NOS Yema Spationaute III '88 - 7A38

Op mijn uitgebreide zoektocht naar een mooie 7A38 Seiko, genre zoiets

helaas niets gevonden, ofwel was het verprutst, ofwel buitensporig duur.

Daar sta je dan, fan van de fantastische dag/datum integratie in de chrono wijzerplaat.

Tot deze zich aandiende :baby_bottle:

Voor een deftige prijs kunnen aankopen op de baai. Mijn eerste Spacewatch :grin:

Gedragen door Jean-Loup Chrétien op deze missie:

Nu zijn onze belgische douaniers alweer enkel dagen aan het bakkeleien met mijn pakketje, dus in blijde verwachting van mijn eerste NOS Quartz ergens verder deze week :scream:

10 likes

Gaaf! Dat is nog eens een mooi alternatief.

1 like

Gisterenavond was de belgische douane eindelijk, na ACHT dagen customs clearance klaar met mijn Yema, en dan is het weekend natuurlijk.
Ik hoop 'm maandag te ontvangen :stuck_out_tongue:

Erg mooie Yema! En met een heel goed uurwerk, ik heb er ééntje van het type “zoiets” :wink:
(ietwat gebruikt)

Maar die van jou heeft een super achtergrondverhaal.

2 likes

Dankuwel Martijn!
Op mijn zoektocht op het forum http://www.seiko7a38.com/ terecht gekomen. Bij het tweede bezoekje daar op de ‘rebranded’ 7A38’s terechtgekomen en die Spationaute tegengekomen. Na alle leesvoer hierover op bovengenoemd forum door te spitten en die NOS die zich aandiende ben ik overstag gegaan. Die baaiverkoper was blijkbaar vroeger de USA-importeur van Yema dus ik ben wel redelijk zeker dat ie echt NOS zal zijn…

Ondanks z’n patina blijft die van jou toch een topper hoor :wink:

Grt

Leuk model! Ben benieuwd naar een foto om de pols.

Groeten van die van mij

4 likes

Gearriveerd!!! Even een snelle impressie van mijn nieuwste aanwinst :rocket:

Helemaal compleet toegekomen, met tags en zat nog in de stickers :stuck_out_tongue:

Van zodra ik wat meer tijd heb post ik uitgebreid foto’s van deze.
I’m happy :smiley_cat:

9 likes

Heel gaaf! Vind 'm zo bij je op de pols echt vele malen mooier dan de plaatjes van hierboven.

Mooie aanwinst! :smiley:

1 like

Prachtig en bijzonder, veel plezier ermee!

1 like

Nog wat foto’s van deze - toch wel - leuke nieuwe oude Quartz :blush:

Grtz,

John

5 likes

Mooie aanwinst!! En blijkbaar in prachtige staat.

1 like

Toffe aanwinst! :thumbsup:

1 like

Heel mooi!!

En imho veel mooier als de Seiko variant en veel leuker/origineler dan die andere spacewatch ofwel de Speedmaster.

Enjoy!!!

PS mocht je deze tzt weer weg willen doen dan graag een PBtje :+1:

1 like

Glad you were pleased with it, John. As you know, the Yema Spationaute III Aragatz is my favourite Seiko 7A38. I have a few of them in my collection. :smile:

2 likes

Nog wat historie over dit horloge, de astronaut Jean-Loup Chrétien, en zijn persoonlijk exemplaar geschreven en bijeen gesprokkeld door Paul van het 7A38 forum. Interessante lectuur!

1 like

Leuke klok! En natuurlijk mooi uurwerk

1 like

Prachtige aanwinst gefeliciteerd . :ok_hand:

1 like

Mooi zeg. Proficiat!

2 likes

Mooi stukje draagbare historie…

Heel erg mooie aanwinst gefeliciteerd! Ik vind Yema in zijn verschillende incarnaties een leuk merk en deze is - zoals Marc al zegt - toch wel heel bijzonder. Geniet ervan!