaker langs kunnen gaan, of zou ik op z’n minst naar een door Omega gecertificeerde maker moeten gaan?

Heb verder weinig ervaring met horlogemakers. Ken alleen Nico in Culemborg. Bijzonder praktisch, want kan het horloge op weg naar m’n werk afgeven. Weet ver wel dat hij horlogemaker is, maar niet of 'ie Omega gecertificeerd is. Of zijn er anderen in de omgeving?

Oh ja, hier een zoethoudertje:

3 likes

Volgens mij kun je dat prima bij Nico Rijsman laten doen. Zelf geen ervaring mee, maar wel wat goede dingen over gelezen.

Mensen gaan nu waarschijnlijk Ferrie Schweitzer roepen, maar die heeft in dezen echt geen enkele meerwaarde (hetzelfde geldt voor een AD).

En natuurlijk gefeliciteerd met je aanwinst.

Nico kan dat prima voor je regelen
Vakman 1ste klas!
Heb meedere Omega’s door Nico laten services en/of compleet laten oplappen
Kan zelfs “F” een puntje aan zuigen
Zie hieronder mijn Mark II bijvoorbeeld (recent door Nico voorzien van racing dial en servicebeurt)

Zelfs Biele krijgt de sunburst zo niet voor elkaar :wink:
Reele prijs, gezellige klets en klassewerk

1 like

Geweldig, weer een mooie vondst :smile:
Waarom liggen die Speedmasters altijd in kluisjes, lades en op zolder?
Ben benieuwd naar je verhaal, altijd leuk leesvoer :+1:

hoop dat je niet die F bedoelt die ik ken dan -)

Prachtig horloge.
Ik ben ook benieuwd naar een kosten indicatie.
Hoor soms de wildste verhalen als het gaat om het service van een chronograaf.

Dank allen voor de ervaringen/geruststellingen. Had al een goed gevoel over Nico, maar toch:

@Jeffrey-66 Tja, zoals ik al aangaf een beetje vreemd verhaal. Kom ik nog op terug, plus goede foto’s. Beloofd :wink:

Nog een laatste zoethoudertje terwijl ik contact ga opnemen met Nico :slight_smile:

3 likes

Ferry idd

Ook hier positieve ervaringen met Nico, vakman waar je met een gerust hart je Speedmaster kunt laten servicen.

Prachtige aanwinst en benieuwd naar het verhaal erachter.

Anders ik wel, heb wel wat met dit merk :grinning:

Wesselink en Vreeker natuurlijk, no brainer

Ron Sonders Leusden.
Gecertificeerd Omega Service Center.
Schappelijke prijzen.

Mika

Voor de geïnteresseerden, hier het vervolg :wink: